|
SSD i iMac, 21.5", Mid 2011 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå, men nu har jeg bestilt en 500gb Evo 850. :)
|
|
![]() |
|
Deumer ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Marts-2015 Status: Offline Point: 36 |
Tror jeg er et godt valg, jeg bruger selv Samsung 850 Pro diske i mine Mac's
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Lige et spørgsmål mere:
Min iMac er nu efterhånden en gammel svend, så HVIS nu at den skulle stå af (det sker ikke, 7-9-13), kan man så selv montere en SSD i de nyere iMacs? Det vil være lidt nederen at stå med en SSD som man ikke rigtig kan bruge til noget... |
|
![]() |
|
Deumer ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Marts-2015 Status: Offline Point: 36 |
Ja det er jeg sikker på man kan, men skulle det ikke være muligt, så kan du jo altid bruge den som jeg gør, altså med en ekstern Thunderbolt tilslutning, hvilken både er ligeså hurtig da det er ESATA og den understøtter Trim
Men selvfølgelig kan den da skilles af igen, den er jo blevet samlet ;-)
|
|
![]() |
|
Deumer, er det ikke dyrt at køre Thunderbolt? Hvilken case bruger du?
Og kan man egentlig bruge en ekstern SSD/HDD til at boote OSX? |
|
![]() |
|
Jo, Thunderbolt enclosures er dyre, jeg købte denne her http://www.amazon.co.uk/Seagate-STAE133-THUNDERBOLT-ADAPTER-PORTABLE/dp/B00B2H9VDW
Men jeg gav dog kun omkring 700.- for den, men de er ikke nemme at finde mere Den sidder bag min iMac på denne http://tinyurl.com/po5pdzw
Ja du kan sagtens bruge Thunderbolt til at boote fra, det har jeg jo gjort ;-) Når den er sat til og du vil installerer macOS X så kommer den frem som et destinationsdrev som den interne, så vælger du bare den og det hele går af sig selv
Redigeret af Deumer - 12-Maj-2015 kl. 16:16 |
|
![]() |
|
RasmusW ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2010 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 40 |
Mid 2011 27" har ihvertfald to SATA porte (dvs. tre i alt). Jeg kører med SSD, original HDD og DVD drev. SSD er sat til den ekstra ubenyttede SATA port bagpå logic boardet. Det illustreres i videoen på iFixit. Hvis man lader den originale HDD sidde i maskinen så er der heller ingen problemer med temperatursensor.
|
|
![]() |
|
Rasmus, kan man fjerne det optiske drev og installere endnu en SSD?
|
|
![]() |
|
Ja :-) |
|
![]() |
|
Fedt! :)
Hvor ville jeg bare ønske, at Apple var mere åbne mht til hardware-opgraderinger på de nyere modeller. Håber min Mid 2011 kan leve i et par endnu med en SSD indsprøjtning. |
|
![]() |
|
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
Lytter lige med her...
Jeg har en late 2012 imac (med tynd skærm), som har en standard hdd monteret og ville gerne opgradere den med en SSD - ligesom jeg har gjort i min macbook pro... Jeg er dog ret nervøs for at skulle skille min imac i 2 dele. Har set lidt videoer af det - nogen af Jer, som har erfaringer indenfor det område?
Redigeret af Mads A - 12-Maj-2015 kl. 19:09 |
|
![]() |
|
Det kan den, tro mig, en SSD er et vildt performances boost, jeg tænker ihvertfald ikke på at skifte min 2011 imac ud inden for de næste år, den flyver afsted
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |