|
SSD + Ram til min MBPro 2011 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Jonesdk90 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2012 Status: Offline Point: 84 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kører med disse ram: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650401
Og denne SSD disk: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=630675 Begge installeret i min Macbook Pro. SSD'en er en af de mere populære som yder kanon og er rigtig stabil. (Se evt. de priser den har vundet i linket ovenover)
Redigeret af Jonesdk90 - 30-Maj-2012 kl. 09:43 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Rammene bestiller du fra hjemmesiden, når du har kørt programmet til teste hvad der er plads til. Jeg bestilte fra UK siden, og rammene kom med UPS Express ret hurtigt. 1 dag for ram til min nye iMac, og 3 dage til en gammel Toshiba bærbar. Crucial SSD kender jeg ingenting til. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Det kan vel ikke betale sig at købe ram'en i udlandet fremfor billigste forhandler på edbpriser?
Der sker en del med priserne på SSD for tiden og jeg tror Sandisk er blandt dem som virkelig er klar med kniven til at skære i priserne - ved ikke om du finder noget billigere end Sandisk Extreme? (- og det er jo ikke engang fordi det er en langsom model eller noget!) Er Mac-computere meget kræsne med hvilke stumper de kan benytte? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Nej, rammene skulle virke så længe de overholder Apples specifikationer. Men det er lettere at købe ved Crucial, fordi de har et program der tester hvilke ram der er plads til. Jeg gav 414 kr. med fragt for et 8 GB kit (2 x 4 GB) fra Crucial sidste år, og med garanti for at de passer. Det var ca. samme pris som fx Proshop. Jeg køber også pc-ram hos Crucial af samme grund. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Er det generelt så bøvlet at købe ram til bærbare eller er det kun fordi det er Apple/Mac? Jeg spørger fordi jeg skal opgradere min Sony Vaio og kærestens HP Pavilion og jeg havde da bare tænkt mig at købe de billigste moduler som fysisk passer og har den rigtige frekvens... - regnede da ikke med at det skulle være mere bøvlet end som så!?
|
|
![]() |
|
Hvis man ikke lige sidder med manualen synes jeg det er lettere at bruge systemscanneren på crucial.com. Og da Crucial ram har et godt ry har jeg simpelthen købt dem, når scanneren havde fundet ud af hvad der var plads til. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Omkring SSD, så havde jeg holdt mig til Intel, udelukkende fordi de har bedste ry når det kommer til pålidelighed på deres drev.
Forskellene i hastighederne på de nye drev er i bedste fald akademiske, du kommer ikke til at mærke nogen real world forskel.
|
|
![]() |
|
Vil det så ikke være 520-serien som er relevant, hvis det skal være Intel - de andre modeller er vel bare ældre modeller, hvor man får mindre for pengene!?
|
|
![]() |
|
netsat_99 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
Husk at køre TRIM Enabler efter du har installeret din SSD.
Det er kun SSD installeret fra Apple, som kan bruge TRIM "out of the box". /Johnny Redigeret af netsat_99 - 30-Maj-2012 kl. 14:03 |
|
![]() |
|
LarsKnudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
Har selv en mbp 2011 og måtte sende en intel 520 tilbage fordi controlleren simpelthen ikke ville kendes ved den. Mine USB-Sata interfaces kunne sagtens se den og jeg kunne bruge den gennem dem, og fik endda lagt osx ind, uden det gav mere held. Jeg er endt med en intel 320 som jeg er møj gla' fo' :)
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Tak for alle jeres fornemme svar. Det er virkelig lækkert
![]() Edit: Hvor mange RAM bør jeg købe? Jeg kan se at 16GB ram (2x 8GB) fra Crucial koster omkring 1.200 kr. det er godt nok "lidt" over budget!! Pengene kan findes, men det er godt nok en slat! ![]() 8GB ram til 350 kr. og 16GB til 1.200 kr. Ja, man får da lov til at betale for de sidste 8GB! EDIT 2: Det her er godt nok ikke Crucial, men Corsair, mon ikke de også er udmærket?
Redigeret af ladiesman217 - 30-Maj-2012 kl. 22:07 |
|
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Ram koster mere når det er 8 GB moduler, da det er nyere maskiner det er lavet på. Derfor er der mindre udbud og større penge at tjene. Jeg har købt Kingston value so-dimm til de sidste 4 stk. 27 tommer iMac'er på arbejdet uden problemer. Kan ikke forestille mig at en bærbar skulle have andre krav. Hvis de ikke virker, så kan du sende dem tilbage med 14 dages returret. Jeg kører med Crucial 256 GB M4 SSD i en Windows maskiner - jeg ville selv købe sådan en disk hvis den skille i en mac. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |