recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezeserver kan pludselig ikke se musik folder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Squeezeserver kan pludselig ikke se musik folder?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezeserver kan pludselig ikke se musik folder?
    Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 17:46
Hej alle,

jeg har det problem at min Squeezeserver pludselig ikke kan se musik folderen på min Synology DS107+ NAS. Det har virket upåklageligt i flere år og nu pludselig fra den ene dag til den anden fungerer det ikke efter at jeg har haft strømmen taget fra Squeezeboxen. 

Skal siges at jeg fint nok ser folderen igennem File Manager på Synologyen eller hvis jeg tilgår disken via min laptop.

Jeg har prøvet at uninstallere og geninstallere Squeezeserver uden held.
Har i nogen bud på hvad der kan være galt?

Mange tak.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 18:09
Kan din SB forbinde til mysqueezebox.com eller er der slet ingen kontakt til den?
Hvis trådløst forbundet: har du problemet med kabel?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 18:21
Ja den forbinder fint nok både til min lokale server og mysqueezebox.com. Det er i setup af serveren, hvor man vælger i hvilken folder ens musiksamling er, at den ikke kan se musikfolderen (samt nogle andre folders).

Se screenshot her:

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Insaniac Insaniac skrev:

Ja den forbinder fint nok både til min lokale server og mysqueezebox.com. Det er i setup af serveren, hvor man vælger i hvilken folder ens musiksamling er, at den ikke kan se musikfolderen (samt nogle andre folders).

Kører LMS (din SB server) under en bruger som har rettigheder til at se disse mapper på din Synology?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 19:35
Ja, den kører under admin, som er den eneste konto jeg bruger til at logge ind på Synologien med. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 21:25
Kan den se indhold andre steder/mapper på NAS'en?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 13:16
Den ser kun tre ud af ca 10 folders på NASen.

Alle folders vises dog fint nok via Finder på min Macbook eller via File manager på NASén i setup. Jeg bruger samme login, hvor den kan se det, som den bruger hvor jeg har Squeezeserver kørende.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 13:29
Så må du finde ud af hvad forskellen er på de foldere den kan se og de foldere den ikke kan se. Er det placering, rettigheder, navngivning etc?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:04
Undskyld jeg "hijacker" tråden en smule, men jeg har et lidt andet problem med min SqueezeServer på DS410. Den vil ikke starte op (eller rettere: det ser ud som om den starter op, men efter ca. 10 sekunder skifter den tilbage til "Stopped").

Jeg har prøvet at se i den log man kan se inde fra DSM (kører 3.0, og vil helst ikke opgradere - det har virket upåklageligt med denne i et par år).

Er der en log i filsystemet jeg kan kigge på, som kan hjælpe mig på vej til, hvad problemet måtte være? Det var også i forbindelse med en genstart af min NAS, at den pludselig ikke vil starte servicen.

Enhver hjælp vil blive taget imod med glæde...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Er der en log i filsystemet jeg kan kigge på, som kan hjælpe mig på vej til, hvad problemet måtte være? Det var også i forbindelse med en genstart af min NAS, at den pludselig ikke vil starte servicen.

Enhver hjælp vil blive taget imod med glæde...

Jeg ved ikke hvordan det er på Synology, men på min egen Linux (Ubuntu) server skriver LMS en log på /var/log/squeezeboxserver/server.log (som man også kan se i LMS webinterface, men det hjælper dig ikke ret meget..). Filplaceringen er nok et andet sted på Synology, men /var/log er i mit tilfælde der hvor Ubuntu skriver logfiler. Når jeg skal debugge Squeeebox problemer har jeg ofte en "tail -f /var/log/squeezeboxserver/server.log" kørende i et terminal vindue.

Et andet forslag er at logge ind med ssh og starte LMS manuelt via dens init script, som sikkert ligger i /etc/init.d. Hvis start fejler, kommer der som regel en fejlmeddelelse, det er dog afhængig af init scriptet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu