|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
CoolMLJ ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Status: Offline Point: 294 |
![]() Sendt: 31-Januar-2011 kl. 13:25 |
Hej.
Ja nu skal der laves noget fælles musik hjemme hos os. Både konen og jeg er mega trætte af at have musikken på 3 computere, og skal sætte dem til anlægget for at kunne afspille musikken. Mit ønske er: 1. En Billig nas enhed i teknik rummet, med alt musikken liggende som en itunes server, så vi kan synce vores enheder med dette ( iphones og mac) ( skal lige siges at alt hvad vi har, er mac, Imac, 2 * macpro og en alm macbook samt 2 * iphones. ) 2. en enhed som er tilsluttet vores anlæg, hvorfra vi kan afspille musik UDEN AT EN MAC SKAL STÅ TÆNDT :) dette er næsten det vigtigeste, det hele skal kører direkte til nas. Hvad ville i gøre/ vælge er blevet anbefaldet alt lige fra ATV2 ( med noget hack osv) SONOS, og Squeezebox Men er total rookie, og vil bare gerne kunne tilslutte enhederne så let som muligt, uden at skulle hacke en box osv. |
|
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP LG OLED B7 65" |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg selv syntes www.synology.dk har en masse gode bud, de er ikke de billigste.. men heller ikke de dyreste.. men medtager man de muligheder som feks familiefotos via internetadgang fra enten browser eller smartphone musik streaming osv osv (inkl. til mac) så syntes jeg de er pengene værd., som NAS.
Jeg selv bruger min smartphone med plugplayer som afspiller til min pioneer receiver som understøtter dlna, det klares trådløst fra iPhonen.. dog har receiveren en ethernetledning i, men det er i rigtig god kvalitet, er det uden for hjemmet bruger jeg smartphonens lager.. eller alternativt synology´s musikstreamapp som kan bruges over internettet
Redigeret af rhsin - 31-Januar-2011 kl. 13:48 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Kan tilslutte mig, m.h.t. Synology.
M.h.t. afspiller ved anlægget kan jeg anbefale en Logitech Squeezebox Classic, eller Duet... M.v.h. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Du kan allerede teste nogle af tingene nu:
Installer Squeezebox Server (http://www.squeezenetwork.com/download) på en af dine mac-computere (skal indeholde det musik du vil teste med) Kig på SoftSqueeze eller SqueezePlay som er software-baserede Squeezebox-afspillere - de kan hooke op mod din Server-software og kan vise hvordan det hele virker. Hvis Squeezebox ER en stor kandidat, kan du også købe iPeng i Apples butik (59kr?) - det er en applikation som giver dig mulighed for at fjernstyre dine Squeezeboxe med din iPhone (+iPad,Ipod Touch) - det er et lækkert interface med nem og intuitiv styring af musikken/boksene. Vil anbefale Squeezebox Classic eller Squeezebox Touch som bindeled til dit anlæg (begge har display) samt Squeezebox Radio (mono) eller Squeezebox Boom (stereo) som fritstående afspillere med indbyggede afspillere. Synology er et godt bud (også QNAP) med eksempelvis en 2-disks NAS som DS211 - den har rigelig kræfter til at håndtere Squeezebox Server og hvad du ellers kan finde på at kaste i hovedet på den. Synology har desuden en historik, hvor du supporterer deres gamle bokse rigtigt lang tid efter de er stoppet med at sælge dem. Så i årene efter dit køb af en Synology NAS vil du opleve at du får mere funktionalitet og flere features. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |