recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squezzebox og NAS Foldere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSquezzebox og NAS Foldere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
slav Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Denmark, 2700
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 08:52

Har i modtaget Duet'en nogen af jer? - min kommer desværre nok først fra computersalg.dk slut næste uge....

For øvrigt er flipflip's fantastiske implementering af SC7 på 207+ nu blevet endnu lettere, og lige som i "gamle dage" via en patchfil der loades under "firmware update" på 207+ (se min signatur)

QNAP TS-239 Pro | 2GB RAM 2*Seagate SATA3 4TB ST4000VN000 (RAID1) | SSODS 4.4 | SqueezeCenter 7.7 | QTS 4.1.1 Build 20140916 + SB Duet + Boom | Denon AVR-2807 | Panasonic TX P50v20E | Sony 32EX500 |
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 01:29

Jep,- så har jeg fået Duet'en og siddet og boxet med den nogle timer .

Det var lidt omstændigt at sætte den op til min valgte "hybrid-løsning" altså både kablet og trådløst, men det gik.

Det første synsindtryk er lækkert. Det er simpelthen en fornøjelse at scrolle ned over sine musikcovers med den lækre remote .

Fornøjelsen er dog en smule blandet, efter at jeg fandt ud af at det kun er ca. 10% af min musik jeg kan afspille, de resterende 90 % melder om at "filen kan ikke åbnes" på de enkelte numre og ingenting sker . Dette selvom jeg har samme mp3 format på al min musik der ligger på min NAS (det var nødvendigt for at kunne afspille det via min nye Grundig Ovation 2I web, som i øvrigt er rigtig lækker).

Endvidere mangler der track 1 eller 1+2 på remoteoversigten på samtlige albums trods det, at de alle ligger i fine album-biblioteker på min NAS.

Men problemet er måske netop at jeg kører Squeezecenter 7 fra min Synology 207+  

Jeg håber at det er et problem der hurtigt bliver løst, inden for "14-dages returretten".

Jeg har aldrig før haft en squeezebox,- hvordan stopper man et igangværende musiknummer hvis man får lyst til at høre et andet. Der er jo ingen stop-knap ??

Jeg glæder mig til at høre jeres feedback i næste uge når flere får boksen, det vil forhåbentligt kunne hjælpe mig

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 10:25
Har du tjekket med en anden mp3 afspiller såsom monkeymedie at de faktisk kan afspilles? Ellers prøv at lave en ny total scanning af din musik med SqueezeCenter.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 11:11

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Har du tjekket med en anden mp3 afspiller såsom monkeymedie at de faktisk kan afspilles? Ellers prøv at lave en ny total scanning af din musik med SqueezeCenter.

Hurraaaaa, så virker alt bare fantastisk. Det var en rescan med SqueezeCenter der var løsningen. Tak for assistance

Til top
MBager Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 23:34
ajaj: Hvordan fungerer duet'en sammen med din NAS? Er der delay på?
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af MBager MBager skrev:

ajaj: Hvordan fungerer duet'en sammen med din NAS? Er der delay på?

Min NAS er en Synology 207+ og det kører helt perfekt  ingen delay. Der har været et enkelt totalt nedbrud hvor jeg måtte reinstallerer både receiver og remote ( Det tog kun 3 min.) og siden har det kørt upåklageligt, nu over 20 timer ( jeg ville teste stabilitet ).

Jeg kører kablet fra receiveren til NAS'en (altså hybridløsningen i opsætningsvejledningen)

Nedbrudet kom da jeg skiftede fra min NAS til squeezenetwork for at høre internetradio.

Jeg ved ikke hvor skylden ligger. Der er så vidt jeg kan se 3 muligheder.

1) Min kablede løsning der kører igennem to swith-boxe og en router.

2) Fejl fra remoten eller receiver.

3) Fejl fra squeezenetwork.

Det var bare en orientering og fejlen har nok intet med NAS'en at gøre. Til at høre egen musik har den som sagt kørt perfekt.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu