recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox
    Sendt: 08-April-2008 kl. 16:31

Har siddet og læst en del anmeldelser samt tråde herinde men jeg har stadig nogle løse ender ang Squeezebox Duet så nu håber jeg at i vil bære over med endnu en tråd med dette emne.

Først lidt baggrund; Jeg er lige flyttet til en større lejlighed og det er nu blevet umuligt at kable højttalere i andre rum end hvor anlæget står så der er bare musestille alle andre steder end i stuen. Jeg har kigget lidt på bla trådløse højttalere men ser flere minusser ved dem og jeg gider ikke gå ud og købe et egentlig anlæg til hvert rum - så faldt jeg over Sonos (som jeg synes virker lidt dyrt) og det navn ledte mig så hen til Squeezebox.

Jeg synes at Squeezebox virker ret ok - men jeg er lidt i tvivl om hvad man kan og ikke kan selvom jeg har læst flere artikler igennem, mine største tvivle er;

- FM radio er vel udelukket, alt går via nettet?
- Skal der køre en computer for at få udbytte af Duet eller er det kun nødvendigt hvis jeg skal høre musik der ligger på computeren?
- Mine nuværende ekstra højttalere kan vel ikke benyttes dels fordi de er beregnet til "gammeldags" kabler og dels fordi de ikke er aktive (medmindre jeg vel køber en forstærker til dem)?
- Jeg har et lidt ældre anlæg i stuen hvortil tv og dvd er sat til selvfølgelig så lyd fra film m.m. kan høres gennem det, men vil jeg kunne høre tv/dvd i andre rum?
- Kan hvert rum høre hver sin lyd?

Lige nu står mit accesspoint i entreen hvilken er ret meget i midten af lejligheden - hvis jeg så vil have lyd i soveværelse + køkken behøver jeg vel 2 Squeezebox Receivere, hvis stuen skal med skal jeg bruge 3 stk - og i de rum hvor der ikke er et sæt aktive højttalere eller et anlæg er jeg tvunget til at gå ud og købe til det (hvad kan evt anbefales her for at få en rimelig lyd uden at det dog på noget måde skal være party-orienteret?)

Hvis der ellers er nogle der har nogle plusser eller minusser ved dette produkt eller evt kan anbefale andre ting til mit behov hører jeg gerne dette også.

På forhånd tak!

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af keysersoze keysersoze skrev:

- FM radio er vel udelukket, alt går via nettet?

Korrekt - du kan ikke modtage FM-radio, men internetradio - sidstnævnte enten via SqueezeCenter på en lokal computer/NAS eller via SqueezeNetwork. Tror dog at mange FM-kanaler også findes på nettet og vist også i bedre kvalitet end FM-udgaven.

- Skal der køre en computer for at få udbytte af Duet eller er det kun nødvendigt hvis jeg skal høre musik der ligger på computeren?

Du kan godt bruge Squeezeboksen op mod SqueezeNetwork uden at computeren er tændt.

- Mine nuværende ekstra højttalere kan vel ikke benyttes dels fordi de er beregnet til "gammeldags" kabler og dels fordi de ikke er aktive (medmindre jeg vel køber en forstærker til dem)?

Du kan enten koble aktive højttalere til eller bruge passive højttalere og en (lille) forstærker. Her du eks. kigge på T-Amp eller SUMOH TinyAmp S30.

- Jeg har et lidt ældre anlæg i stuen hvortil tv og dvd er sat til selvfølgelig så lyd fra film m.m. kan høres gennem det, men vil jeg kunne høre tv/dvd i andre rum?

Ikke så vidt jeg ved - kan ikke gennemskue, hvordan det skulle kunne lade sig gøre vha. SqueezeBoksen.

- Kan hvert rum høre hver sin lyd?
Afspillerne kan synkroniseres - enten alle eller i forskellige grupper og de kan også alle være individuelle - så der er mulighed for lidt af hvert - ved dog ikke hvor godt det virker i praksis.

Bemærk at du jo kun behøver en controller og "kun" skal købe flere receivere - du kan også vælge nogle steder at have en SqueezeBox3 stående, hvis du vil have et display - den kan fint fungere sammen med duet og den nye controller! (Fjernbetjeningen til den gamle SB kan dog ikke bruges til den nye Duet så vidt jeg ved)

Flere har oplevet problemer når der streames trådløst, men mange gange har folk også problemer med deres netværk, som først afsløres når det belastes hårdt - og så er der mange som mener, at det er Squeezeboksen der er noget lort pga. dette!

/Tommy
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Du kan enten koble aktive højttalere til eller bruge passive højttalere og en (lille) forstærker. Her du eks. kigge på T-Amp eller SUMOH TinyAmp S30.

Den helt store forskel på de to forstærkere (foruden prisen) er det at den ene er digital og den anden ikke er?

Hvis jeg kigger på bagenden af SUMOH TinyAmp S30 så passer mine gammeldags højttalerkabler ikke ind (i modsætning til T-Amp Gen 2 Amplifier) - kan man bare købe et stik hvori man kan samle kablet så det kan sættes til alligevel?

Et sæt af mine højttalere er 100 W i 8 Ω og SUMOH TinyAmp S30 er 2x30 W i 4 Ω - hvor meget "taber" jeg ved den forskel?

Hvad kunne et alternativ af et par aktive højttalere være - er vi så over i fx noget X-230 fra Logitech?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 02:30

?????

Tjah - gode spørgsmål - dér stopper min viden, så der er forhåbentlig andre som kan svare dig :-)
/Tommy
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 01:22
Jeg tror du vil få mere glæde af et par gode aktive højtalere. Prøv evt. H/K eller pods'ne fra HFK...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 15:43
Er det noget du evt har et par links til?

Er der noget større forskel på aktive højttalere og så et par computer-højttalere (fx JBL Creature) - altså vil jeg kunne sætte sådan et par til en Squeeeeeeze?
Til top
NosAnden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2008
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 22:18
såvidt jeg kan se skal der bare bruges nogle bananstik som disse http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/ til SUMOH TinyAmp S30 for at kunne bruge almindelige højttalere
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 17:17
Computerhøjtalere er aktive!
Aktive højtalere betyder bare de har en forstærker indbygget...!
Altech lansing laver gode aktive højtalere, lige som H/K.
Jeg bruger disse:

http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=USA&a mp;Country=US&Language=ENG&cat=MME&prod=SOUNDSTI CKSII&sType=C

Og der er sgu god lyd i dem, og så ser de lidt seje ud, syntes jeg! 

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 22:02
er der nogen der ved hvornår den næste sending kommer til danmark?
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet

Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

er der nogen der ved hvornår den næste sending kommer til danmark?

Hvis det er Squeezebox Duet du mener, så check evt. http://av-connection.com/?PGr=1729&ML=215
mvh PSSO
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 22:18

Hvorfor vente på næste sending. Du kan bla. købe den hos AV-Connections

Det kan jo være at de holder dem tilbage ind til de har fået løst nogle af problemerne de har med bestemte mærker af routere (bl.a ZyXEL)

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:48

Disse er også rigtig gode

d'feldt audioengine A5 (hvid)

[QUOTE=Asklepios]Computerhøjtalere er aktive!
Aktive højtalere betyder bare de har en forstærker indbygget...!
Altech lansing laver gode aktive højtalere, lige som H/K.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu