recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvorfor vente på næste sending. Du kan bla. købe den hos AV-Connections

Det kan jo være at de holder dem tilbage ind til de har fået løst nogle af problemerne de har med bestemte mærker af routere (bl.a ZyXEL)

zyXEl problemet kan heldigvis løses ved at slå fjenbetjeningens powermanagment af netkortet fra.

Jeg har blot SSH'et til fjernbetjeningen, men mener 7.0.1 squeezecenter testversionen har et menuvalgr til det
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Disse er også rigtig gode

d'feldt audioengine A5 (hvid)

[QUOTE=Asklepios]Computerhøjtalere er aktive!
Aktive højtalere betyder bare de har en forstærker indbygget...!
Altech lansing laver gode aktive højtalere, lige som H/K.

De ser nice ud, de ku godt få plads i mit køkken en dag...  Hvad skal man så vælge hvis eller sort!??
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Hvorfor vente på næste sending. Du kan bla. købe den hos AV-Connections

Det kan jo være at de holder dem tilbage ind til de har fået løst nogle af problemerne de har med bestemte mærker af routere (bl.a ZyXEL)

zyXEl problemet kan heldigvis løses ved at slå fjenbetjeningens powermanagment af netkortet fra.

Jeg har blot SSH'et til fjernbetjeningen, men mener 7.0.1 squeezecenter testversionen har et menuvalgr til det

Det hjælper ikke på min. Hvilken ZyXEL router har du ?

Se mere om emnet her : http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7153

Redigeret af kim.t - 17-April-2008 kl. 08:22
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 02:14

Det hjælper ikke på min. Hvilken ZyXEL router har du ?

Se mere om emnet her : http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7153

Den bug kender jeg godt. Det er mig der har lavet kommentar #15 og #16 :-)

Jeg har som skrevet en ZyXEL P-2602HW-D1A. Der fullrate's standard trådløse router, med seneste fullrate aproovved firm ware.Jeg kører standrard squeezecenter  7.0 (ikke 7.0.1)via deres debian/ubuntu repository.

Som skrevet lavede jeg en ssh til remoten og kørte en "iwconfig eth0 power off"derefter virkede det. Den glemmer måske settingen hvis den har været helt slukket remoten ?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 08:00
Jeg fik svar i aftes fra Slim Devices at de mener at problmerne er løst med sidsteversion af SC 7.0.1 samt FW til controlleren (nyeste version kan normalt hentes omkring middag). De mener at de resterende problmer kan hænge sammen med gammel FW i routeren.
Til top
Mar7in Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2004
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 00:10
Hej keysersoze,

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af keysersoze keysersoze skrev:

- Kan hvert rum høre hver sin lyd?
Afspillerne kan synkroniseres - enten alle eller i forskellige grupper og de kan også alle være individuelle - så der er mulighed for lidt af hvert - ved dog ikke hvor godt det virker i praksis.

Jeg har lige skrevet et indlæg i en anden tråd om det samme emne, men gentager det her (da jeg ikke kan finde ud af at linke direkte til mit eget indlæg i den anden tråd):

Det (efter min mening) væsentligste problem med SBs multirumsløsning er, at SB ikke kan spille gapless ved synkronisering. Derudover synkroniseres SB afspillerne kun ved start af hvert nummer, hvilket betyder, at man ved afspilning af lange (f.eks. klassiske) numre langsomt risikerer, at afspillerne går ud af sync.

Internetradio via SqueezeNetwork kan ikke synkroniseres, da hver afspiller får sin egen stream (som i øvrigt optager båndbredde på din internetforbindelse.)

På dette område er Sonos langt overlegen, idet alle lydkilder kan synkroniseres mellem rum og forbliver i sync.

Er selv meget i tvivl om, hvad jeg skal købe. Var meget lun på Sonos, og var lige ved at købe, da jeg hørte om SB Duet. Den var jeg så lige ved at købe (lækrere remote, mulighed for plugins, podcasts, etc.), indtil jeg opdagede problemerne med sync.

Da det vigtigste for mig er musikken, så hælder jeg klart til Sonos nu. Sonos understøtter dog ikke ReplayGain fuldt. Det vil jeg dog bedre kunne leve med.

Læs mere her om SB og sync: (meget lang tråd)
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=43155

Også hos Sonos man kan læse om det:
http://forums.sonos.com/showthread.php?t=9202

Om ReplayGain problemer på Sonos kan man læse her:
http://forums.sonos.com/showthread.php?t=4619

/Martin
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu