recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox og Synology 207+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox og Synology 207+

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Kammer Kammer skrev:

Har endelig fået min SB Duet, men fandt ud af at den ikke kan direkte køre sammen med min DS 101-j. Derfor har jeg investeret i en DS 207+ da jeg kan se i forum at de spiller godt sammen.

Nu er jeg kommet så langt, at jeg har installeret SSODS pat-fil, og lagt tar ball i mappen public, men jeg kan ikke få installationsprogrammet til at se den. I min stifinder står den som squeezecenter-7.0.1.tar. Skal den hedde *.tgz eller hvad, og hvordan får jeg den omdybt?

Det KissmeTiger skriver, at det ikke kræver specielt kendtskab, det holder vist ikke helt vand. Jeg har "rodet" en del med det nu, men nu kan jeg ikke komme længere. Håber I kan hjælpe mig videre

Hvilken browser bruger du ?
Panta rei
Til top
Kammer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:27

Jeg bruger internet explorer.

Som tidligere skrevet i denne tråd, så har jeg åbnet disse porte i min firewall:
Port 3483 (UDP)
Port 3483 (TCP)
Port 9000 (TCP)
UPnP er disablet. Hvad skal jeg mere checke?

Kiss DP-558, Nintendo Wii, Synology 101j, Synology 207+
Logitech Squeezebox Duet
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 23:01

Har endelig fået min SB Duet, men fandt ud af at den ikke kan direkte køre sammen med min DS 101-j. Derfor har jeg investeret i en DS 207+ da jeg kan se i forum at de spiller godt sammen.

Nu er jeg kommet så langt, at jeg har installeret SSODS pat-fil, og lagt tar ball i mappen public, men jeg kan ikke få installationsprogrammet til at se den. I min stifinder står den som squeezecenter-7.0.1.tar. Skal den hedde *.tgz eller hvad, og hvordan får jeg den omdybt?

Det KissmeTiger skriver, at det ikke kræver specielt kendtskab, det holder vist ikke helt vand. Jeg har "rodet" en del med det nu, men nu kan jeg ikke komme længere. Håber I kan hjælpe mig videre

jeg havde samme problem med at SSODS ikk kunne se min .tgz når jeg omdøbte den fra min firmacomputer med xp, så brugte jeg min desktop medvista som så spillede det,så kunne den se den!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 23:06

Jeg bruger internet explorer.

Som tidligere skrevet i denne tråd, så har jeg åbnet disse porte i min firewall:
Port 3483 (UDP)
Port 3483 (TCP)
Port 9000 (TCP)
UPnP er disablet. Hvad skal jeg mere checke?

Du må ikke bruge IE. Prøv med Mozilla Firefox.
Panta rei
Til top
Kammer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 19:25

Tak for hjælpen venner

Jeg har nu brugt min vista maskine med IE til at downloade pat-fil og tar ball. I Vista stifinderen omdøbte jeg tar ball til extension *.tgz, og så kunne SSODS installationsprogram se den. Derefter var det lige ud af landevejen, og jeg sidder nu og hører musik direkte fra min synobox uden indblanding fra en PC

Logitech Squeezebox Duet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 20:04
Meget fint. Tillykke 

Men hvis du havde brugt Mozilla Firefox fra begyndelsen havde du været flyvende for nogle dage siden. Ikke for at genere dig eller hælde malurt i bægeret (mon ikke du er fuldstændig ligeglad ? ), men af hensyn til andre "nybegyndere" bør det nævnes. Det står bl.a.  her

Så min første besvarelse i denne tråd holder stadig !

Panta rei
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 08:05

Ja man kan hurtig bruge en masse tid på ingen ting og alligevel det lige rundt om hjørnet.

Hvordan er Jeres musik inddelt under "Genre", min er på INGEN måde i alfabetisk orden når jeg bruger min NAS/Synology som musikkilde. I starten manglede jeg også nogle albums men så fik jeg sat min uft-code i SSODS til enten EN eller DK uft-8 og så kom de frem, men stadig er sorteringen efter alfabetisk orden i "Genre" helt ude i skoven - virker fint nok når jge har min computer som musikkilde.

Synes også når jeg skal søge ud fra "Genre" så er den blevet rigtig lang tid om at finde de undermapper/albums som ligger under hver "Genre"?? Bruger SSODS 3 beta 13 og SC 7.0.1

Til top
Kammer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 09:07

Har lige checket min opsætning, og det ser ud til, at du har ret  Jeg bruger samme opsætning SSODS og DK uft-8.

Kan se at jeg ikke har været god til at organisere musikken i genre, da jeg har et hav af forskellige genrer.

Logitech Squeezebox Duet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 21:49

Har lige checket min opsætning, og det ser ud til, at du har ret  Jeg bruger samme opsætning SSODS og DK uft-8.

Kan se at jeg ikke har været god til at organisere musikken i genre, da jeg har et hav af forskellige genrer.

tror ikk det er dig soom ikk har været dårlig til at organisere musikken med bl.a "Genre", for når jeg kigge på pc med samme mapper/albums eller i iTunes så står ALT rigtigt,

Fatter ikk hvad der lige sker der....!!!

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu