|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
||
HP har først lige introduceret denne på det europæiske marked så der er nok begrænset hands on. et par umiddelbare kilder... http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1695 |
|||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|||
![]() |
|||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
||
Kan man vælge at installere en ekstra disk i ReadyNAS Duo som IKKE skal indgå i RAID1...eller er det tvunget?
Hvis det sidste, er det en stor ulempe for mig at man ikke senere kan udvide ved at smide en disk i. Mht. Qnap vs. Synology...er det ik pga. udseendet at Qnap er dyrere eller hur? Det lader da i hvert fald til at Qnap lytter mere til deres brugeres ønsker og deres forums ser også umiddelbart mere aktive ud. |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Den kan kun køre Raid 1. Det er en automatisk Raid 1, så hvis du vil have Raid 0 eller to adskilte drev, skal du kigge på andre hardwareløsninger.
Jeg selv ville dog ikke sove roligt om natten, hvis jeg ikke havde en form for redundans. (Og jeg har både Raid 5 og usb-disk med en back-up ![]() Mht. Qnap vs Synology så tror jeg ikke, at der er nogen stor forskel, hvis man da skal sammenligne de to brugerfora ![]() Qnap er måske nok en tand mere lækker ift. Synology, men den står jo alligevel gemt væk. Det er jo meningen med en NAS (!?) Jeg tror mere, man skal fokusere på, hvor meget de skal tilpasses, og hvor nemt det er ![]() Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Jeg er egentlig lige glad med, hvorvidt SqueezeCenter er præinstalleret, men har tidligere haft kigget på ReadyNAS NV+, da SqueezeCenter skulle fungere helt perfekt og flydende på disse. Jeg vidste slet ikke at der fandtes en mindre model, og så er den ligefrem billig (2395 inkl. 500 GB HDD). 256 MB RAM er også ganske godt (bedre end Synology), men synes ikke det fremgår hvor hurtig en processer den indeholder?! |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
||
Præcis som Breddam skriver ovenfor. Der er tvunget Raid 1. Og det er selvfølgelig et minus. Forstået sådan at man ikke senere kan ændre på det - manglende fleksibilitet. Som det ser ud pt. i hvert fald. Der er spekulationer rundt omkring i diverse fora om at Netgear måske ændrer på det. En firmware update ville kunne gøre det. Har læst et sted at grunden til at de ikke vil ændre på det er at Duoen er rettet mod hjemmebrugeren, og at de ikke vil risikere diverse sagsanlæg hvis dumme amerikanere laver ged i deres raid opsætning og mister alle deres data. Om der er substans i historien skal jeg ikke kunne sige... ? Har man gjort op med sig selv at man vil ha den sikkerhed det giver, så gør det jo ikke noget. Og det er hardware raid. |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
||
Helt enig med dine betragtninger Sandal. Men det jeg trods alt godt kan li ved at den kommer med Slimserver/Squeezecenter installeret er at det giver en sikkerhed for at det fungerer ud i fremtiden. Netgear supporterer. Men mon ikke Synology snart får den på repertoiret ? Flipflip har jeg set flere steder skrive, at man ikke skal regne med at han bliver ved med at lave det fornødne patch. Og at han måske heller ikke kan pga senere firmwareupdates. Men pt. fungerer det jo perfekt ! Jeg synes også det er lidt underligt at de ikke skriver hvilken processor der er i den. Det kræver lidt søgen på nettet at finde frem til at det er en Infrant IT3107. Den er på 280 MHz. Det er også den der er i den større NV+ http://www.infrant.com/download/IT310X_Brochure.pdf Måske skilter de ikke med den fordi den er svagere end konkurrenternes ? Aner det ikke. Til gengæld kan man relativt nemt opgradere op til 1 GB Ram .. mod at sige farvel til 3 års garanti - formoder jeg ? Readynas Duo er lige blevet lanceret for kort tid siden. Så ikke så underligt at du ikke har hørt om den. Den har vel været på markedet et par måneder. Redigeret af KissmeTiger - 15-Maj-2008 kl. 12:45 |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Det var godt nok ikke særlig hurtig. Er det virkeligt tilstrækkeligt til at køre SqueezeCenter flydende? Synology (plus versionerne) har 500 Mhz og her skulle det være lidt langsomt, men måske det dobbelte RAM i ReadyNAS gør forskellen?
Det er helt sikkert derfor jeg ikke har hørt om den. Synes den er meget interessant og lige nu står den højere på ønskelisten end Synology. |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jep den kommer med en disk. |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har vekslet nogle gange mellem at køre Squeezecenter fra Synology DS207+ eller fra Readynas Duo. Jeg har ikke oplevet den store forskel med min Squeezebox Duet. Så min teori har også været at forskellene i processorkraft og Ram har udlignet hinanden. Men jeg har heller ikke testet det indgående. Jeg har endnu ikke fået rippet alle mine cd'er .. Gaab hvor tager det lang tid .. Til din info så kan den købes med 512 MB Ram el. 1 GB i Holland ( www.divxplayer.nl ). Jeg købte selv min der ( i forbindelse med mpcclub buyin. Fik en 8 ports gigabit switch med. Samlet pris leveret 2300 Redigeret af KissmeTiger - 15-Maj-2008 kl. 13:57 |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Lyder godt. Den mindre processor betyder en del for strømforbruget (hvilket jeg synes er en vigtig faktor). Det betyder ifølge NetGear, at den typisk bruger 35 watt (inkl. harddiske), hvilket godt nok ikke er meget for et NAS.
Hvilken type RAM bruger den og er det nemt nok selv at skrifte?
Forløb det uden problemer? Kan man betale med kreditkort (visa)? |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30430/170/1/3/ Jeg har ikke sat nye ram i endnu. Men iflg. preview/slideshow på www.smallnetbuilder.com skulle det være ligetil. Jeg har skrevet frem og tilbage med Paul fra divxplayer et par gange de seneste dage. For at være sikker på at få de rette ram bestiller jeg dem hos ham (skal alligevel ha noget andet grej) Men de ligger endnu ikke på deres side så man kan bestille dem separat. Men det skulle komme idag eller i morgen.
Det forløb helt efter bogen. Jeg har købt der flere gange. Om de lige tager Visa kan jeg ikke huske ? Jeg har selv betalt med Mastercard. Så mon ikke ?
Redigeret af KissmeTiger - 15-Maj-2008 kl. 14:49 |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Fra www.mpcclub.com 8. maj vedr. Readynas Duo performance med 256/512/1024 MB Ram. ********************************************* NetGear ReadyNAS DUO Tuning:
Yesterday, our plan was to test and tune the ReadyNAS DUO by checking the difference in using 256MB (default), 512MB and 1024MB of DDR400 memory. Test results showed the increase of performance with 512MB led to a gain of 20 seconds in booting the device but by matter of copy / write performance, changes where minimal. Only 2-3 MB/s gain was measured so after all, an upgrade of memory is not that useful although it might help speed up the SlimServer interface a little bit.
Average boot times of 10 Cycles:
Boot 256MB: 115 Seconds Boot 512MB: 101 Seconds Boot 1024MB: 119 Seconds (Yes, it was slower)
Average Read / Write performance of 10 cycles:
256MB: 29MBps Read and 22 MBps write 512MB: 32 MBps Read and 23MBps write 1024MB: 31MBps Read and 23MBps write ********************************************
|
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |