recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SqueezeCenter 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezeCenter 7.1

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Du skal fjerne det blanke tegn mellem 3 og 11323. Så virker det.

okay, har download den .PM fil og har så overskrevet den i den mappen som stien henviser til. efter jeg har gjort det kan jeg godt starte Squeezecenter på XX.XX.XX.XX:9000 op men kan PLUDSELIG ikk starte SSODS op - XX.XX.XX.XX:9099!

hvad mens der med den denne sætning, det til sidst; Replace /volume1/SSODS/lib/perl5/5.8.8/IO/Socket/INET.pm with the attached version. Ensure that the permissions are set correctly (chmod 0644 INET.pm)

jeg har nemlig intet gjort kun kopieret den udpakkede fil over i den pågældende mappe. kører med vers. 0640 på min 107+

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 01:35
Der menes, at du skal logge ind på din NAS med Telnet eller SSH (Benyt kommandoprompt eller evt. Putty) og derefter skal du fyre ovenstående kommando af på den aktuelle fil.

Kommandoen chmod ændrer rettighederne for filen således at der er den nødvendige adgang for brugere/grupper - 0644 er oktalt og 6 = read+write, mens 4 er read - se evt artikel om chmod på wikipedia.

NB: Har også udskiftet INET.PM med succes - næsten ærgeligt, da jeg også havde købt en racer-usb-pen så jeg kunne flytte SSODS og swap-filen til denne - men det blev ikke nødvendigt... - overvejer dog stadig om det kan give noget performance...

/Tipsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 10:13

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Der menes, at du skal logge ind på din NAS med Telnet eller SSH (Benyt kommandoprompt eller evt. Putty) og derefter skal du fyre ovenstående kommando af på den aktuelle fil.

Kommandoen chmod ændrer rettighederne for filen således at der er den nødvendige adgang for brugere/grupper - 0644 er oktalt og 6 = read+write, mens 4 er read - se evt artikel om chmod på wikipedia.

NB: Har også udskiftet INET.PM med succes - næsten ærgeligt, da jeg også havde købt en racer-usb-pen så jeg kunne flytte SSODS og swap-filen til denne - men det blev ikke nødvendigt... - overvejer dog stadig om det kan give noget performance...

/Tipsen

NÅ OKAY! men se allerede der står jeg af, er ikk skide stiv i engelsk og al det der tekniske - når der ikk lige er en guide med Step-by-step så bliver det for svært for mig. Øv ville ellers godt ha' haft det gjort men må bare vente til SSODS vers. 14 kommer, der skulle det være med i nemlig. Damn it!!

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 15:53
Tror det vil være smart, hvis du har lidt basal viden om Linux inden du begynder at hacke boksen - du kan lave rigtigt meget ballade på meget kort tid og Linux har en tendens til bare at gøre hvad man beder om - den bombarderer dig ikke med sikkerhedsspørgsmål som Windows kan have en tendens til.
Det kan være nogen vil skrive en detaljeret guide, men ellers tror jeg ikke det er helt tosset at vente på den nye SSODS!
/Tipsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 09:44

Tror det vil være smart, hvis du har lidt basal viden om Linux inden du begynder at hacke boksen - du kan lave rigtigt meget ballade på meget kort tid og Linux har en tendens til bare at gøre hvad man beder om - den bombarderer dig ikke med sikkerhedsspørgsmål som Windows kan have en tendens til.
Det kan være nogen vil skrive en detaljeret guide, men ellers tror jeg ikke det er helt tosset at vente på den nye SSODS!
/Tipsen

ja gad vide hvornår den kommer, det er godt nok længe siden at der er sket noget nyt på den front.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 13:05
Der var vist nogle rygter om at Philip arbejdede sammen med SlimDevices/Logitech på at få SqueezeCenter/SSODS ordentligt integreret i Synology's produkter - det kan være det er dér arbejdsindsatsen ligger fremfor i en v. 14... - og det kan selvfølgelig også være at der bare er andre ting at lave :-)
/Tipsen
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 20:47

...kan være det er dér arbejdsindsatsen ligger fremfor i en v. 14... - og det kan selvfølgelig også være at der bare er andre ting at lave :-)
/Tipsen

Jeg kan se, SSODS er kommet i v. 14:

SSODS v. 14

/tipsen
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 22:06
Jeps...har lige opdateret idag. Det gik super, jeg behøvede ikke engang at restarte...men gjorde det nu alligevel 

De køre også beta test af disk station manager

Redigeret af Perls - 12-August-2008 kl. 22:08
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2006
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 12:36

...kan være det er dér arbejdsindsatsen ligger fremfor i en v. 14... - og det kan selvfølgelig også være at der bare er andre ting at lave :-)
/Tipsen

Jeg kan se, SSODS er kommet i v. 14:

SSODS v. 14

/tipsen

Min opdatering gik også smertefrit. Og jeg kan bekræfte, at dvale funktionen også virker med denne version.
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2006
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Perls Perls skrev:

De køre også beta test af disk station manager

Ser meget frem til S.M.A.R.T funktionen. Den mangler i den nuværende.

Er der nogle af jer der har leget med at få Inotify2 compilet ind i Linux kernen? Kunne godt tænke mig at gøre brug af plugin "AutoRescan" til SC, som kræver Inotify2, hvilket mangler i den nuværende Linux på DS +207?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 08:16

det fandme godt at være lidt væk fra ferie, så der kommet opdateringer både her & der. Kanon, så prøver jeg lige den nye SSODS & Hibernate.

Rocker den den nye update til Synology......??

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu