Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Insaniac
Super bruger
Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 396
|
Emne: Squeezebox - Playlister virker ikke? Sendt: 27-April-2011 kl. 22:58 |
Hej alle, nu er det blevet tid til at oprette en tråd i håb om at få hjælp til et irriterende problem, som jeg har døjet med i et halvt års tid. Jeg kan ikke præcis huske hvornår det opstod, men meget muligt det opstod efter en af de nyere opdateringer på min Squeezebox Classic.
Jeg oplever simpelthen at min Squeezebox ikke længere kan finde ud af at læse indholdet af mine playlister. Jeg plejede at have .m3u filen i hver mappe med hvert album og det plejede at virke, men nu når jeg forsøger at indlæse en playliste, så siger den bare "Nothing". Jeg tænker så at stien til sangene er forkert, så jeg prøver at lave nye lister. Det hjælper dog ikke.
Åbner jeg playlisterne via VLC player på computeren, så spiller det uden problemer, hvilket indikerer at stien til sangene burde være i orden.
Skal nævnes jeg kører Squeezeserver 7.5.3 på min Synology DS107+.
Tusind tak for hjælpen!
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 08:19 |
Hvad hvis du laver en liste med squeezeboxen og gemmer den, virker den så?
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 09:59 |
der er jo forskel på den absolutte sti afhængig af om det foregår direkte på Syno'en eller om det er fra din computer med et mappet drev. Ved heller ikke, hvordan relative stier håndteres af SBS, da den har separate referencer til musik og playlister. Det gode med dine playlister er dog at det er plain-text filer, så du kan bare åbne dem i en text-editor og kigge på stiangivelser, hvilket måske kan hjælpe dig til at gennemskue evt. problemer. NB: Mueles spørgsmål ovenfor er ganske relevant!
|
 |
Insaniac
Super bruger
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 10:32 |
Er lige på job nu, men med overstående metode er jeg sikker på at det virker.
Men det henleder mig egentlig også lidt hen på at squeezeboxen også har problemer med bare at finde .mp3 filer der ligger i den valgte mappe i squeezeserver.
Fx, jeg ønsker at høre sang xxx.mp3 som jeg ved ligger i den angivne mappe. Den er dog ikke tilknyttet nogen playlist, så jeg vil bare selv manuelt søge efter den via Squeezebox og så afspille den. Også her failer Squeezeboxen. Noget der ellers tidligere har virket.
Generelt har jeg oplevet rigtig mange problemer efter de sidste par firmware opdateringer. Fx skal jeg også opdaterer firmware hver gang jeg skifter mellem Squeezeserver og Squeezenetwork. Så kommer den op og prompter mig med en opdatering.
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 16:31 |
Du har lavet en komplet genskanning og oplever stadig problemer efter det?
|
 |
Insaniac
Super bruger
|
Sendt: 02-Maj-2011 kl. 15:15 |
Yeps, jeg har sagt gennemsøg alt og den laver stadig det trick.
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 02-Maj-2011 kl. 15:17 |
Har du som foreslået kigget nærmere på indholdet af de playlister der virker hhv. ikke virker?
|
 |
Insaniac
Super bruger
|
Sendt: 02-Maj-2011 kl. 22:29 |
Ja, jeg fandt ud af at VLC player laver stien /volumes/musik/ hvor den skal hedde /volume1/musik/
Er der nogen bedre måde at lave playlister på via min MacBook uden selv manuelt skulle rette stien hver gang?
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 02-Maj-2011 kl. 22:43 |
Hvis playlisterne er absolutte så skal dine shares på din macbook vel 100% matche den sti som nas'en skal bruge - hvis det overhovedet er muligt. Ovenstående sti er absolut og måske det kan være bedre, hvis det er muligt at lave playlister med relative stier.
|
 |