|
Squeezebox -Spotify - netværks problemer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
obelix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-December-2011 kl. 23:58 |
Synes desværre ikke mine Squeezebox ting, Duet og radio lever op til mine forventninger...
- Radioen er ikke stabil som vækkeur. - Dueten har jeg utrolig tit problemer med at få forbindelse til, så er jeg efterfølgende nød til at hive stikket ud bag i den og genstarte den igen. - Fjernbetjeningen lader ikke altid når jeg sætter den i holderen. - Kan ikke få Spotify til at kører på Dueten, har fået billede og tekst på musikken i skærmen, men når jeg trykker plat skriver den bare "Unable to play file type..." - Kan jeg ikke hente musik fra min netværks HD og spille derfra uden at skal have en pc kørende? Jeg har en LaCie Classic HD. Jeg synes ikke jeg kan finde noget program som skal installeres på HD Vh Rico |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Duet skal have 3. parts plug-in for at virke med Spotify. Google det eller læs på deres officielle forum.
Hvilket Spotify abonnement har du?
|
|
![]() |
|
obelix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
Ok. Jeg har gratis version, har set noget 3. Parts, men kunne ikke se hvordan jeg gjorde det.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
En Squeezebox er en "tynd" klient som skal bruge en server for at fungere - serveren kan enten være mysqueezebox.com, en server installeret på en computer/nas eller en intern server (kun Squeezebox Touch). Du kan hente musik fra nettet, fra netværksharddiske, fra serveren, fra usb-diske, fra...
Mange af de problemer du nævner kan skyldes et ustabilt netværk så en forklaring om opbygningen af dit netværk er relevant. |
|
![]() |
|
mooens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
Hej
Du skal have en Spotify Premium konto for at kunne anvende Spotify sammen med Squeezebox.
Redigeret af mooens - 15-December-2011 kl. 11:34 |
|
Mvh.
Mogens Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Hvis du vil bruge din Radio som et vækkeur og ikke selv har en server kørende, så er der uhyggelig mange led i internettet der skal fungere uden nogen problemer - konstant. Det er simpelthen ikke muligt. Så sæt din egen server op.
Som tipsen skriver så er det sikkert også derfor din Duet står af. Hvis din fjernbetjening ikke lader når den er i ladestationen så kontakt Logitechs support. Det er en kendt fejl som kræver en ny ladedock. Duet kan ikke bruge Spotify med mindre du har en server kørende. Det er kun Radio og Touch der kan det. Din HD kan ikke køre server delen til Squeezebox. Det kræver en rigtig NAS/PC/Server. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Ang det med at bruge radioen som vækkeur:
Selv den er korrekt indstillet og starter på rigtig tidspunkt om morgen og de rigtige dage, er det ikke altid den vælger at bruge P3 som vækkesignal som den er bedt om. Flere gange, for det meste starter den bare op med en gentagne irriterende musik tone, selv om den står til P3.... |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Det er fordi den ikke kan få forbindelse til enten mysb eller til DR's streaming server. Det er nok det første der er mest sandsynligt.
Når den ikke kan få det så slår den over på backup vækkelyden, som er den irriterende musik tone. Redigeret af Kurt Poulsen - 22-December-2011 kl. 10:33 |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Hvis jeg slukker alarmen og trykker på fortrukken knappen 1 hvor P3 ligger, virker den med det samme...
|
|
![]() |
|
Hvis du kører via mysb.com så er det sikkert latency i nettet der gør at det ikke virker. Den bruger alarmen til at få forbindelsen, men når at time ud inden det kommer til at virke. Når du så beder den spille P3 er forbindelsen nu klar og så virker det hele.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Der er generelt problemer med alarmen når man kører op imod mysqueezebox.com desværre. Det kan selvfølgelig løses hvis Logitech prioriterede det, men de har kun ganske få udviklere på systemet for tiden. Skulle virke pålideligt hvis man kører sin egen server som tidligere nævnt.
|
|
![]() |
|
Det er svært at løse latency i nettet.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |