|
SSD HDD til min MacBook Pro! |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||
TiXe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
det er jo ikke TRIM der gør at en SSD er en god disk , så selvfølgelig skal du købe SSD
TRIM hjælper bare med at holde din ssd Ren og Pæn . TRIM er ABSOLUT ikke en nødvendighed , men det tager 2 sek at aktivere trim på mac , så man kan ligeså godt få det ekstra ud af sin disk |
||
![]() |
||
TiXe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
|
Du henter et program ,
Du trykker Enable Trim og det er det , sværere er det ikke Hjælper dig gerne med det hvis det er Redigeret af TiXe - 19-April-2011 kl. 19:27 |
||
![]() |
||
Ghump ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2010 Status: Offline Point: 92 |
|
De tidligere sandforce diske er så ikke lige de mest driftsikre. Specielt OCZ Vertex 2 regnes som den mest usikre/fejlende disk i verden idag. Bare til orientering...
![]() |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
Jeg har haft en OCZ vertex 2 (60GB) i ca år. Der var lidt problemer i starten, men efter den nyeste firmware er kommet på, har den bare kørt bomstabilt, og jeg er meget tilfreds med den. Jeg kører Windows 7.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
Ghump ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2010 Status: Offline Point: 92 |
|
Bare fordi din disk kører fint, betyder det jo ikke at ALLE andre også gør det.
Og der har været en del snak rundt på nettet, om at det skulle være den disk der bliver byttet flest af. Jeg håber selvfølgelig at jeres disk kører fejlfrit til verdens ende. Det andet er for surt. ![]() Redigeret af Ghump - 20-April-2011 kl. 08:46 |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9434 |
|
Er der nogle som har erfaring med en SSD i en iMac ?
Kunne være interssant, men den er jo ikke helt let at skille ad. !! |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|
lyder spændende
har nemlig en bærbar hvor disken er noget langsom
er det rigtig forstås hvis man har win7. kan man sætte en SSD harddisk i uanset mærke og ikke kun mac |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
Ja, hvis din nuværende disk har sata interface skulle det ikke være noget problem.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
|
TRIM _er_ som jeg skriver understøttet i Snow Leopard. Apple har med opdatering 10.6.7 muliggjort TRIM i Snow Leopard, det er fuldstændig samme implementering som der er i den nuværende Lion beta. At man selv skal aktivere den har, som jeg skriver, noget at gøre med Apples måde at gøre tingene på. Hvis man køber en computer med SSD fra Apple, så er TRIM aktiveret fra starten. Hvis man selv sætter den i, så skal man igennem lidt krumspring for at få det aktiveret, men det er meget simpelt. Som der også kan læses i de links jeg har givet. Og så nogle andre ting. Jeg vil gerne lige høre hvorfor Vertex2 skulle være den "mest fejlende" disk i verden. Dokumentation tak? For ærligt talt, jeg ser næsten ikke andet end gode ting, og det har også været den der bliver i rigtig mange tilfælde bliver foreslået rundt omkring på nettet. Det er i hvert fald min oplevelse. Og så med Vertex2 vs. Vertex3. Vertex3 har det bedst når der får et SATA 6GB interface. I en MacBook Pro sidder der et 3GB. En Vertex2 vil i optimale forhold kunne maxe et 3GB interface, en Vertex3 vil sandsynligvis gøre det det meste af tiden. En SSD er under alle omstændigheder en gevaldig opgradering fra en almindelig HDD. En Vertex3 koster på nuværende tidspunkt 600 kroner mere end en Vertex 2 i 120GB. Der synes jeg personligt ikke det var merprisen værd at få en disk som alligevel vil være begrænset af det interface jeg har i min computer. Det er selvfølgeig en subjektiv vurdering.
|
||
![]() |
||
|
nuværende macbook pro's har altså sata6 interface .
så de kan fint udnytte Vertex3/Intel 510 dog er intel 510 stadig meget ustabil i OSX men til alm brug er det stadig ikke pengene værd at vælge sata6 diske med mindre man arbejder med STORE og STORE mængder data , |
||
![]() |
||
mjohansen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
|
Næh, men ikke umuligt. Der findes diverse video der viser hvordan det skal gøres, og tricket er 2 sugekopper til at løfte glaspladen af fronten, derefter skulle det være rimeligt nemt for en som før har prøvet at skille og samle PC'ere. Men det er selvfølgeligt noget mere besværligt end at skifte en harddisk i en bærbar. Redigeret af mjohansen - 21-April-2011 kl. 10:20 |
||
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
|
TiXe: I stand corrected, de nye har 6gb :) min fra 2010 har så hut jeg hvisker 3gb :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |