|
SSD |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Kling ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2009 Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2012 kl. 07:05 |
|
Nogen der har erfaring med en ssd som primær og den traditionelle som lager?
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7246 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja det er en rigtig god løsning.
Styresystem på ssd og film musik osv på de roterende. |
||
![]() |
||
|
Er der ingen ulemper?
|
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
|
Jo SSD'er er små/dyre og de står af oftere end gode harddiske.
Men de er uunværlige når først man har oplevet at Photoshop ect. loader på få sekunder.
- Du vil aldrig gå tilbage til en harddisk til dit os og dine programmer igen.
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Siger hvem? - SSD har færre bevægelige dele. hvorfor de overlever hvis man er uheldig og tabe sit udstyr (eller et hændeligt uheld indtræffer; små børn som vælter ting ned fra deres plads, man snubler i en ledning etc.) SSD'ere er vel ved at være på et stadie hvor de er lige så pålidelige som HDD'ere i MBTF?
|
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
|
Jeg har haft SSD i 2½ år (Intel X-25M) og det har fungeret upåklageligt. Nu kan jeg slet ikke forestille mig at undvære.
|
||
![]() |
||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
|
ssd er dyrt men sikke en forskel. Ville dog stadig holde mig til intel
|
||
![]() |
||
|
Tak for input. Er lidt i tvivl om hvad der kan stå af, i forhold til en traditionel.
|
||
![]() |
||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
|
Det behøver du ikke være. Hvis ikke du har den store indsigt i det tekniske, og det måske ikke betyder så meget for, så glem det. Det lyder som at du mest er interesseret i at vide om det kan betale sig for dig at "opgradere" til SSD. Du opnår langt hurtigere læse-/skrivehastigheder med SSD. De er så også en pæn sjat dyrere end alm. motoriserede harddiske pr. GB. Grunden til dette er at de alm. harddiske har haft længere tid på markedet, og der findes mange producenter og stor produktion. SSD er stadig "dyre" grundet en endnu lille udbredelse og mængde produktion. Det skal nok komme. SSD har også lidt under nogle fejl som har resulteret i total nedbrud af maskiner. Det følger med, da SSD stadig er i en udviklingsfase. Det skal nok komme, men der går nok en 5 års tid, før end at vi ser nogle "gode" priser på SSD. Det er nu pt. til at komme i nærheden for alm. dødelige, men man skal undersøge markedet, og evt. afvente tests og brugererfaringer, førend man vælger at købe. Der findes så vidt jeg har læst mig til, rigeligt modeller, som er stabile og fungerer rigtigt godt, med et godt udvalg af features. Jeg kan dog ikke henvise til nogle bestemte, da jeg ikke selv har sat mig ind at skulle købe en selv pt. Hvorfor skal du købe SSD?: Du vil gerne opnå et performance boost i dine programmer og spil. Det opnår du gennem den hurtigere læse-/skrivehastighed. Ellers giver SSD ikke rigtigt noget andet, på et generelt niveau, andet end hvis man har en bærbar PC, da strømforbruget at mærkbart mindre end alm. harddiske. Du skal ikke købe SSD til alm. dataopbevaring. Det er unødvendigt og for dyrt. Der køber du en alm. Hvis du kun vil have en harddisk, men gerne vil nyde godt af begge teknologier, så skal du investere i en Hybrid harddisk. Det er en alm. harddisk med SSD hukommelse monteret, hvor du så installerer fx. OS og programmer på. Den alm. del af disken lægger du alt dit alm. data. Håber du er blevet klogere. Du kan gå ind på EDBpriser.dk og se lidt priser på SSD diske, og evt. blive afklaret om hvorvidt du vil investere de penge det koster for sådan et bæst. Mvh Frank |
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
|
Jeg vil lige tilføje, at en SSD ikke er egnet til bittorrent, selvom det naturligvis heller ikke er noget vi bruger. Det slider meget på en SSD.
|
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
Tillad mig at redigere lidt i hansie's svar
![]()
Det er den bedste perfomance-investering man kan lave på en halv-ny PC. Windows starter hurtigt (jeg har kun 16 sekunder fra power til klar - uden sleep/hibernate), og næsten alle programmer starter på 1-2 sek. Og så lige et +1 til Intel X-25M (G2) her fra... Edit: Alle de saftige detaljer om SSD kan du finde her, hvis du bladrer et par år tilbage Redigeret af michael9000 - 02-April-2012 kl. 22:59 |
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
|
![]() Anden gang fik jeg disken byttet til en Cosair, som kommer fra samme samlebånd som OCZ, men jeg skulle ikke have mere med OCZ at gøre efter den dårlige service de ydede mig.
Læs også:
Vil du brænde din SSD hurtigt af ? - Defragmenter den nogle gange og puf så står en ramkreds af og hele disken er død. Læs fx hos EDBpriser om de mange brugere der advare mod d e tidlige SandForce controllere, der alt for ofte står af.
Du kan læse meget mere om SSD på
og
- men alt i alt :
Jeg vil ikke undvære min SSD og skal snart have en større, og gerne en Intel, hvis jeg kan finde den til en rimelig pris.
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |