recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ssd harddisk og grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ssd harddisk og grafikkort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ssd harddisk og grafikkort
    Sendt: 27-November-2019 kl. 14:20
Hej

Jeg have en ny harddisk til min computer og jeg bruger den primært til gaming.
Jeg er tvivl om jeg kan nøjes med billig eller dyr ssd harddisk.
PC spec:
bundkort: Asus primez370 P ll
CPU intel i5-8600
GPU GTX 970
Ram 16 GB


Den fra samsung ser noget  anderledes ud, skal den side på bundkortet og passer den til min?

MVH. Thomas


Redigeret af fc-andeby - 28-November-2019 kl. 15:28
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 15:02
Du kan godt nøjes med den billige. 

Disken vil være afgørende for hastigheden på load- og save, men ikke så meget spillet i sig selv - der er din CPU og GPU mere afgørende. Men Samsung er selvfølgelig mere luksus pga den større hastighed. 

Samsung skal sidde på bundkortet (og den passer på dit). Kingston skal tilsluttes ligesom en alm HDD. 

Begge fås umiddelbart billigere (iflg. Pricerunner) end dem du henviser til i andre butikker. Men du kan eksempelvis få en M.2-disk (WD) til 415 kr.  hos Proshop-

Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 23:15
Mange tak for hjælpen er der andre der har en mening om dette? 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 06:14
helt enig med longjohn2

Den billige er helt fin.  De andre steder er mere vigtige 
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 10:24
Du kan se forskellene her. De er ikke så store mellem SSD og M.2

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Du kan se forskellene her. De er ikke så store mellem SSD og M.2


Sjovt at se den markante forskel på M.2 og Sata (SSD) der er med Battlefield og GTA. Gad at vide hvad årsagen er der. 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Du kan se forskellene her. De er ikke så store mellem SSD og M.2


Sjovt at se den markante forskel på M.2 og Sata (SSD) der er med Battlefield og GTA. Gad at vide hvad årsagen er der. 

Mon ikke det er færre og større filer, således overførsel's hastighed bliver gældende, og ikke søgetid?
Noget andet er også at en m.2 er CPU begrænset. Jeg kan se stor forskel i loading tider ved hhv 3ghz og 5 ghz på min i5, med en 970 m.2. Så jeg tænker jo hurtigere CPU jo mere vil en m.2 også stikke af fra en SSD.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 12:35
Jeg siger mange tak for hjælpen 
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 12:35
Jeg siger mange tak hjælpen 
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 15:27
Jeg er også ved at kigge efter grafikkort hviss i gider at hjælpe med det.

Elgiganten har tilbud på denne her, den er godt nok et år gammel:


Men er det ikke den øverste der er bedst?
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 10:16
Jo, 2070'eren er bedre.

2060 Super er sådan set det samme kort som 2070 bare lige lidt langsommere, med lidt mindre ram osv.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 12:47
Tak for det 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu