recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox ubrugelig når NAS er slukket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Squeezebox ubrugelig når NAS er slukket?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox ubrugelig når NAS er slukket?
    Sendt: 19-August-2012 kl. 22:44
Hej

Når min ReadyNAS (hvor jeg har min squeezebox server) er slukket, vil jeg ofte bare gerne høre internetradio, men så skriver Squeezeboxen at den ikke kan connecte til serveren. Vælger jeg skift bibliotek prøver den bare at re-connect til min NAS. Det gælder både for min squeezebox Touch og Radio.

Kan det virkelig passe, at den ikke kan spille radio når NAS'en er nede?

Jeg mindes, at jeg tidligere bare kunne vælge squeezebox.com som bibliotek, hvis min NAS var slukket, men den mulighed har jeg ikke nu.

Mvh
Niels
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 10:07
Har du prøvet settings--> advanced--->networking---> switch to mysqueezebox.com
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 20:19
Og du kan selv smide det menupunkt på din hovedmenu hvis du vil have hurtig adgang.

Når du vil skifte tilbage til lokal server vælger du bare Musik i hovedmenuen.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 22:45
@katbird: Det løste problemet. Takker.

@Letten: Hvordan? For det er da besværligt, at skal ind i settings for at få radioen til at virke.

Den burde da bare spørge om man vil skifte til squeezebox.com hvis den ikke kan finde NAS.

Mvh
Niels
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 09:41
Kig under settings, der er et menupunkt til at vedligholde hovedmenuen, mener jeg.

Vil tro at den funktionalitet du eftersøger er dækket af denne tredjeparts plug-in

Features include:
  • Idle monitoring now includes network i/o, and on linux and OSX computers, disk and CPU load monitoring as well.
  • Automatic 'push players on shutdown' feature can now push players to alternate servers in addition to mysqueezebox.com. E.g., push your players onto a SBTouch running 'tinysc'!
  • Now allows an unlimited number of custom commands to be defined.
  • Full support for the SBTouch and SBRadio.
  • Shutdown/restart/suspend/hibernate your SqueezeBox Server computer via your SqueezeBox’s IR remote, a Squeezebox Controller, iPeng or via the SBS web interface.
  • Execute custom scripts via the same.
  • Optionally switch players to MySqueezebox.com when shutting down/suspending/etc. Automatically fetches your players back to your local server on wakeup.
  • Wait until sleep playing has concluded before shutdown/suspend/etc.
  • Monitor attached players and shutdown the server after an idle period.
  • Automatic server wake up for SqueezeBox alarms or scheduled library scans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu