|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
TR-DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2008 Sted: Germany Status: Offline Point: 138 |
![]() Sendt: 13-Maj-2008 kl. 14:27 |
Har brug for et råd. Skal bruge en rigtig god NAS til bl.a. at streame musik? Den skal have RAID og hot-swap diske Torben Hilsen
|
|
![]() |
|
Freddy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-November-2005 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
Hej Torben,
Jeg har kigget meget efter en NAS til min PS3'er og laptop...og er faldet over Qnap's TS-209'er: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=74 Den ser ud til at kunne bruges til det meste, og der er et par rigtig gode test's rundt omkring. / F |
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Hej Torben Hvilken Raid taler vi om ? Den sikre eller farlige udgave ? ![]() Hvis den sikre så kan en Readynas Duo anbefales. Eller en Synology DS 207+(oops - den har ikke hot swap) Begge er til 2 diske. Redigeret af KissmeTiger - 13-Maj-2008 kl. 14:57 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
TR-DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2008 Sted: Germany Status: Offline Point: 138 |
![]() |
TS-209 II ser rigtig spænende ud |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Hvis den skal (som overskriften henviser til) benyttes sammen med en Squeezebox, vil bør du købe en Synology NAS, da disse kan samarbejde uden problemer. QNAP NAS skulle også kunne samarbejde med Squeezebox, men mig bekendt skulle der være en del flere problemer (specielt med dvale) på disse. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for info - hvilken bør jeg så købe? TAK |
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Som jeg skriver har Syno'en IKKE hot swap. Men Sandal har ret i at den fungerer upåklageligt sammen med Squeezebox. Det samme gør en Readynas Duo som ovenikøbet har Slimserver/Squeezecenter preinstalleret.
Hvor mange diske skal du ha i din Nas ? 2 ? ... 4 ? ... X ? Og hvilken raid taler vi om ? Okay Hotswap giver vel dårligt mening hvis vi taler striped raid, men alligevel... giv noget info Redigeret af KissmeTiger - 13-Maj-2008 kl. 15:29 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
![]() |
2 X 1 TB med RAID 1 skulle være nok |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Det kommer an på dit behov og budgettet. 4 HDD: Cube Station CS407 2 HDD: Disk Station DS207+ 1 HDD: Disk Station DS107+ Det er vigtigt, at du køber en + version, da disse har større hastighed og mere ram, hvilket er en nødvendighed for SqueezeCenter. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så prøv at læse en anmeldelse af Readynas Duo her
Du kan også læse anmeldelser af andre Nas'er hvis du har lyst ![]() Redigeret af KissmeTiger - 13-Maj-2008 kl. 15:38 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Som skrevet tidligere : Synology har ikke hot swap. Synology har også problemer med at diskene ikke går i dvale. Det er Slimserver/Squeezecenter der gør det ( er det i kombination med ssods ? Kan ikke huske det) Der er flere indlæg desangående på Slimdevices' forum. Når det er sagt synes jeg dog stadig en Synology DS207+ er glimrende til formålet. Jeg har selv en ![]() Men jeg har også en Readynas Duo. Og den kommer med Slimserver installeret. Og den har hot swap. Om den går i dvale ved jeg faktisk ikke ? Tror det ikke .. tvivler. Men det kan da undersøges. Og så kan den fåes med 500 MB Ram ( eller sågar 1 GB = Unødvendigt efter hvad jeg har læst). Default er den 256 MB Ram og den leverer et indtryk med min Squeezebox Duet, der minder meget om Syno DS207+. ( Den har mere Ram, men mindre processor. Den ene forskel opvejer måske den anden ? ) Siden jeg købte min kan den nu fåes her med mere Ram. ( Jeg har selv et ekstra 256 MB ram modul på vej ) Den kan altså også godt købes i DK. Tjek selv på edbpriser.dk Ved ikke med de ekstra Ram dog ? Redigeret af KissmeTiger - 13-Maj-2008 kl. 16:36 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |