recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SqueezeCenter 7.0
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezeCenter 7.0

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Falslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: SqueezeCenter 7.0
    Sendt: 15-Januar-2008 kl. 16:40

Jeg har endnu ikke forstået, hvori den store forskel på Slimserver (fremover SS) (6.54) og efterfølgeren SqueezeCenter (fremover SC) ligger. Jeg fornemmer samtidig, at jeg ikke er den eneste. Derfor synes jeg, at det var en god idé at samle erfaringer m.m. i denne tråd. Selv vil jeg meget gerne vide:

1: Hvordan fungere den i forhold til Slimserver, det virker som om interfacet er lavet radikalt om, hvis ja hvordan virker dette?

2: Virker de "gamle" plugins også på SC

3: Nogle der har screenshots af SC?

Til top
krimmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 21:38
Uden at ville virke alt for "provokerende" kunne man jo også spørge - hvad er forskellen fra f.eks. M$ Word XP til Word 2003?  (Læg venligst mærke til smiley!)

Og ja - jeg valgte de to produkter da forskellen ikke er særlig stor!

Det handler jo om evolution - snarere end "revolution"

Men lidt forskelle er der da, og de af dem jeg kender til er:
  • Nyt interface der er strammet gevaldigt op. Men stadigvæk med samme struktur og opbygning. Kan man ikke lide det er der jo masser af alternativer, f.eks Moose som er en "fed" Windows client skrevet i .NET (så vidt jeg ved).
  • Udviddet integration til squeezenetwork.com, med blandt andet synkronisering af f.eks radiokanaler og andet der kan synkroniseres. Der bliver temmelig sikkert også frigivet en ny version af squeezenetwork.com når SC 7.0 bliver frigivet. F.eks. vil der være last.fm adgang fra den nye squeezenetwork.com (tror/håber jeg).
  • Understøttelse af Squeezebox Duet. Den nye remote kræver med sikkerhed nye funktioner i SC for at fungere. SC vil også indeholde ny firmware til Squeezeboxe og Transporter hvis det er krævet for at fungere med SC 7.0
  • Plugins er ikke kompatible mellem version 6 og 7. Men de fleste plug-in udviklere har været i gang længe med at opdatere deres "goodies" til SC 7.
  • Har haft SC 7 beta (Windows version) installeret på min PC til test. Har afinstalleret igen da jeg kører SS (6.5.4) på min QNAP NAS. Men prøv selv at downloade og installere, så kan du jo prøve det nye interface.
Venlig hilsen

K

TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu