recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SR7005 & PM8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SR7005 & PM8005

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
knowlton Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knowlton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SR7005 & PM8005
    Sendt: 31-Marts-2016 kl. 18:13
Hej allesammen,

Jeg har købt en Marantz PM8005 til hjemme, da jeg ønsker en bedre lyd ved afspiling af musik.
Her kommer spørgsmålet. Jeg har i forvejen en SR7005 og de burde fint kunne kobles sammen, således at PM'eren bliver til en effekt forstærker, når vi skal se film. Men når jeg kobler dem sammen, så er lyden meget svag i højtalerne, som PM'eren styrer, hvorimod alle de andre, som sidder direkte til SR'eren, de lyder som de skal.

Sammenkoblingen er således: SR: Pre-out til PM: power amp direct in

Har jeg sat det forkert op eller hvordan??

Knowlton
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 18:37
Hvor stor er forskellen? SR er kraftigere end PM, så kan være du skal skrue lidt op for de 2 fronter for at det passer lydmæssigt.
Det ser ud til at du har sat det rigtigt til. Tjek evt., at du ikke har skruet ned for de 3 tonekontroller på PM'en.

Redigeret af wernermeyer - 31-Marts-2016 kl. 18:37
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knowlton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 18:41
Forskellen er massiv. Hvis jeg skal hen til højtalerne, da jeg var i tvivl om de overhovede spillede. Centeren spillede på livet løs...
De 3 tonekontroller har jeg slet ikke pillet ved. De står i midten.
PM'eren spiller fint op, når jeg kører direkte til den.
Knowlton
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 18:58
Det lyder  som om du har sat det rigtigt til, men baseret på PMs data blad beregner jeg dens gain til 23,4 db. Det er pænt lavt. En normal effektforstærker ligger typisk omkring 29db gain (THX spec.). Dvs i din AVR skruer du ca. 6 db mere op for R og L i forhold til center, så passer pengene nok nogen lunde. Eller kør en ny auto EQ. Det giver nok ca. samme resultat.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knowlton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 19:01
Fedt.. Tusind Tak for hjælpen!

Første gang, at jeg leger med at sammensætte begge enheder
Knowlton
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu