|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() Sendt: 08-April-2010 kl. 00:19 |
|
Jeg vil gerne købe en SSD harddisk. Jeg havde først tænkt mig at købe en på 250 GB, men blev så enig med mig selv om at den blev alt for dyr (omkring 3000 kr.) Så derfor søger jeg en 128 GB SSD harddisk i stedet for.
Jeg ved dog ikke ret meget om SSD harddiske. F.eks.: -Er nogle mærker hurtigere/bedre end andre, og hænger det sammen med prisen? -Hvor meget hurtigere gør det ens bærbar pc? Vil I ikke være rare at hjælpe mig med at finde en til en fornuftig pris? ![]() |
||
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Har du søgt på youtube? Intel laver glimrende SSD, men de er lidt pebrede. OCZ laver også nogle som er fine, og de er lidt nemmere at finde til en ordentlig pris. |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
Jeg kan tilslutte mig dette. Har slev en OCZ,og den fungerer rigtig fint. OCZ har lidt bedre skrivehastigheder end Intel's i samme prisnniveau. Husk at gå efter en med TRIM support. (Det har begge de nævnte modeller).
|
||
![]() |
||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() |
|
Jeg ville på nuværende tidspunkt absolut ikke købe andre end Intel X25-M.
|
||
![]() |
||
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() |
|
Den er nu også temmelig dyr
![]() |
||
Pioneer PDP-LX5090
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har fundet denne her:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010330582.aspx?csref=edbpriser_5010330582 Hvad siger I til den? Fornuftig pris synes jeg i hvert fald. |
||
Pioneer PDP-LX5090
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Læs et par af Anands artikler om SSD, så er du meget bedre rusted til at træffe et ordentligt valg:
http://www.anandtech.com/tag/storage |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
man kan i bund og grund dele det op i 2. skal disken bruges til OS. så er der kun en eneste producent der spiller lige pt. (indtil næste gen i hvert fald) og det er INTEL. skal den bruges til Data - så er ocz så afgjort en af de bedste spillere på markedet lige pt.
ved et OS er der utroligt mange små filer der skal læses som ligger hulter til bulter på disken. derfor er random read/write vigtigere end sekventiel read/write. - på nuværende tidspunkt ligger intel mellem 3-5 gange hurtigere end nogen anden producent i Random, men er lidt langsommere end de andre på sekventiel. jeg synes umiddelbart at en 80GB intel x25-m i 2.gen pt er det absolut bedste bud overhovedet på markedet til prisen. |
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Tjaa... Intel er nu ikke de eneste, der kan levere hurtig random read/ write:
http://www.anandtech.com/bench/SSD/78 http://www.anandtech.com/bench/SSD/79 |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
og de fleste af de modeller der ligger deroppe er så desværre også nogen der koster en HEL del mere end en 80GB x25 - læg mærke til at jeg skrev til prisen!
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Intel X25-M er vel den bedste SSD i det billige MLC segment. Den er så god at den kan konkurrere med flere SLC SSD'er, selv ved skrivning. Før X25-M ville jeg nok ikke turde købe MLC (har SLC systemdiske i min home server og Popcorn Hour media player, fra hhv. Mtron og Transscend). Virkelig shitty MLC SSD finder man på USB sticks. Prøv at skrive en masse små filer simultant til en USB flash stick... Men nogle af de billige SSD'er til computere er ikke meget bedre. ![]() Intel har også en SLC udgave af X25, kaldet X25-E, som er meget bedre og meget dyrere... Pris og kvalitet følges ad, men der er meget value for money i X25-M til desktop brug. TRIM er en væsentlig funktion hvis man har et OS der understøtter det (Win7 eller Linux med ext4). Bottom line: harddiske er stort set harddiske i dag, men der er betydelig forskel på SSD'er. Det er vigtigt at huske. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
|
synes du skal prøve at google de SSD diske, for jeg kan huske sidst jeg søgte på anbefalinger på dem, så kom jeg frem til meget info som man ikke lige regner med, for de fungerer ikke bare som en alm harddisk. Der er en masse ting man skal være obs på når man bruger sådan nogle diske, jeg vil prøve at finde noget om dem igen, men synes du skulle prøve at se om du kan finde noget om dem os.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |