Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Damhus
Guld medlem
Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
|
Emne: Squeezeserver 7.5.3 Sendt: 27-Februar-2011 kl. 19:02 |
Hejsa.
Jeg har lige opdateret min Synology CS407, med DSM 3.0.
I samme omgang opdaterede jeg til Squeezeserver 7.5.3
Nu kan jeg bare ikke komme i kontakt med mine musikfiler på NASen mere.
I den "gamle" version af Squeezeserver kunne man "pege" på musikmappen ved hjælp af en stifinder lignende funktion, det kan jeg ikke her.
Der et felt hvor jeg kan angive navnet på musikmappen, men det er lige meget hvad jeg skriver, den siger bare at stien ikke er korrekt.
I det hele taget er der ikke rigtig "kontakt".
Jeg har prøvet at afinstallere Squeezeserver igen, og installere den gamle, men den ligner bare den gamle Squeezeserver. Jeg ved ikke om det i virkeligheden er den nye Synology DSM 3.0, der er skyld i balladen.?
Hjælp, jeg er desperat.. 
|
 |
Damhus
Guld medlem
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 19:41 |
Hej igen...
Jeg tror Squ jeg fik det løst...
Det var vist bare en ny version af Internet Explorer der fik det hele til at se forkert ud..
Nu fandt jeg musikmappen, og den søger, det lader til at virke.
Happy days..
|
 |
Damhus
Guld medlem
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 19:44 |
PS.
Jeg valgte at installere Squeezeserver 7.5.1.
Der er en del på slimdevices forum der melder at 7.5.3. ikke virker så godt igen.. 
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 00:44 |
Jeg har installeret SBS7.5.3 og den virker egentlig fint nok, men når den kører, så spiser den ca 1/3 af min overførselshastighed - en drastisk nedgang i performance med overførsel af filer :-/
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 01:10 |
tipsen skrev:
Jeg har installeret SBS7.5.3 og den virker egentlig fint nok, men når den kører, så spiser den ca 1/3 af min overførselshastighed - en drastisk nedgang i performance med overførsel af filer :-/ |
Hvad mener du med overførselshastighed? Jeg har 7.5.3 på en Linux server, og jeg har ikke observeret nogle forskelle til de tidligere versioner.
Redigeret af JesperLund - 28-Februar-2011 kl. 01:13
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 07:56 |
Jeg har observeret lidt knas med album art efter at 7.5.3 er kommet på (winxp). Jeg har dog ikke gidet fejlsøge på det.
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 08:59 |
JesperLund skrev:
tipsen skrev:
Jeg har installeret SBS7.5.3 og den virker egentlig fint nok, men når den kører, så spiser den ca 1/3 af min overførselshastighed - en drastisk nedgang i performance med overførsel af filer :-/ | Hvad mener du med overførselshastighed? |
Jeg har Squeezebox Server 7.5.3 installeret på min Synology NAS og når den er startet, kan jeg eks. skrive filer med omkring 28MB/s til NAS'en mens jeg kan skrive med omkring 40MB/s hvis den ikke er startet - læsning giver en tilsvarende nedgang, men kan ikke huske tallene. Det er vel at mærke, hvis den er startet og ikke laver noget som helst - alle bokse er slukket og den er ikke i gang med noget "ved siden af".
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 21:53 |
Jeg har problemer med at synkroniseringen mellem 2 afspillere fejler efter et stykke tid. Så jeg har downgraded til 7.5.2 igen.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 22:00 |
tipsen skrev:
Jeg har Squeezebox Server 7.5.3 installeret på min Synology NAS og når den er startet, kan jeg eks. skrive filer med omkring 28MB/s til NAS'en mens jeg kan skrive med omkring 40MB/s hvis den ikke er startet - læsning giver en tilsvarende nedgang, men kan ikke huske tallene. Det er vel at mærke, hvis den er startet og ikke laver noget som helst - alle bokse er slukket og den er ikke i gang med noget "ved siden af". |
Det lyder som kraftigt CPU forbrug. Det kan du formentlig verificere ved at ssh'e til NAS'en og køre top. Hos mig bruger 7.5.3 under en procent af en 1.6 GHz Atom CPU (Ubuntu 10.04 LTS Server).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 22:07 |
Det med performance lyder vildt. På min pentium3 800 Mhz bruger Squeeze kun 0-1% i idle (med 6 connected squeezedevices som ikke spiller).
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 22:40 |
JesperLund skrev:
tipsen skrev:
Jeg har Squeezebox Server 7.5.3 installeret på min Synology NAS og når den er startet, kan jeg eks. skrive filer med omkring 28MB/s til NAS'en mens jeg kan skrive med omkring 40MB/s hvis den ikke er startet - læsning giver en tilsvarende nedgang, men kan ikke huske tallene. Det er vel at mærke, hvis den er startet og ikke laver noget som helst - alle bokse er slukket og den er ikke i gang med noget "ved siden af". |
Det lyder som kraftigt CPU forbrug. Det kan du formentlig verificere ved at ssh'e til NAS'en og køre top. Hos mig bruger 7.5.3 under en procent af en 1.6 GHz Atom CPU (Ubuntu 10.04 LTS Server). |
Alt er jo relativt hvad sådan noget angår - slimserver processen som er den mest intensive af de Squeezebox relaterede ligger på 0.5-2% og smbd ligger på ca 30-35% under en filkopieringsproces - dvs. samlet cpu-belastning på ca 35-40% under filkopieringen.
|
 |