|
SR7005 & PM8005 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
knowlton ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Marts-2016 kl. 18:13 |
Hej allesammen,
Jeg har købt en Marantz PM8005 til hjemme, da jeg ønsker en bedre lyd ved afspiling af musik. Her kommer spørgsmålet. Jeg har i forvejen en SR7005 og de burde fint kunne kobles sammen, således at PM'eren bliver til en effekt forstærker, når vi skal se film. Men når jeg kobler dem sammen, så er lyden meget svag i højtalerne, som PM'eren styrer, hvorimod alle de andre, som sidder direkte til SR'eren, de lyder som de skal. Sammenkoblingen er således: SR: Pre-out til PM: power amp direct in Har jeg sat det forkert op eller hvordan?? |
|
Knowlton
|
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor stor er forskellen? SR er kraftigere end PM, så kan være du skal skrue lidt op for de 2 fronter for at det passer lydmæssigt.
Det ser ud til at du har sat det rigtigt til. Tjek evt., at du ikke har skruet ned for de 3 tonekontroller på PM'en. Redigeret af wernermeyer - 31-Marts-2016 kl. 18:37 |
|
![]() |
|
knowlton ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
Forskellen er massiv. Hvis jeg skal hen til højtalerne, da jeg var i tvivl om de overhovede spillede. Centeren spillede på livet løs...
De 3 tonekontroller har jeg slet ikke pillet ved. De står i midten. PM'eren spiller fint op, når jeg kører direkte til den. |
|
Knowlton
|
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Det lyder som om du har sat det rigtigt til, men baseret på PMs data blad beregner jeg dens gain til 23,4 db. Det er pænt lavt. En normal effektforstærker ligger typisk omkring 29db gain (THX spec.). Dvs i din AVR skruer du ca. 6 db mere op for R og L i forhold til center, så passer pengene nok nogen lunde. Eller kør en ny auto EQ. Det giver nok ca. samme resultat.
|
|
![]() |
|
Fedt.. Tusind Tak for hjælpen!
Første gang, at jeg leger med at sammensætte begge enheder |
|
Knowlton
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |