|
SSD i iMac, 21.5", Mid 2011 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
mjohansen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja på min 27" iMac. Det er ikke særligt svært, jeg brugte et kabel fra OWC (så blæseren ikke går amok) og et kit med kniv og tape fra iFixit. |
||
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
|
Hvis du ikke vil skille din iMac ad, så prøv med en ekstern Thunderbolt disk med SSD. Det her er en Lacie Rugged 500 GB. ![]() |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Er skærmen på de tynde iMacs ikke klistret sammen, modsat de gamle som gar magneter?
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
|
Jo. Min er tynd, og er klistret sammen. LCD panel og glas er også lamineret sammen. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Lige at bemærke på iMac 27" late 2012 og frem, at de køre med Blade SSD på sin egen "PCIe port".
OWC laver en Blade SSD men har vist kun samme performes som deres 6G SSD 2.5". Men til gengæld er den lige til at knalde i. Der findes også en dummy/adapter, et lille print som passer i PCIe porten, som så har monteret et SATA stik hvor ved man så kan trække et alm. kabel over til en 2,5" SSD iMac 21.5 hvis man ikke har bestilt maskinen med SSD, så er denne port ikke tilstede. Link til Blade SSD:http://eshop.macsales.com/item/OWC/SSDIM12D960/ Bemærk: at der skal nyt lim bånd til når panelet har været løftet fra kabinetet. iMac late 2013 er super hurtige på deres SSD ligger typisk mellem 7-800MB/s
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
|
Lyder til at jeg skal gå efter den eksterne løsning - da min iMac netop er den, som ikke er kompatibel :(
Kan man ikke som jeg gjorde med min MacBook Pro udskiftet standard HDD med en SSD? Mvh Mads
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Mads, er din iMac en 21.5"?
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
|
Jeps
iMac 21,5" Late 2012 2,7 GHz Intel Core i5 |
||
![]() |
||
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
|
Jeg bruger også en Thunderbolt Enclosure. Fungerer perfekt :-) |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Så. Nu er alle delene ankommet.
1) Inden jeg kaster mig ud i det, har jeg to spørgsmål: Hvordan laver man det sekundære drev (min nye SSD) til boot-drev? 2) Jeg overvejer også at skifte den originale mekaniske hdd ud. Skal det være fra samme fabrikant? Jeg tænker om Apple har låst den på en eller anden måde med firmware? |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Nå, men jeg kunne ikke vente indtil min eksterne HDD til back-up dukkede op med posten, så nu har jeg haft min iMac splittet ad og installeret min EVO 850, og det gik jo ret smertefrit. It's alive!
![]() Nu skal jeg bare have lavet back-up af min primære HDD, og have fundet ud af, hvordan jeg får SSD'en lavet til en boot volume. Det var faktisk ret sjovt, om end lidt tidskrævende, at adskille min iMac, så jeg overvejer faktisk om jeg skal installere endnu en SSD eller en SSHD.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
Bringer lige lidt liv i den tråd her da jeg har shoppet mig en Imac 21.5 late 2013. Den er installeret med en alm 5400 rpm 1 tb disk og jeg troede egentlig at der kunne tilsluttes en ssd, mod lidt tålmodigt arbejde. Jeg kan så se at Imac´en skal have ssd i i forvejen for at det overhovedet er muligt - er det korrekt eller er der kommet andre løsninger på det siden da?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |