recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SqueezeCenter Music Services(Pandora etc)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezeCenter Music Services(Pandora etc)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: SqueezeCenter Music Services(Pandora etc)
    Sendt: 26-Februar-2009 kl. 14:34
Hej alle

Jeg vil til at kigge nærmere på de forskellige ekstra-services der findes til Squeezeboksen - både via SqueezeCenter og SqueezeNetwork. Jeg ved der har været en del restriktioner mht. abonnementer, geografisk placering osv, men ved ikke hvad status er nu for de forskellige services - måske der er nogen som bruger dem og kan fortælle lidt om det?

Jeg tænker eks. på (Nogle glemt?):

Pandora
Rhapsody
Sirius
Last.fm
Deezer
MusicIP

Hvilke erfaringer har folk med at benytte disse services med deres SqueezeBox(e)? Er der forskel på om de benyttes via SqueezeCenter eller SqueezeNetwork, skal der oprettes konti, skal der betales, er der geografiske begrænsninger (og kan de evt. snydes) og hvilke systemkrav er der - kan det eks. køres fra NAS eller er der måske Windows-specifikke elementer? Kører det fornuftigt - det er måske ikke alle services der er lige brugervenlige eller stabile?

Glæder mig til at høre om jeres erfaringer og forhåbentlig bliver jeg (og andre) inspireret til at udvidede brugen af vores hardware :-)

Mvh Tommy
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 19:52
Pandora, Rhapsody og Sirius virker mig bekendt ikke i Danmark og man kan ikke snyde med det.

Last.fm virker ikke via deres officielle plugin, men kan bringes til at virke via squeezescrobbler plugin. Har selv brugt det noget, men synes aldrig det kom til at fungere 100% med f.eks ban/love og andre features. Har ikke tålmodighed til at bruge plugin's, der har tendens til at gå i stykker ved hvert nyt release.

Deezer's smartradio-del virker i hele EU. Lige pt. er der dog en del, der har problemer med at den stopper efter 3-4 numre. Incl. mig selv. Synes generelt deezer ellers virker tiltalende og regner med at bruge det en del når det bliver helt stabilt.

MusicIP virkede udemærket sidst jeg prøvede - og man kunne klare sig med den gratis udgave af deres server software. Dog opdaterer den ikke MusicIP databasen når du tilføjer nye numre i Squeezecenter. Dette skal derefter gøres manuelt via et web-interface (kan være der er andre muligheder). Er også lidt besværligt at sætte op, men der er guides. Du skal også rode lidt med settings, så den f.eks ikke spiller samme serie numre hver gang du starter med et givet nummer. MusicIP er en fed måde at komme rundt i sin musiksamling på, som jeg gerne så bedre integreret.


Redigeret af NikolajC - 28-Februar-2009 kl. 22:57
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 15:25
Tak for svaret - det virker alt i alt ikke som alle de ekstra services der reklameres med er lige "modne". Men nu ved jeg da lidt om hvor man hvertfald ikke behøver at spilde sin arbejdsindsats når en hel del af det alligevel ikke kan virke :-(
MusicIP lyder for mig som noget af det mest appelerende - en kvalificeret DJ med ens egen musiksamling. Desværre har jeg SqueezeCenter installeret på min NAS og dér kan det vist ikke komme til at virke så vidt jeg kan læse mig frem til.
Til top
finnfix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 13:18
Det er muligt at benytte Rhapsody i Danmark. Det eneste det kræver er login som er lavet via en US-based IP adresse. Jeg boede et par måneder i USA og her oprettede jeg en konto, den virker stadig. Det vil sige at det kun er på oprettelses tidspunktet at der sker et geografisk check.

Man kan evt. benytte en amerikansk proxy server og så oprette sin konto den vej.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af finnfix finnfix skrev:

Det er muligt at benytte Rhapsody i Danmark. Det eneste det kræver er login som er lavet via en US-based IP adresse. Jeg boede et par måneder i USA og her oprettede jeg en konto, den virker stadig. Det vil sige at det kun er på oprettelses tidspunktet at der sker et geografisk check. Man kan evt. benytte en amerikansk proxy server og så oprette sin konto den vej.

Det lyder da rigtigt interessant - dén skal bestemt afprøves ved lejlighed - tak!
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 20:12

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af finnfix finnfix skrev:

Det er muligt at benytte Rhapsody i Danmark. Det eneste det kræver er login som er lavet via en US-based IP adresse. Jeg boede et par måneder i USA og her oprettede jeg en konto, den virker stadig. Det vil sige at det kun er på oprettelses tidspunktet at der sker et geografisk check. Man kan evt. benytte en amerikansk proxy server og så oprette sin konto den vej.

Det lyder da rigtigt interessant - dén skal bestemt afprøves ved lejlighed - tak!

Jeg kan bekræfte, at Rhapsody virker i DK - oprettede også profil da jeg var i US og det har virket siden (6 måneder). Har endvidere for 3 måneder siden købt deres abb. og de hæve da penge hver måned på min konto så der sker ingen tjek af VISA nr. Da jeg ville downloade deres pc-software brokkede den sig dog - installerede en vpn server (kan ikke huske hvad den hedder) og kunne herefter downloade programmet.

Jeg kan kun anbefale Rhapsody (eneste ulemper er naturligvis at der ikke er DK musik).

Jesper

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 08:29
Og I bruger Rhapsody gennem squeezebox?
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 20:03

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Og I bruger Rhapsody gennem squeezebox?

Hej - undskyld det sene svar - ja, jeg bruger rhapsody gennem squeezeboxen ligesom jeg kan bruge det på pc.

Hilsen

Jesper

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 19:40
Ok tak - kan da være det skal prøves så.
Til top
finnfix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Og I bruger Rhapsody gennem squeezebox?


Jep, jeg bruger også Rhapsody gennem Squeezebox'en. Det er en absolut fornøjelse at bruge. Men som andre har nævnt, så mangler der noget dansk musik. Jeg fandt dog Magtens Korridorer og lidt D-A-D.
Til top
Dølpher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Maj-2009
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 11:18

Og hvorledes får i sammenkørt jeres Rhapsody konto med Squeezenetwork?

Jeg ser ingen option i Squeezenetwork, men har alene stødt på en prøveperiode på controlleren. Jeg har aktiveret prøveperioden på controlleren og det virker fantastisk. Jeg ville ikke tøve med at betale 12-14 dollar om måneden for at have det udbud og muligheder til rådighed.

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:17
Har leget lidt med det nu. Det var lidt besværligt at få til at fungere, men nu virker det.

Jeg registrerede mig og betalte via proxy'en defilter.us - hermed undgår man deres IP check. Kunne dog hverken finde Rhapsody i squeezecenter eller squeezenetwork... De viste sig at man skal vælge "US" i squeezenetwork for at få mulighed for at indtaste sin Rhapsody konto. Nuvel. Nu kunne jeg bruge Rhapsody over SN - men stadig ikke skyggen af Rhapsody i SC (plugin var aktiveret).

Sad og rodede lidt mere med det og efter en genstart af SC har jeg nu Rhapsody i SC under "music services". Hvorfor Rhapsody først optræder i SC efter at jeg har fået den frem i SN fatter jeg balle af...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu