recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Touch - drop outs når kablet forbindels
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Squeezebox Touch - drop outs når kablet forbindels

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bellini Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bellini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox Touch - drop outs når kablet forbindels
    Sendt: 18-Marts-2012 kl. 08:24
Hej med Jer

Spørgsmål til professoren; hvorfor får jeg drop outs i lyden med nedenstående setup?

Mit hjemmenetværk består af et Netopia wifi modem/router (tdc), hvortil der LAN-LAN-wise er koblet en D-link DIR655 Wifi router. Denne D-link bruges som access-point nummer 2 i samme hus. 

Hvis jeg kobler henholdsvis min telefon (wifi) og computer (har forsøgt både wifi og ethernet) på de 2 routere, har jeg forbindelse til www. Tester jeg hastigheden på tdc.dk, er den identisk. SÅ... det fører mig frem til, at jeg har god (ens i hvert fald) forbindelse fra de 2 access-points. 

Til min touch... hvis jeg kobler den trådløst på ét af de 2 access-points er der ingen problemer. Lyden er stabil, og da D-link'en står 40 cm fra Touch'en, har jeg 100% signal. Men men... da den ikke står længere væk, vil jeg jo gerne koble den på vha ethernet. OG hvis jeg gør det, oplever jeg drop outs konstant - lyden hakker, og den afspiller kun brudstykker af musikken (jeg har tjekket i menuerne, at den forbinder via ethernet). Og det jeg ligeledes finder meget mærkeligt er, at hvis jeg så samtidig kobler min bærbare på vha ethernet, så bliver lyden klippestabil igen.

Nogen ideer hvad der foregår? Confused

/Bellini

Redigeret af Bellini - 18-Marts-2012 kl. 08:34
Til top
Bellini Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bellini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 08:30
Det skal lige siges, at Touch'en ikke ser ud til at mangle data - der er ikke noget med buffering og og den slags (den skriver ikke noget i hvert fald). 

Jeg kører signalet fra Touch'en til en DAC via coax digital, og jeg kan se på modtage-signal-LED'en på DAC'en når lyden bliver ustabil - den blinker! Altså den får et ringe eller afbrudt signal. Når lyden er stabil, er LED'en det også.

/Bellini
Til top
Bellini Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bellini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 09:19
Har nu forsøgt mig med at connecte Touch'en til Netopia-routeren via ethernet, og problemet er det samme der.

Argh!!

/Bellini
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu