|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
iceb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 23-Maj-2011 kl. 09:03 |
Hej
Jeg vil gerne vide om man kan bruge squeezebox radio som et vækkeur også vågne til ens egen musik ? Dvs uden at jeg SKAL have min pc til at stå tændt så den kan streame musikken fra den..... ELLER skal man have touch versionen der jo kan køre med usb harddisk eller usb sticks ? Desuden hvilke erfarringer har i med at buge usb harddiske på squeezebox touch ? |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Egen musik er vel ikke mulig - hvor skulle den finde det henne hvis den ikke har forbindelse til serveren. Men du kan bruge internet radio.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
iceb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
ok tak så køber jeg bare en squeezebox touch i stedet.........
Så hvilke erfarringer har i med touch modellen og sætte usb harddisk og sticks til ? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Du bør benytte dig af USB-harddiske med separat strømforsyning for at få det bedste resultat, hvis det er dén løsning du er på. Hvis det udelukkende er tiltænkt som vækkeur, så er en USB-stick nok rigeligt.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
er der også hovedtelefonstik på touch udgaven ?
JA så kan jeg tage den med ud at rejse jo og bruge den på steder hvor der ikke er internet osv ..... Dab burde jo kunne modtages over hele danmark i forhold til normal fm radio der har nogle huller i sendenettet....... |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Der er ikke DAB i en Touch. Den kører på internetradio, dvs. der kræves en netforbindelse. Hvis du vil have musik andre steder, hvor der ikke er adgang til nettet, så må du have din musik med på en USB-stick.
Der er hovedtelefon-udgang bagpå. Se tilslutningerne her: http://3.bp.blogspot.com/_Gn3Mviwv1Sc/TH_Lz08ua0I/AAAAAAAAAK0/SFy5LRMLj7k/s1600/Squeezebox+Touch+back.jpg |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
ok jeg giver heller ikke vågne op til netradio så det passer fint.
Synes det er bedre at køre en playliste som så vælger en af de mange sange der er på den så så er det mere ufordsigeligt også. Så understøtter touch så playlister ? Sådan som jeg kan gøre med min iphone så jeg under alarmer kan tilføje en playliste fra mit itunes bibiliotek. Jeg har kørt nogle forsøg ved at vågne op til den radio alarm pro ap man kan købe billigt på ap store og det fungerer men synes ikke at den iphone spiller særligt højt så så kan jeg nok få mere gang i en i en squeezebox touch med en fed subwoofer tilsluttet og nogle sattelit højttalere. Så når jeg bruger sb touch til vækkeur er det ligemeget jeg ikke kan slutte den til internettet. så når jeg er herhjemme kan jeg jo bare køre aps på den som napster og wimp.dk og alle de andre internet radio stationer der følger med. Dem er der jo rigtigt mange af..... Så kan man ikke høre dab radio på en sb touch så? Er det kun sb radio der har den funktion? |
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Ingen af modellerne i SB serien, kan benytte DAB. Det hele er internet/netværks baseret. Det er hele humlen i systemet.
Er du sikker på det er et squeezebox system du søger ? For mig lyder det mere til du skal finde dig en af de utallige DAB radioer der findes, med iPod tilslutning
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
![]() |
nej ellers tak ska ha sb touch kan jeg se. Kan den
også køre apps som sb radio kan? |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Ja, den kan køre de samme apps.
En SB touch kan godt køre uden internet. Dog kræver den internet under opsætning. Den firmware der ligger i den fra fabrikken, er ikke komplet. Den kan i bund og grund kun bruges til at få touchen på nettet og downloade den nyeste version.
Uret i den går dog vist ikke ret præcist. Under normale omstændigheder betyder det ikke noget, da den selv henter tiden fra en NPT-server på internet. Men hvis man kører offline i lang tisd, betyder det måske noget?
Systemet er i bund og grund lavet til at være tilsluttet internet hele tiden.
|
|
![]() |
|
![]() |
ok lyder som det rigtige køb for mig.
Hvad med playlister understøtter den det ? Kan jeg sætte den til at vække mig via en playliste ? Har nogle playlister der kører fint på min pc som ender på .m3u Kan jeg smide dem ind på en usb stick eller usb harddisk også afspiller sb touch min pls fil og afspiller en tilfældig sang indenfor playlisten? Redigeret af iceb - 24-Maj-2011 kl. 08:36 |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Ja den understøtter playlister, også som kilde til alarm.
Redigeret af Muele - 24-Maj-2011 kl. 14:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |