|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() Sendt: 07-Marts-2008 kl. 21:48 |
Jeg glæder mig til på onsdag, der skulle min nye Squeezebox Duet ankomme Jeg er ved at gøre klar til dagen, men er lidt i tvivl om biblioteksstrukturen på NAS'en. Jeg synes det er lidt uklart i opsætnings-pdf.-filen, om folderen som Squeezecenter 7.0 skal installeres i på NAS'en skal hedde "Squeezecenter" eller "Slimserver" , og er det virkeligt nødvendigt at lave en folder der skal hedde playlist på NAS'en ? Og hvad med ossds3betaen - hvor er det bedst at opbevare den,efter den er indlæst i firmwaren på NAS'en ? Kan man "sætte det hele op" og prøve at teste det af via softsqueeze på en PC. Det var en masse spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Squeezenter/Slimserver er det samme. Bare i to forskellige versioner. Den du skal bruge er SqueezeCenter (SC) som er en version 7.0 BETA. BEMÆRK, den er endnu ikke helt klar til release. Slimserver er en tidligere udgave som ikke kan bruges sammen med Duet.
Hvis du har en NAS hvor den kan installeres så er der den skal være. Men SC har nogle øgede krav til hardwaren så det er ikke sikkert den kan installeres, men prøv dig frem. Jeg har installeret SC på en PC-NAS og har "kun" softsqueeze og det er fint til afprøvning. Du skal dog være klar over at det er ikke alle formater SC og Softsqueeze kan afspille. WMA virker i grund installationen af SC kun sammen med en ægte slimbox, da det er der afspilningen af WMA foregår. Med mindre SC er installeret på en Windows pc. Jeg har valgt en biblioteksstruktur på min NAS hvor musikken ligger i sit eget katalog, som er opdelt pr. artist, som igen er opdelt pr album/cd. Derudover har jeg et katalog til playlister. Begge kataloger er nødvendige for at SC kan fungere. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
rostved ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
SqueezeCenter (7.0) er faktisk gået ud af beta og er blevet current pr. 3/3
![]() Hvilken NAS er der tale om? |
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Min NAS er en Synology 207+. Jeg er godt klar over at Squeezenter/Slimserver er det samme, men når jeg læser opsætningsvejledningen "slimserver pdf." bliver jeg i tvivl om SC skal installeres i en mappe på NAS'en der skal hedde "SqueezeCenter" eller "Slimserver". Iøvrigt kan jeg slet ikke ligge den på min NAS. Når jeg exekverer squeezecenter 7.0 installationsfilen fra min pc, får jeg kun lov til at vælge mapper på selve pc'en til installation af programmet, - der er ingen mulighed for at vælge et sted på netværket. |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Ok. Jeg misforstod dig vist.
Det bedste er nok at kalde kataloget SqueezeCenter, men jeg tror at Sc er ligeglad. Du kan ikke installere SC via din pc. Det skal gøres direkte på din NAS som beskrevet her: http://oinkzwurgl.org/downloads/ssods/ssods.pdf |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Når nu du får din Duet på onsdag, kan du så ikke lige smide et par ord om den her? Jeg vakler stadigvæk imellem Sonos og SB Duet, så et første gangs indtryk kunne jeg godt tænke mig at høre.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Jeg skulle, 7-9-13, også modtage min midt på ugen, vist nok tirsdag, men jeg kan leve med onsdag Har iøvrigt samme NAS som dig Ajaj, er sgu spændt på hvordan det hele virker når den ekstra receiver og remoten kobles på systemet. SC 7 er lidt langsomt når jeg tilgår den fra min PC, men det kan jeg leve med. Men kravene til SC7 er jo altså også dobbelt så mange ram som 207+'eren har. Afspilningen fra Squeezeboxen er sweet......... Men vedr. dine opsætningsproblemer så følg hvad der står i den .pdf fil. Det er lige til og godt beskrevet. Nå ja der var jeg vist ikke alt for behjælpelig ... Er der ikke noget med en 'public' mappe der skal laves på nassen ? Og så skal du have 'mapped' den på din pc. Hvilket styresystem er der på din PC ? Redigeret af KissmeTiger - 09-Marts-2008 kl. 14:54 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
![]() |
Jep, jeg skal nok lige meddele hvordan førstegangsindtrykket er. Nu har jeg fået installeret al software på min NAS, men hold da k... hvor er der mange ting i opsætnings pdf.'en der er direkte mangelfuld. - Men nu virker det som det skal via min Softsqueeze. |
|
![]() |
|
![]() |
Dine venlige tanker var OK. Jeg må dog sige at jeg absolut ikke enig i "godt beskrevet" (eller også er jeg bare ikke så tålmodig Redigeret af ajaj - 09-Marts-2008 kl. 15:59 |
|
![]() |
|
![]() |
Problemet er det samme da jeg installerede SC version 7 på min FreeNas via slimNas: Meget af installationsystemet er stadigvæk i beta fordi den nye SC er fundamental anderledes end de tidligere versioner. Men den virker så også som et meget bedre stykke software end version 6.5. Den er helt klart blevet noget mere moden.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Jeg er ved at kigge på det hele igen, her forud for, at jeg som du, snart skulle modtage Duetten. Du har helt ret - det er ikke specielt lige til og godt beskrevet. Specielt ikke hvis man ikke er fortrolig med linux, hvad jeg heller ikke er. Omvendt kan jeg bare huske at det løste sig for mig, skridt for skridt ved tålmodigt at læse .pdf-filen grundigt og ligeledes læse udvalgte indlæg på http://forums.slimdevices.com/. Ikke mindst denne tråd http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=42904 Siden jeg installerede en SC7 nightly på min DS207+ er det åbenbart blevet løst så man nu kan installere SC7 på Synologys nyeste firmware (571 beta). Og ja, det er bedst at bruge Firefox, men det gør Flip flip jo altså også opmærksom på. Har du fundet ud af det med mappenavnene ? Min hedder 'slimserver' selvom det er Squeezecenter 7 vi taler om. Men jeg kører også med ssods3beta4. Hvis man har beta5 installeret kan man godt kalde mappen for squeezecenter, men den går ikke med 4'eren. Og lav dog blot en tom mappe til playlists selv hvis du ikke bruger det Hvad er status ? fungerer det hele som det skal ? Hvilken ssods3beta er det du har installeret ? 4 eller 5 ? Og hvilken firmware er der på din Synology DS207+ ? Redigeret af KissmeTiger - 11-Marts-2008 kl. 02:33 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
![]() |
Min firmware er: 2.0.3 - 0518 og jeg har installeret ssods 3.0 beta5. Alt kører tilsyneladende som det skal Jeg havde lavet både en Slimserver- og en SqueezeCenter-mappe, men da jeg havde færdiginstalleret var begge mapper tomme, så jeg har fjernet dem igen. Jeg ved ikke om de er nødvendige Jeg har selvfølgelig både lavet en public og en playlist mappe, som der stod i vejledningen. Desværre fik jeg en mail idag om at min Squeezebox Duet igen er udskudt 1 uge pga firmware-problemer. Håber den kommer inden påskedagene |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |