|
Squeezebox Touch - drop outs når kablet forbindels |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bellini ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2008 Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Marts-2012 kl. 08:24 |
Hej med Jer
Spørgsmål til professoren; hvorfor får jeg drop outs i lyden med nedenstående setup? Mit hjemmenetværk består af et Netopia wifi modem/router (tdc), hvortil der LAN-LAN-wise er koblet en D-link DIR655 Wifi router. Denne D-link bruges som access-point nummer 2 i samme hus. Hvis jeg kobler henholdsvis min telefon (wifi) og computer (har forsøgt både wifi og ethernet) på de 2 routere, har jeg forbindelse til www. Tester jeg hastigheden på tdc.dk, er den identisk. SÅ... det fører mig frem til, at jeg har god (ens i hvert fald) forbindelse fra de 2 access-points. Til min touch... hvis jeg kobler den trådløst på ét af de 2 access-points er der ingen problemer. Lyden er stabil, og da D-link'en står 40 cm fra Touch'en, har jeg 100% signal. Men men... da den ikke står længere væk, vil jeg jo gerne koble den på vha ethernet. OG hvis jeg gør det, oplever jeg drop outs konstant - lyden hakker, og den afspiller kun brudstykker af musikken (jeg har tjekket i menuerne, at den forbinder via ethernet). Og det jeg ligeledes finder meget mærkeligt er, at hvis jeg så samtidig kobler min bærbare på vha ethernet, så bliver lyden klippestabil igen. Nogen ideer hvad der foregår? ![]() /Bellini Redigeret af Bellini - 18-Marts-2012 kl. 08:34 |
|
![]() |
|
Bellini ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2008 Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal lige siges, at Touch'en ikke ser ud til at mangle data - der er ikke noget med buffering og og den slags (den skriver ikke noget i hvert fald).
Jeg kører signalet fra Touch'en til en DAC via coax digital, og jeg kan se på modtage-signal-LED'en på DAC'en når lyden bliver ustabil - den blinker! Altså den får et ringe eller afbrudt signal. Når lyden er stabil, er LED'en det også. /Bellini
|
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har nu forsøgt mig med at connecte Touch'en til Netopia-routeren via ethernet, og problemet er det samme der.
Argh!! /Bellini
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |