recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSD + Ram til min MBPro 2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SSD + Ram til min MBPro 2011

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:13
Okay Cyber, så fik jeg det på plads :)

Dvs. selvom flere og flere siger go' for Intel diske til Mac, så ville du stadig prøve en Crucial SSD?

Redigeret af ladiesman217 - 30-Maj-2012 kl. 22:15
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Okay Cyber, så fik jeg det på plads :)

Dvs. selvom flere og flere siger go' for Intel diske til Mac, så ville du stadig prøve en Crucial SSD?

Man kan jo altid sende den tilbage hvis det ikke virker...

Jeg husker tydeligt da jeg som teenager havde købt en Macintosh LC med 40 MB harddisk. Jeg løb hurtigt tør for plads og ville have en større disk. Men alle macforhandlerne og brugerne sagde at man ikke kunne køre med andet end mac diske. Men jeg købte en Conner 512 MB SCSI harddisk fra en PC forhandler hvor jeg sparede 2000 kr og disken virkede selvfølgelig.

Der har dog også været tidspunkter hvor maccerne krævede speciel latency på ram. På et tidpunkt lavede de en bios opgradering som ændrede på kravet så nogle pludseligt ikke kunne boote deres maskiner pga. et krav til latency. Maskiner som havde virket perfekt inden opdateringen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:45
Ja så er det jo ikke nemt, da man jo ikke ved hvad de finder på i fremtiden. Men det korte er det lange er vel at man ikke skal være "bange" for noget, og så prøve at købe noget.

Jeg er faldet over disse ram:

Og denne SSD, så kan jeg nemlig købe det fra samme side:

Det er den M4 du snakkede om, går jeg ud fra. Det burde virke! (håber jeg)
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:55
Prøv Crucials program. Det viser grafisk hvor der er plads, eller hvilke ram du evt. skal pille ud og sætte større i. Så får du også nøjagtig specifikation på typen, så du kan finde dem på edbpriser.
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 23:04
Jeg har kørt programmet, og så får jeg en lang liste med forskellige RAM og SSD diske.

Den forestår 16GB RAM (2x 8GB) og de koster 1.200 kr. men under Quick Configuration finder den ingen diske?
          
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 23:14
Det lyder dyrt.

Jeg har købt Mac ram her: http://www.pc-lager.dk
Til både iMac og MacMini.
Der er også andre gode forhandlere. Jeg handlede her pga. Pris, service og fordi jeg selv kunne hente hos dem.

Redigeret af htpcdude - 30-Maj-2012 kl. 23:38
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 23:17
Crucial har software til firmware opgradering af M4 på en mac og min kollega købte så vidt jeg erindre en M4 og opgraderede den på sin mac...

Så jeg tvivler ikke på at den virker...

Med hensyn til ram har vi kun købt 2x4 GB, men jeg havde taget chancen og købt kingston hvis de var i 2x8 GB.

Der er i øvrigt en forskel på M4 SSD'erne. 256 GB versionen performer en del bedre end 128 GB versionen. Sådan er det også med andre SSD på markedet pga. muligheden for at læse fra flere kredse på samme tid.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 23:18
Nu fik jeg den til at give mig en Recommended Upgrade på disken:

Er det ikke den samme, som den her?
          
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Dog undrer jeg mig stadig over at der kan være så meget forskel på en harddisk, nu hvor specs er de samme? Men det er måske noget med konkurrence at gøre?
Specs er jo ikke de samme på de forskellige SSD'er. Det kan godt være de har ca. samme kapacitet, men controlleren og selve ram-blokkene er forskellige - teknologien i Intel-disken er eks. et par år ældre end teknologien i Sandisk-disken - ofte har gamle produkter en rimelig skæv prissætning på edbpriser, hvilket sandsynligvis hænger sammen med at udbuddet ikke længere er så stort.
Kan forøvrigt se på Sandisks forum at deres SSD'er også bliver benyttet af MAC-brugere ligesom deres utility til opdatering af firmware også er frigivet til MAC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 23:25
Nice tipsen! Kunne være jeg skulle prøve en SanDisk næste gang. I denne omgang bliver der nok bestilt en Intel eller Crucial. Måske Crucial sammen med RAM.
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 23:26
Der har været en del fejl på sandforce 3 controllerne og generelt har der været nogle ting at rette på næsten alle SSD'er som findes på markedet.

Men man kan være uheldig selvom standarden skulle være den samme.
Jeg havde en sprit ny samsung disk som blev ved med at lave fejl sammen med et helt nyt Atom bundkort. Jeg havde den endda retur til forhandleren som gav mig en ny med samme fejl. Så tog jeg en ældre maskine og swappede disken med dens Seagate og nu kørte begge maskiner uden fejl.
Så det er ikke umuligt.

Jeg ville læse anmeldelser og vælge en god og gennemtestet SSD fra kendte mærke heriblandt Intel, Kingston, Sandisk, Crucial osv.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 23:27
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=658140

Jeg kører med denne her, monster hurtig og der har ingen problemer været
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu