recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SR Reciever VS SR Reciever med monoblok
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SR Reciever VS SR Reciever med monoblok

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SR Reciever VS SR Reciever med monoblok
    Sendt: 30-December-2016 kl. 01:36
Hello my fellow HI-FI Tosser

Jeg sidder her og kigger lidt på et par Denon surround recievere.

Kan på dem begge se hvad de yder. Men så skriver de at den ene 140W i monoblokke.

Er der nogen her inde som kan fortælle mig hvad foreskellen er på de 2.

Er godt klar over den ene yder mere end den anden. Men når de begynder at skrive at de ydes i monoblokke så begynder jeg at stå en lille smule af.

Hvad kan fordelen være ved den store model frem for den anden?
Nogen som kan give et svar på om der er hørbar forskel? Det er også noget som de mener ud fra info på recieveren at man kan høre forskel.

De 2 Denon enheder det drejer sig om er:

AVR-X6300H

AVR-X4300H
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 03:23
Jeg kan ud fra de produkter du spørger på, og din anlægsoversigt fornemme at du stort set er "gift" med HiFi Klubben.
Hvorfor ikke se lidt ud over dem? F.eks. kan du ved HiFi Freaks få Marantz, som langt hen ad vejen er identisk med Denon. De benytter en del fælles indmad. Forskellen er, at Denon benytter opamps i deres indgange, hvor Marantz har indgange med passive komponenter = bedre lydkvalitet. Og generelt er HGiFi Freaks billigere med tilsvarende Marantz receivere, i forhold hvad du får i Denon.

M.v.h.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 06:43
Og det var så svaret på forskellen af to Denon receivere, at du skal købe Marantz hos Hififreaks.
Forstærkeropbygning i monoblokke er til for lydens skyld, når det er lavet seriøst.
Det glemte jeg før, pas på med et Marantz køb, for så er du nok gift med HiFiFreaks.

Redigeret af JeTex - 30-December-2016 kl. 07:06
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Tmann Tmann skrev:

Hvad kan fordelen være ved den store model frem for den anden?
[

Den store models design, består i at den har 11 ens printkort indbygget, hvor hvert printkort indeholder en forstærkerkanal. Alle er skruet på den samme køleplade.

Den lille models design indeholder to printkort med i alt 9 kanalers forstærkere, hvor hvert printkort har sin egen køleplade.

Denon henviser til "monolothic amplifying design", altså de forsøger at henvise til en monoblok forstærker. Den store forskel er bare at en monoblok forstærker indeholder en kraftig strømforsyning og en forstærkerkanal - og ikke andet. På topmodellen her er der altså ikke 11 strømforsyninger, men kun en enkelt.
Med andre ord: rekvalmegas der skal foranledige uvidende til at tro at den er bedre.

Den store model hævder at have 11x145W forstærker effekt (og HiFiKlubben begynder så med deres nedladende om andres effekmåling ved 1khz "hyletone" - spar mig dog for sådanne latterlige udtalelser!).
11x145w = 1,6 kW samlet udgangseffekt. Oveni dette skal så lægges noget der ligner 30 % varmetab - det giver næsten 2,1 kW, og yderligere 5-10% tab i strømforsyning, gør at du ender oppe på 2,3kW samlet.
Jeg håber at HiFiKlubben opfordrer til st man får en elektriker forbi samtidig med at man køber den store forstærker, for det svarer til fuld belastning af en 10A sikring i eltavlen.
For øvrigt kan køleplade i den store model på ingen måde afsætte de knapt 500W tab der er i effekttrinnet......

Edit:
Kan se en fejl jeg har lavet. Der er kun 9 udgangstrin og ikke 11.
Det giver dog stadig voldsomme 1,9kW den skal trække ind gennem strømkablet og 400W varme der skal afsættes.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 30-December-2016 kl. 10:59
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg kan ud fra de produkter du spørger på, og din anlægsoversigt fornemme at du stort set er "gift" med HiFi Klubben.
Hvorfor ikke se lidt ud over dem? F.eks. kan du ved HiFi Freaks få Marantz, som langt hen ad vejen er identisk med Denon. De benytter en del fælles indmad. Forskellen er, at Denon benytter opamps i deres indgange, hvor Marantz har indgange med passive komponenter = bedre lydkvalitet. Og generelt er HGiFi Freaks billigere med tilsvarende Marantz receivere, i forhold hvad du får i Denon.

M.v.h.

Ja der er nogle forskelle, men man skal imo lige overveje hvilke modeller man mener svarer til hinanden. En Marantz 7011 ligner en x4300 en del mere end den ligner en x6300, så jeg synes egentlig ikke at der er så oplagt at vælge Marantz over Denon med de aktuelle priser in mente.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 10:53
Det ændre sig aldrig med de opreklameret watt Surround receiver skulle kunne levere, en klasse AB forstærker på kun 14kg. som samlet skulle kunne levere 1.6kw. Utroligt.

Jeg kan se storbroderen AVR X7200 kan levere 113.7watt 0.1% distortion i 8ohm men altså kun ved 7 kanalsdrift.

På dette link, nederst. http://audiovision.de/2016/03/21/denon-avr-x6200w-test/ Kan man se at en 6200 kan levere 97watt i 6ohm 1Khz sinus i 7 kanalsdrift ved 5 kanalsdrift er effekten 122watt, gad nok vide hvad den kan måle ved 11 kanalsdrift, et gæt er vel 35-40watt i 6 ohm men stadig ved 1khz sinus. 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det ændre sig aldrig med de opreklameret watt Surround receiver skulle kunne levere, en klasse AB forstærker på kun 14kg. som samlet skulle kunne levere 1.6kw. Utroligt.

Jeg kan ikke lade være med at sammenligne med min gamle Denon PMA 920. Den er på 2x105W og vejer 11 kg. Den har 4x8200uF kapacitet i strømforsyningen.
Ud fra billedet af "den store" lader det til at den har 2x15000uF, eller lidt mindre end min "gamle slæde".

Klaus
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 11:32

Jeg kan se storbroderen AVR X7200 kan levere 113.7watt 0.1% distortion i 8ohm men altså kun ved 7 kanalsdrift.

På dette link, nederst. http://audiovision.de/2016/03/21/denon-avr-x6200w-test/ Kan man se at en 6200 kan levere 97watt i 6ohm 1Khz sinus i 7 kanalsdrift ved 5 kanalsdrift er effekten 122watt, gad nok vide hvad den kan måle ved 11 kanalsdrift, et gæt er vel 35-40watt i 6 ohm men stadig ved 1khz sinus. 

Hvorfor stille hypotetisk spørgsmål omkring ydelse ved 11 kanaler, når receiveren kun kan forstærke 9 kanaler? Den har processor til 11.2 kanaler, men vil kræve ekstern forstærker, da der "kun" er 9 kanals intern forstærkning.
Resten omkring opgivelse af ydelse, kan vi ikke blive særligt uenige om.

Redigeret af JeTex - 30-December-2016 kl. 11:33
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvorfor stille hypotetisk spørgsmål omkring ydelse ved 11 kanaler, når receiveren kun kan forstærke 9 kanaler?

Fordi han citerer mig der fejlagtigt skrev om 11 kanaler (hvilket jeg efterfølgende rettede).

Klaus
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvorfor stille hypotetisk spørgsmål omkring ydelse ved 11 kanaler, når receiveren kun kan forstærke 9 kanaler? Den har processor til 11.2 kanaler, men vil kræve ekstern forstærker, da der "kun" er 9 kanals intern forstærkning.
Resten omkring opgivelse af ydelse, kan vi ikke blive særligt uenige om.
Beklager, det var en tanke torsk. Kom sig af, at jeg samtidigt så på Pio LX901's spec og tidligere indlæg

Redigeret af Potter - 30-December-2016 kl. 12:31
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 12:54
Synes ikke det er særlig interessant om en AVR kan lever fuld effekt i alle kaneler samtidig. Det er der ikke nogen af dem der kan alligevel, selv om pioneer kommer ret tæt på, og der er heller ikke noget indhold der kræver det. Ikke engang tæt på.

Redigeret af Mefisto - 30-December-2016 kl. 13:00
Til top
thomas36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas36 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 20:34
Tror i har sat Tmann af. Smile
Pioneer Krp 500
Pioneer SC - LX73
Pioneer BDP - LX71
Jbl ls 60 Front
Jbl ls 40 Bag
Jbl ls center
Jbl ls120p subwoofer
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu