|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() |
Nej det har jeg ikke. Jeg er heller ikke helt med på hvad du mener her. Hvis jeg logger på min NAS med et brugernavn er den vel ligeglad med hvilken ip der ligger bag. Bare adgangskoden er rigtig eller hva? |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Hvordan logger du på din NAS inde fra naboen?
Squeezeplayer leder efter en squeezebox server på netværket, hvis du ikke har beskrevet hvor den skal kigge kan den ikke finde den da den ikke ligger på lokalnetværket men ude på internettet.. BS |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() |
Jeg har oprettet en side på "asuscomm.com". Her kan jeg hvor som helst logge på med et password. Så kommer der et login til min NAS server, og jeg kan logge ind |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Ja men så logger du jo på med FTP. Squeezebox kan ikke køre over FTP. Selve Squeezbox afspilleren (Squeezeplay, boom, reciever eller radio) skal konnekte til Squeezeboxserveren for at kunne afspille filer fra det bibliotek som serveren har indekseret. Afspilleren kan ikke stille noget op med den bunke filer du har adgang til via FTP. Men igen så vil jeg ikke anbefale at porte direkte til din NAS ude fra internettet da der ikke er nogen form for sikkerhed på denne forbindelse. Squeezebox er vidst ikke tænkt som en afspiller over internettet men som en multiroom afspiller der skal leve på det sikre lokalnetværk. Du kan så udvide dit sikre lokalnetværk til flere lokationer via VPN.
Jeg læste lige op på emnet og det kan også gøres med en SSH tunnel.
BS
|
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg nok købt en NAS jeg ikke rigtig kan bruge.
Jeg regnede med at man kunne det som jeg ønskede ![]() |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Der er flere på http://forums.slimdevices.com der har gjort det og enkelte herinde.
Du kan se din eksterne IP her http://myip.dk/
Redigeret af slate - 14-Juli-2011 kl. 23:51 |
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |