|
SSD HDD til min MacBook Pro! |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du laver en TimeMachine backup, er du sikker på at du har fået alt med. Det er ærgerligt at have overset et eller andet, når harddisken er skiftet. Jeg har ikke selv prøvet, men jeg mener man kan restore hvad man selv vil. På Mac virker programmerne, når de er restoret fra TimeMachine. Det er ikke kun data, der kan restores. Billederne i iPhoto ligger i ~/Billeder/iPhoto Library Musik i ~/Musik/iTunes ~ er dit brugernavn. iPhoto Library er kamoufleret som én fil, men er i virkeligheden alle billederne. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Stort arbejde er ligemeget, sidder pt. hjemme med en skade, så har tid nok :)
Tjekker den video ud så... Men selvom disken er trim understøttet, så ændrer det da ikke på at OSX Leopard ikke understøtter det, eller har jeg misforstået det?
Mht. det med iTunes og iPhoto filen, kan du forklare det nærmere?
|
|
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9434 |
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Okay, i will check it out
![]() @Brixen...
Jeg faldt godt nok over den der ~/Billeder/iPhoto Library fil, men da den kun fyldte ca 100 kb. på disken, så troede jeg ikke at det var den man bare kunne gemme, men det er fint.. Jeg må se på det..
Kan også være det bare er nemmere for mig at lave den TimeMachine backup, og ligge den ind på min nye kommen SSD, men jeg ville bare ha startet forfra på en frisk med en ny dejlig disk, men tjaa, det er nok for bøvlet :)
|
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Hvis du har billeder i iPhoto må Library filen da fylde mere. Min fylder 7 GB.
- men prøv at komme igang med TimeMachine, og se hvor let det er at bruge ![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
jrued ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2008 Sted: Kbh K, Denmark Status: Offline Point: 308 |
Jeg er 99% sikker på at du gennem timemachine helt selv kan vælge hvad du vil have over på din nye hdd.
Når du har installeret OS på den nye SSD HDD spørg OS jo om du vil importere noget fra en anden computer, en ekstern hdd eller en Timemachine hdd. Under timemachine hdd kan du så sige, du kun vil have din bruger, programmer, personlige indstillinger eller hvad det skulle være. Du kan altså udpege, hvad det er, du vil have ind på den nye HDD. Jeg mener apple har en fin guide til alt det. Det kan ihvertfald lade sig gøre, ikke at lave backup af hele HDD'en, men kun de ting du vil have med over. se afsnit |
|
![]() |
|
@Brixen, så var det nok den forkerte iPhoto fil jeg kiggede på Så er det store spørgsmål så nu, om de penge jeg havde sparet sammen til en iPad 2 nu skal gå til en TimeCapsule og en ny SSD i stedet
![]() Alternativet kunne så være at låne en USB harddisk til at lave en time machine på lige til dette projekt, og så bare slette den igen når jeg er færdig.. kan man ikke det? Redigeret af ladiesman217 - 19-April-2011 kl. 15:56 |
|
|
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Angående TRIM, så nej det er ikke understøttet i Leopard, men det er i Snow Leopard. Omend man selv lige skal lave nogle fiks-fakserier for at få det igang :)
Apple følger jo deres normale devise om at de understøtter den hardware de selv har smidt i. Så TRIM er som udgangspunkt kun slået til når man bestiller en computer med SSD direkte fra Apple. Jeg har selv for nylig smidt en OCZ Vertex2 120GB i min MacBook Pro :) Og har været meget tilfreds med det. Super dejligt at programmer bare starter op med det samme, uden ventetid, og så selvfølgelig hurtig opstart og genstart :) En genstart er næsten bare at skærmen lige blinker sort et par sekunder og så er den klar igen :P Hvordan TRIM aktiveres i Snow Leopard 10.6.7 kan ses her: http://www.9to5mac.com/57965/how-to-activate-trim-on-any-ssd-in-macos10-6-7/
|
|
![]() |
|
TiXe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Jeg har lige været igennem samme bøvl som trådstarter med at skulle vælge ssd til min nye 2011 13" ,
jeg valgte en 160gb Intel 320 . og har ikke fortrudt overhovedet , har også en 60gb Vertex 2 som var i lige kort , og den var også fin nok , men ikke lige så hurtig som den nuværende (blev skiftet pga plads mangel) plus at intel 320 er en tredie generations disk vertex 2 er efterhånden temmelig gammel , og det er efter min mening spild at penge at købe intel 510 eller vertex 3 |
|
![]() |
|
Det lyder sgu super, så der sker altså ikke noget ved at skifte til SSD nu selvom Snow Leopard ikke rigtig understøtter TRIM, men først i Lion?
Det der link du henviser til, er det noget jeg skal gøre lige efter jeg har installeret OS X på den nye disk, eller hvornår gøres det på den nye SSD disk? Det er måske ligemeget?
|
|
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Ahem, Windows 7 er det eneste OS med TRIM support? Bevares, hvis OS=Windows har han sikkert ret.. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Det var også det jeg mente jeg havde læst, og jeg har nemlig ikke Win7 men OSX Snow Leopard...
Så nu er jeg forvirret.. Skal man købe SSD nu eller lade være? Det med TRIM lyder jo rimelig nødvendigt og som en god ting, så ja.. Så røg jeg på bar bund igen ![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |