|
Srt tekst via dlna |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
fiskeowen1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-August-2013 Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2014 kl. 10:22 |
|
Hej.
Har lige købt mig en WDlive netværksharddisk, og troede at jeg skulle til at streame alle mine film osv. fra den disk til mit phillips 55PFL6678s tv - Men ak! Det hele køre smurt´! bortset fra at TV´et ikke kan finde ud af at bruge tekster til filerne(flest .mkv)(tekst som .srt) En hel aften med googling fortæller mig at phillips bevidst ikke har denne funktion med i deres software. HVAD!? virkelig frustrende. og kan det virkeelig passe. Nogen der har fået det til at fungere. Det virker fint hvis jeg sætter en USB disk direkte til fjernsynet. Så min umiddelbare tanke var at disken og tvet bare skulle snakke sammen vai netværket, men det kan ikke lade sig gøre. Da disken skal køre i media server tilstand for at blive set af tvet. altså virker det som om at den eneste løsning er DLNA vejen. Men der kan jeg så ikke bruge tekster ??? Hvis det er rigtigt. er jeg MEGET MEGET ked af mit philips tv. |
||
![]() |
||
fiskeowen1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-August-2013 Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
og i øvrigt er jeg ikke special tlifreds med billedet (720 og 1080hd)
hvad er jeres erfaring med 55PFL6678s ?? evt indstillinger.. ? |
||
![]() |
||
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
|
Jeg tror ikke problemet kun eksisterer på Philips TV. Jeg har både Panasonic, Samsung og Philips TV i huset, og der er ingen af dem der perfekte til at afspille film fra en NAS, selv om de kan afspille filmen fra en USB harddisk. Du bliver nok nødt til at investere i en medieafspiller i stedet.
|
||
![]() |
||
|
som sagt viker det flawless... bortset fra teksterne.
- og ja jeg er klar over jeg kan bygge / ´invister´ i en afspiller... men ville gerne ha det var så simpelt som muligt. altså uden flere enheder. og syntes aldrig rigtig at media center bare spiller. der er altid bøvl med et eller andet. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Mit Samsung TV(F8005) kan godt vise srt undertekster når der afspilles fra NAS, men jeg bruger nu en lille mediestreamer (mede8er MED600X3D), da den klarer langt flere formater end TV'ets indbyggede afspiller inkl. HD-lydformaterne.
|
||
![]() |
||
|
har lige kigget lidt å den der MED600, ku måske være en løsning. Er din WIFI versionen ?. Jeg ville for alt i verden helst undgå at skulle trække kabel. Og følger der en fjernbetjening med til den ?? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Nej, jeg bruger kabel. Min erfaring er at WiFi og bluray/HD film streaming er en dårlig kombination, ligegyldigt hvor godt dit WiFi netværk er. Jeg bruger en universalfjernbetjening, men der følger en fin fjernbetjening med, som har baggrundsbelyste knapper. Du kan se detaljerne her: http://www.mede8er.eu/en/index.php?d=products |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
Jeg kan også varmt anbefale MED600X3D. Det er en fin lille box som afspiller alt hvad man smider efter den. Inclusive undertekster (også DVB undertekster). Men som Pallec skriver - WIFI og streaming er at be' om problemer.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
|
Det høre jeg igen igen, det med wifi streaming. Men! det køre helt perfekt for mig på mit netværk. Måske fordi det er 5ghz(og god router med flere antenner) og vi bor øverst i høj bygning så der ikke er så mange forstyrelser. Så er ikke så bange for det. Men det er klart at bliver det et problem. så må jeg jeg trække et kabel når jeg når der til. Men lige nu er min eneste hovedpine, at jeg ikke kan få tekster på via dlna til mit tv. resten spiller.... havde håbet på nogen havde en løsning så jeg kunne se film fra min NAS til mit philips tv, uden ekstra "kasser"(og kabler)- med tekster ! - men tyder på at jeg må havde fat i en afspiller.. Så er det bare spørgsmålet om det ikke bedre kan svare sig for mig at retunere min NAS. og indvistere i en decideret computer til meadia center og forbinde den direkte med hdmi til tv istedet. NAS+media-afspiller = ca. -2.500,00 ,- (?) Bygge/købe en mediacenter-computer(evt plex/xbmc) med egen disk plads. vel også ca 2.500,00 ,- <- og måske en mere holdbar løsning (?) |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
|
DLNA standarden understøtter ikke srt (eller andre separate) undertekster - det har ikke noget med dit Philips tv at gøre, det er selve standarden der laver begrænsningen. Hvis du vil benytte srt skal du købe en mediaafspiller der kan afspille via almindelig smb windows shares.
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
|
Hvorfor kan afspilleren i mit Samsung TV så vise srt undertekster, fra film på min NAS? Det kører via DLNA.
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
|
Så kører din NAS en eller anden DLNA server med særlig implementation for srt, evt. i form af noget transcoding. Srt er ikke en standard del af DLNA.
http://da.wikipedia.org/wiki/Digital_Living_Network_Alliance http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Living_Network_Alliance
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |