|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||
keysersoze ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2008 Status: Offline Point: 65 |
![]() Sendt: 08-April-2008 kl. 16:31 |
||||
Har siddet og læst en del anmeldelser samt tråde herinde men jeg har stadig nogle løse ender ang Squeezebox Duet så nu håber jeg at i vil bære over med endnu en tråd med dette emne. |
|||||
![]() |
|||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||||
Korrekt - du kan ikke modtage FM-radio, men internetradio - sidstnævnte enten via SqueezeCenter på en lokal computer/NAS eller via SqueezeNetwork. Tror dog at mange FM-kanaler også findes på nettet og vist også i bedre kvalitet end FM-udgaven.
Du kan godt bruge Squeezeboksen op mod SqueezeNetwork uden at computeren er tændt.
Du kan enten koble aktive højttalere til eller bruge passive højttalere og en (lille) forstærker. Her du eks. kigge på T-Amp eller SUMOH TinyAmp S30.
Ikke så vidt jeg ved - kan ikke gennemskue, hvordan det skulle kunne lade sig gøre vha. SqueezeBoksen.
Bemærk at du jo kun behøver en controller og "kun" skal købe flere receivere - du kan også vælge nogle steder at have en SqueezeBox3 stående, hvis du vil have et display - den kan fint fungere sammen med duet og den nye controller! (Fjernbetjeningen til den gamle SB kan dog ikke bruges til den nye Duet så vidt jeg ved) Flere har oplevet problemer når der streames trådløst, men mange gange har folk også problemer med deres netværk, som først afsløres når det belastes hårdt - og så er der mange som mener, at det er Squeezeboksen der er noget lort pga. dette! /Tommy |
|||||
![]() |
|||||
keysersoze ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2008 Status: Offline Point: 65 |
![]() |
||||
Den helt store forskel på de to forstærkere (foruden prisen) er det at den ene er digital og den anden ikke er? Hvis jeg kigger på bagenden af SUMOH TinyAmp S30 så passer mine gammeldags højttalerkabler ikke ind (i modsætning til T-Amp Gen 2 Amplifier) - kan man bare købe et stik hvori man kan samle kablet så det kan sættes til alligevel? Et sæt af mine højttalere er 100 W i 8 Ω og SUMOH TinyAmp S30 er 2x30 W i 4 Ω - hvor meget "taber" jeg ved den forskel? Hvad kunne et alternativ af et par aktive højttalere være - er vi så over i fx noget X-230 fra Logitech? |
|||||
![]() |
|||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||||
Tjah - gode spørgsmål - dér stopper min viden, så der er forhåbentlig andre som kan svare dig :-) /Tommy |
|||||
![]() |
|||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||||
Jeg tror du vil få mere glæde af et par gode aktive højtalere. Prøv evt. H/K eller pods'ne fra HFK...
![]() |
|||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Er det noget du evt har et par links til?
Er der noget større forskel på aktive højttalere og så et par computer-højttalere (fx JBL Creature) - altså vil jeg kunne sætte sådan et par til en Squeeeeeeze? |
|||||
![]() |
|||||
NosAnden ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
||||
såvidt jeg kan se skal der bare bruges nogle bananstik som disse http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/ til SUMOH TinyAmp S30 for at kunne bruge almindelige højttalere
|
|||||
![]() |
|||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||||
Computerhøjtalere er aktive!
Aktive højtalere betyder bare de har en forstærker indbygget...! Altech lansing laver gode aktive højtalere, lige som H/K. Jeg bruger disse: http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=USA&a mp;Country=US&Language=ENG&cat=MME&prod=SOUNDSTI CKSII&sType=C Og der er sgu god lyd i dem, og så ser de lidt seje ud, syntes jeg! ![]() MVH |
|||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||||
![]() |
|||||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
||||
er der nogen der ved hvornår den næste sending kommer til danmark?
|
|||||
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
|||||
![]() |
|||||
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
||||
Hvis det er Squeezebox Duet du mener, så check evt. http://av-connection.com/?PGr=1729&ML=215 |
|||||
mvh PSSO
|
|||||
![]() |
|||||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
||||
Hvorfor vente på næste sending. Du kan bla. købe den hos AV-Connections Det kan jo være at de holder dem tilbage ind til de har fået løst nogle af problemerne de har med bestemte mærker af routere (bl.a ZyXEL) |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
||||
Disse er også rigtig gode [QUOTE=Asklepios]Computerhøjtalere er aktive! |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |