recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox og internetradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox og internetradio

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Ambii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 15:45
Jeg mangler en radio ude i køkkenalrummet. Det er også der vi sidder når vi har gæster. Jeg plejer at spille det op med anlægget i stuen, men ved at købe SB får jeg både en radio med 1000vis af kanaler + et anlæg som jeg spille med når der er gæster. 
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 15:48

ok - men radiostationerne kan de væsentlig billigere UPnP-klienter (Noxon, Philips, Pinnacle m.fl) jo også klare.... blot til info! Hvis man ikke er audiofil (og fx kan høre forskel på 320 kbit/s og lossless) forekommer SB'en at være skudt over målet. Bare min mening.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 17:54
Tjaa. så vil jeg da lige blande mig.

Jeg troede ej heller at kunne høre forskel på 320 og lossless, men lossless er 3 gange højere kbit/s, og jeg kan nemt høre det. Og jeg er ikke den store musik elsker. Bare min mening !

SB er super !
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 18:22
Tihi - tænk, at der skulle gå flere timer før lydkvalitetsdiskussionen dukkede op. Jeg har et ret godt anlæg og kan altså stort set ikke høre forskel på 320 kbit/s og mine cd'er - men jeg anerkender fuldt ud, at andre har en bedre hørelse!

Jeg har også en pragmatisk vinkel på det - eller som amerikanerne siger: Bang for the byte, altså mest mulig kvalitet pr. lager-byte. Med 192 VBR MP3 er jeg godt tilfreds med forholdet mellem lyd og lager-fylde (60-70 MB pr. album). Hvis mine 1100 albums skulle rippes i flac, kunne jeg fylde hele min lejlighed med serieforbundne NAS-bokse - og det går familien ikke med til!

Og så lover jeg ellers at fortrække fra klemmeboks-territoriet!

kris 

Redigeret af kris - 01-August-2007 kl. 18:23
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Barth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 14:09

Oprindeligt skrevet af agerbek agerbek skrev:

Hej FordPrefect !

Du skal ikke have PC'en tændt for at høre internetradio. Men du skal definere de radiostationer du vil kunne høre via SqueezeNetwork. Det gør du bare een gang. D.v.s. du går på www.squeezenetwork.com og opretter en profil, og taster herunder de radiostationer ind som du vil kunne lytte til. (URL'en på radiostationen eks. http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p4_koebenhavn_128 .asx for DR P4 Københavns Radio).

Når du så tænder SB3'en, vælger du SqueezeNetwork, og efter connect hertil, ligger dine radiostationer under Favorites.

Jeg har selv lagt 16 forskelllige stationer ind under min profil, og det virker egentlig ganske godt, bortset fra jeg har problemer med at afspilningen dropper ud en gang imellem. D.v.s. nogen gange dropper den ud efter at have spillet i 10 minutter og andre gange kan den spille i 2 timer uden problemer.  Jeg har prøvet at få hjælp til problemet i Slim Devices forum, men indtil nu uden held.

M.v.h.
Poul Agerbek

Hej Poul.

Håber du kan hjælpe mig. Jeg har også købt en Squeezebox som jeg er meget glad for.

Jeg ville godt kunne høre P3 over Internetradio på den, men når jeg taster URL adressen ind under Internet radio -> Tune in URL siger den siger den: Your player was not found. Jeg har så prøvet med den adresse du angiver: http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p4_koebenhavn_128 .asx  men resultatet er det samme.

Jeg har for eksempel lagt Vinyl ind på den måde og det virkede fint. Den kom på i min Playlist. Jeg ved ikke hvordan jeg får mine Internetradio links ind under favoritter.

Jeg håbar meget du vil hjælpe mig. På forhånd tak.

Hilsen Hans (Barth@Email.dk)

Til top
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Barth Barth skrev:

Hej Poul.

Håber du kan hjælpe mig. Jeg har også købt en Squeezebox som jeg er meget glad for.

Jeg ville godt kunne høre P3 over Internetradio på den, men når jeg taster URL adressen ind under Internet radio -> Tune in URL siger den siger den: Your player was not found. Jeg har så prøvet med den adresse du angiver: http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p4_koebenhavn_128 .asx  men resultatet er det samme.

Jeg har for eksempel lagt Vinyl ind på den måde og det virkede fint. Den kom på i min Playlist. Jeg ved ikke hvordan jeg får mine Internetradio links ind under favoritter.

Jeg håbar meget du vil hjælpe mig. På forhånd tak.

Hilsen Hans (Barth@Email.dk)

Hej Bart !

Det lyder som om du går via Slimserver når du vil spille radio. Prøv i stedet at gå ind på www.squeezenetwork.com og lav en account, hvis du da ikke allerede har gjort det. På Squeezenetwork lægger du alle de  radiostationer ind under Favorites som du ønsker at kunne lytte til via Squeezebox'en.

Forøvrigt har jeg fået løst det problem med at radioafspilningen droppede ud en gang i mellem. Det blev løst ved en firmware opdatering af min Asus router.

M.v.h.

Poul

Til top
tottekasper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-April-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af harmon harmon skrev:

Komplett.dk er billigst med kr 2.295 og dernæst Hifi-hammeren.dk med kr. 2.395, den sidste dog inkl. fragt.

Er der nogen der har erfaring med Komplett.dk? Hvor har i (der ejer en) købt jeres Squeezebox?

Ja - jeg har købt en squeezebox hos Komplett.dk i sidste uge. Ingen problemer - gik helt glat. Mvh, Kasper

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 12:39
SKAL squeezecenter 7 være online for at kunne afspille danmarks radio's kanaler inkl DAB -eller høere de med ind unde dem som squeeze duet kan afspille bar e fra remoten??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 17:00
altså så snart du har oprettet en konto på SqueezeNetwork, så connector du bare via den og devicen. Der behøver ikke køre nogen server/squeezeCenter for at kunne connecte til Netradio!
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 18:51

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

altså så snart du har oprettet en konto på SqueezeNetwork, så connector du bare via den og devicen. Der behøver ikke køre nogen server/squeezeCenter for at kunne connecte til Netradio!

og "den" netradio er også inkl alle DR's radio/DAB-kanaler??

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 19:28
Nu er squeezen jo ikke en decideret DAB radio, men du kan tage disse kanaler her (som DR udbyder) ved at kode dem ind i SqueezeNetwork
Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2005
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 13:52

Jeg har en Duet, og har tilføjet en masse af DR kanaler. Men når jeg afspiller dem via remoten eller via Squeezecenter, så kommer der godt nok lyd, men det er sådan en forvrænget digital lyd, der gør det umuligt at holde ud at høre på.
jeg har søgt her i forum og på slimdevices.com, og har muligvis fundet ud af at man skal ha installeret et plugin der hedder alienbbc.

Det skal siges at jeg har mit musik til at ligge på en DS-207+ hvor jeg har installeret SSODS samt Squeezecenter.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu