|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 13:25 |
Jeg påtænker at købe en touch, og er gået igang med at rippe til FLAC. Men hvad giver det bedste resultat på en touch, album art embedded i FLAC filen, eller cover.jpg i albummappen? Har fundet modstridende oplysninger på nettet, og vil lige være sikker inden jeg kommer for langt i projektet ( +2500 cd'er der skal rippes... ) |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Jeg har selv artwork i selvstændig fil ud fra betragtningen at det er en pladsbesparelse og nemt at skifte
Hvis man bruger Touch's interne server skal man være varsom med store billeder; kan ikke huske hvad grænsen er 500x 500?! Hvis man kører SqueezeBoxServer på en dedikeret server vil den skalere artwork til de forskellige størrelser der er brug for.
|
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Det samme her. Og det virker perfekt
![]() |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
Jeg bruger begge dele. Bare for en god ordnes skyld, hvis enkelt-numre f.eks. skal over på min iPhone.
Synes ikke at de ekstra 100kb gør så meget ift. at et album i flac alligevel fylder 400MB |
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
Synes bare at jeg læste på et andet forum at folk oplevede konflikter hvis de havde begge dele... men det er så ikke tilfældet? |
|
![]() |
|
![]() |
He he, har lige fundet ud af at bruge DBpowerAmp CDripper med All Media Guide, den finder artwork, embedder og laver en folder.jpg, ganske automatisk!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Jep, i min verden det eneste rigtige program til formaålet. ![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
DBpowerAmp CDripper
+1 fra mig. Har ikke oplevet konflikter hos mig, men måske jeg bare har været heldig. |
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
![]() |
Jeg har benyttet begge dele i lang tid uden at have oplevet problemer. Holder mig til 600x600 max. 60kb.
Oplevede på et tidspunkt at man ikke kunne embedde mere end 60kb. i WMA filer. Kører med ekstern server. Redigeret af thxtex - 17-Oktober-2011 kl. 09:05 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg bruger også en ekstern folder.jpg fil som er skaleret til 400px i højden - og så er Squeezebox Server sat til ikke at reskalere cover-art - dumt at den skal lave det samme arbejde igen og igen når jeg i stedet kan gøre det én gang!
Pladsen gør ikke så meget - 9.000 flac-filer (ca. 600 albums) vil kræve 9.000*100Kb = 900Mb fremfor 600*100Kb = 60Mb - den forskel betyder ikke det store. Men der er flere programmer, systemer og afspillere som forstår at læse de separate filer fremfor de indlejrede covers. Kan anbefale MusicBee som program til at rippe, organisere og tagge din musik - det erstatter alt hvad du ellers kan finde på. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |