|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Så kunne det tyde på, at det er en god ide at opgradere til 512 MB RAM, men heller ikke mere end det (underligt nok).
Redigeret af Sandal - 15-Maj-2008 kl. 15:06 |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
||
Der er installeret en UPnP server og Home Media Streaming Server (udover slimserver og itunes server). Men jeg har ikke prøvet nogle af dem ( har dem ikke aktiverede). Men er du sikker på at man ikke kan installere Twonky på den ? http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=9730 |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
UPnP-servere er jo mange ting. Den skal nok virke, men Twonky er nok lige så meget bedre end dén, som den er bedre end Synologys UPnP-server. Der er en grund til, at Twonkyvision stadig kan tjene penge på noget, som ellers følger gratis med seriøse NAS'er ![]() Som jeg tyder mit (og dit) link, så er det kun de større modeller af Netgears NAS'er, som (foreløbig) er på Twonkys liste ![]() Det er jo alligevel ligegyldigt, hvis den skal bruges til SB, som overskriften jo antyder ![]() Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
||
Hej Søren Jeg har lige installeret en 30 dages trial version af Twonky på den. Kørte helt glat Men ja som du skriver er det nok ikke så relevant i denne tråd. |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Hæhæeh, det var da i hvert fald godt nyt for dem, der måske kunne tænke sig en Netgear Readynas duo i en anden kombination ![]() Brugte du bare installationspakke og -vejledning fra NV/X6/600? Aficionado? Njae ![]() ![]() Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja. |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
IMO er den umiddelbart et godt bud på en Synology-killer
![]() 207+ har dog stadig en stjerne, som er svær at tage fra den. Medflg. Squeezecenter er en vigtig konkurrenceparameter. Ram-opgradering er en anden. Ift. den billigste 207+ er der alligevel kun 714 kr i difference, og det kan man jo let få en WD-disk på 500 GB for... Hmmm ![]() Indb. Squeezecenter taler nok stadig for SB Duet-folket, men så godt godt er det heller ikke. Edit: Synology kan jo via flipflip det samme... Ram-opgradering er dog noget som ejere af 207 (uden +) nok misunder folk med en Readynas ![]() Tjae bum bum ![]() Venligst Søren Redigeret af Breddam - 15-Maj-2008 kl. 23:30 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja tingene er jo ikke så entydige Men en Readynas Duo er i hvert fald en værdig konkurrent til Synology DS 207+. Hvad der er bedst er vel afhængigt af hvilke behov man har - hvad den skal bruges til. Jeg har en af hver og ved ikke hvilken jeg ville udråbe som vinder ? Men mit håb er at Duoen performer bedre med Squeezecenter end Syno'en gør, når først jeg får sat 512 MB Ram i Duoen. Så kommer den til at fungere som dedikeret musiklager og -server. |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja det er jo en kende mærkeligt .. ? Måske mere kyndige kan gi en forklaring på hvordan den slags kan forekomme ? |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Jeg er meget tæt på at bestille en ReadyNAS Duo, men har lige et par spørgsmål. Bestiller nok fra hollandske DivXPlayer (www.divxplayer.nl), da man her kan vælge ekstra RAM. Men hvordan med reklamationer? Kender lovreglerne, men er DivXPlayer en seriøs forhandler, der faktisk overholder loven? Jeg regner med at købe den mindste udgave (500 GB), da jeg synes prisforskellen er meget stor, for at komme højere op. Men der er vel ikke noget til hindre for, at man senere udskrifter harddisken med en 1 TB (kan vel ikke forvente, at den understøtter større diske)? Der er vel krav om, at de to harddiske er af samme størrelse, når systemet kun kan køre RAID-1? |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
De to diske skal ikke nødvendigvis have samme størrelse, men du får kun udbytte af den mindste diskstørrelse, for det er den, der 'sætter standarden', så at sige.
Dvs. 1x500 GB + 1x750 GB = 500 GB i Raid 1 Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Godt spørgsmål Sandal. Jeg må være dig svar skyldig. Jeg har i sin tid ikke haft de store betænkeligheder ved at bestille hos divxplayer.nl , da mange har haft positive erfaringer med at handle der. Også andre her på recordere.dk, ved jeg. Divxplayer.nl deltager ofte ( vist nok altid) i de fælleskøb der foregår på www.mpcclub.com . Og folk fra mange lande i Europa melder positivt tilbage. Så sent som igår tildelte mpcclub Divxplayer en udmærkelse ( Et eller andet Diamond Shield ...
Jeg har læst et sted at der ikke som sådan er nogen begrænsning på hvor store disks den kan ta'. Den dag 2 TB diske er mainstream kan man smide 2 af dem i. Men hæng mig ikke op på det. Dit sidste spørgsmål er også mit. Jeg har en i pt., på 500 GB, og tænker på at sætte en anden i der er større. Jeg tror ikke det er et problem .. men jeg ved det ikke ? Det skal undersøges Hvis du holder fast i at handle ved divxplayer.nl så kunne du overveje at skrive til Paul fra divxplayer info@divxplayer.nl og spørge om der er flere Duoer tilbage fra Mpcclub buyin. Det tror jeg faktisk der er. Det kræver medlemsskab af Mpcclub (koster vist knap et par hundrede) tilgengæld får du en 8 ports gigabit switch ( værdi i omegnen af 4-500 kr) + Nas til samme penge som en Nas koster . Men jeg ved jo ikke om du har brug for en 8 ports switch ? Jeg har lige fået en mail om de ekstra ram jeg skal købe hos divxplayer. Han sælger dem til mig 5 Euro billigere .. |
|||
Panta rei
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |