|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
Ambii ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
|
Jeg mangler en radio ude i køkkenalrummet. Det er også der vi sidder når vi har gæster. Jeg plejer at spille det op med anlægget i stuen, men ved at købe SB får jeg både en radio med 1000vis af kanaler + et anlæg som jeg spille med når der er gæster.
|
||
![]() |
||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
|
ok - men radiostationerne kan de væsentlig billigere UPnP-klienter (Noxon, Philips, Pinnacle m.fl) jo også klare.... blot til info! Hvis man ikke er audiofil (og fx kan høre forskel på 320 kbit/s og lossless) forekommer SB'en at være skudt over målet. Bare min mening. kris |
||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
||
![]() |
||
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
|
Tjaa. så vil jeg da lige blande mig.
Jeg troede ej heller at kunne høre forskel på 320 og lossless, men lossless er 3 gange højere kbit/s, og jeg kan nemt høre det. Og jeg er ikke den store musik elsker. Bare min mening ! SB er super ! |
||
![]() |
||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
|
Tihi - tænk, at der skulle gå flere timer før lydkvalitetsdiskussionen dukkede op. Jeg har et ret godt anlæg og kan altså stort set ikke høre forskel på 320 kbit/s og mine cd'er - men jeg anerkender fuldt ud, at andre har en bedre hørelse!
Jeg har også en pragmatisk vinkel på det - eller som amerikanerne siger: Bang for the byte, altså mest mulig kvalitet pr. lager-byte. Med 192 VBR MP3 er jeg godt tilfreds med forholdet mellem lyd og lager-fylde (60-70 MB pr. album). Hvis mine 1100 albums skulle rippes i flac, kunne jeg fylde hele min lejlighed med serieforbundne NAS-bokse - og det går familien ikke med til! Og så lover jeg ellers at fortrække fra klemmeboks-territoriet! kris Redigeret af kris - 01-August-2007 kl. 18:23 |
||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
||
![]() |
||
Barth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
agerbek ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
|
Det lyder som om du går via Slimserver når du vil spille radio. Prøv i stedet at gå ind på www.squeezenetwork.com og lav en account, hvis du da ikke allerede har gjort det. På Squeezenetwork lægger du alle de radiostationer ind under Favorites som du ønsker at kunne lytte til via Squeezebox'en. Forøvrigt har jeg fået løst det problem med at radioafspilningen droppede ud en gang i mellem. Det blev løst ved en firmware opdatering af min Asus router. M.v.h. Poul |
||
![]() |
||
tottekasper ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Ja - jeg har købt en squeezebox hos Komplett.dk i sidste uge. Ingen problemer - gik helt glat. Mvh, Kasper |
||
![]() |
||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
|
SKAL squeezecenter 7 være online for at kunne afspille danmarks radio's kanaler inkl DAB -eller høere de med ind unde dem som squeeze duet kan afspille bar e fra remoten??
|
||
![]() |
||
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
|
altså så snart du har oprettet en konto på SqueezeNetwork, så connector du bare via den og devicen. Der behøver ikke køre nogen server/squeezeCenter for at kunne connecte til Netradio!
|
||
![]() |
||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
|
og "den" netradio er også inkl alle DR's radio/DAB-kanaler?? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu er squeezen jo ikke en decideret DAB radio, men du kan tage disse kanaler her (som DR udbyder) ved at kode dem ind i SqueezeNetwork
|
||
![]() |
||
basco ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-September-2005 Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
Jeg har en Duet, og har tilføjet en masse af DR kanaler. Men når jeg afspiller dem via remoten eller via Squeezecenter, så kommer der godt nok lyd, men det er sådan en forvrænget digital lyd, der gør det umuligt at holde ud at høre på. Det skal siges at jeg har mit musik til at ligge på en DS-207+ hvor jeg har installeret SSODS samt Squeezecenter. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |