recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSD i iMac, 21.5", Mid 2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SSD i iMac, 21.5", Mid 2011

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 15:25
Nå, men nu har jeg bestilt en 500gb Evo 850. :)
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Marts-2015
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Nå, men nu har jeg bestilt en 500gb Evo 850. :)

Tror jeg er et godt valg, jeg bruger selv Samsung 850 Pro diske i mine Mac's
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 15:51
Lige et spørgsmål mere:

Min iMac er nu efterhånden en gammel svend, så HVIS nu at den skulle stå af (det sker ikke, 7-9-13), kan man så selv montere en SSD i de nyere iMacs?

Det vil være lidt nederen at stå med en SSD som man ikke rigtig kan bruge til noget...
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 15:57
Ja det er jeg sikker på man kan, men skulle det ikke være muligt, så kan du jo altid bruge den som jeg gør, altså med en ekstern Thunderbolt tilslutning, hvilken både er ligeså hurtig da det er ESATA og den understøtter Trim

Men selvfølgelig kan den da skilles af igen, den er jo blevet samlet ;-)
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 16:05
Deumer, er det ikke dyrt at køre Thunderbolt? Hvilken case bruger du?

Og kan man egentlig bruge en ekstern SSD/HDD til at boote OSX?
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 16:10
Jo, Thunderbolt enclosures er dyre, jeg købte denne her http://www.amazon.co.uk/Seagate-STAE133-THUNDERBOLT-ADAPTER-PORTABLE/dp/B00B2H9VDW

Men jeg gav dog kun omkring 700.- for den, men de er ikke nemme at finde mere

Den sidder bag min iMac på denne http://tinyurl.com/po5pdzw

Ja du kan sagtens bruge Thunderbolt til at boote fra, det har jeg jo gjort ;-) Når den er sat til og du vil installerer macOS X så kommer den frem som et destinationsdrev som den interne, så vælger du bare den og det hele går af sig selv

Redigeret af Deumer - 12-Maj-2015 kl. 16:16
Til top
RasmusW Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Sted: Aalborg, DK
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 18:06

Efter hvad jeg har undersøgt, har Mid 2011 to SATA III porte. 

Mid 2011 27" har ihvertfald to SATA porte (dvs. tre i alt). Jeg kører med SSD, original HDD og DVD drev. SSD er sat til den ekstra ubenyttede SATA port bagpå logic boardet. Det illustreres i videoen på iFixit.

Hvis man lader den originale HDD sidde i maskinen så er der heller ingen problemer med temperatursensor.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 18:13
Rasmus, kan man fjerne det optiske drev og installere endnu en SSD?
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 18:14

Rasmus, kan man fjerne det optiske drev og installere endnu en SSD?

Ja :-)

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 19:02
Fedt! :)

Hvor ville jeg bare ønske, at Apple var mere åbne mht til hardware-opgraderinger på de nyere modeller. Håber min Mid 2011 kan leve i et par endnu med en SSD indsprøjtning.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 19:07
Lytter lige med her...

Jeg har en late 2012 imac (med tynd skærm), som har en standard hdd monteret og ville gerne opgradere den med en SSD - ligesom jeg har gjort i min macbook pro...

Jeg er dog ret nervøs for at skulle skille min imac i 2 dele. Har set lidt videoer af det - nogen af Jer, som har erfaringer indenfor det område?

Redigeret af Mads A - 12-Maj-2015 kl. 19:09
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 19:11

Fedt! :)

Hvor ville jeg bare ønske, at Apple var mere åbne mht til hardware-opgraderinger på de nyere modeller. Håber min Mid 2011 kan leve i et par endnu med en SSD indsprøjtning.

Det kan den, tro mig, en SSD er et vildt performances boost, jeg tænker ihvertfald ikke på at skifte min 2011 imac ud inden for de næste år, den flyver afsted TongueTongue
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu