recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SqueezeCenter og Synology 207+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezeCenter og Synology 207+

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Emne: SqueezeCenter og Synology 207+
    Sendt: 08-Marts-2008 kl. 11:25

Jeg vil lige høre jer Squeezebox-experter, - jeg er i tvivl om hvilken version SqueezeCenter jeg skal downloade til min Synology 207+, (som jeg har læst et sted arbejder på Linux-platformen internt).

Skal jeg downloade windows-versionen ( det tror jeg selv)

Eller skal det være Linux-versionen der skal installeres på min NAS ????

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 14:34
Hvis SqueezeServer skal køre på din NAS(= du kan tilgå den uden at din pc kører) så er det der den skal installeres. Og den kører en linux afart. Igen se her: http://oinkzwurgl.org/ssods3

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 16:02

Ok, jeg har nu fundet ud af at det er Perl Source Code-versionen som er "Linux-afarten" jeg skal downloade til min NAS foruden SSODS 3.

Jeg må efterhånden indrømme, at det som ny kommende squeezebox-ejer, er en kende langhåret at lave opsætning, hvis man vil bruge sin NAS. - Der virker det betydeligt nemmere ( men også dyrere )at få Sonos op at køre. Men det er en hel anden diskussion

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 17:24
Åh ja. Det er slet ikke nemt at sætte SC op på en NAS, med mindre man kan en masse Linux. Det har taget mig mange aftener at få det til at virke. Og jeg må indrømme at den besparelse der er ved Duet'en i forhold til Sonos ikke virker til at være så stor igen, når man tænker på hvor meget nemmere det er at sætte op.
Og jeg har endnu ikke nogen ide om hvor meget der skal vedligeholdelses på SC når den kører.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2008 kl. 00:52

Så er det jo heller ikke værre

Jeg har selv en Squeezebox og en Synology 207+ og jeg fatter også bjælde af Linux. Hyg dig lidt med det, se bl.a. her http://oinkzwurgl.org/ssods3 og derefter kører det som en drøm. Er superglad for det  !

Panta rei
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 21:32

Undskyld jeg lige stiller et spørgsmål i denne her tråd.

Men jeg har lige købt en 207+ og overvejer da meget at flytte mit musik over på den.

Men hvilke fordele er det at installere squeezebox på den, når man ikke har f.eks en squeezebox duet eller ligende?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 21:35
Tja den eneste fordel er at du via det der hedder softsqueeze kan afspille din musik fra den. Men det kan du også gøre med MediaMonkey og andre media-afspillere som ikke kræver serversoftware installeret på din NAS. Så med mindre du vil investere i en squeezebox så er det nok et overkill.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
deco Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2005
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 14:01

well selv uden en squeezebox KAN der da være meget sjov ved at installere squeezecenter på sin nas, f.eks. kan man jo få en software emuleret squeezebox som du ka installere på dine pc'er:

http://softsqueeze.sourceforge.net

og installere remote control program på din ipod touch, symbian telefon eller whatever.

-deco

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu