recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSOTS + SB Duet til NAS TS219P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSSOTS + SB Duet til NAS TS219P

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Thomasl - kunne jeg få dig til at teste om din qnap stadig kan gå i standby (hvilket var et af de problemer jeg løb ind i da jeg prøvede at opgradere til SBS7.4.2)?
Nu hedder jeg ikke Thomas, men det kan være jeg kan give et bud alligevel! Jeg oplevede pludselig manglende standby da jeg skiftede fra 7.4.1 til 7.4.2 og dét jeg læste på slimdevices forum (hvor du jo også færdes ;-)) var at det skyldtes integration mellem Squeezebox Server og MySqueezebox.com - der var en fejl som pludselig skulle opdateres hvert 5. minut på den lokale server... *suk* Jeg "hustlede" en løsning på 7.4.1, hvor jeg opdaterede 2 specifikke filer i Squeezebox Server installationen (2 perl filer) med de sidste nye udgaver fra svn og koblede derudover også ovennævnte integration fra i indstillingerne, hvorefter standby atter virkede. Med den nye version 7.4.2 har jeg som udgangspunkt ikke indtastet oplysninger til at integrere med mysqueezebox.com og filerne er jo opdaterede i denne version, så standby virker stadig fint. Jeg har dog ikke haft tid til at kigge nærmere på integrationen med mysqueezebox.com og hvad det egentlig betyder og om standby måske stadig kunne virke. Håber ovenstående smøre kan give et par hints til løsninger!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 10:20
Man kan også kigge i logfilen fra Squeezebox Server og se, hvad der sker - det kan godt være at serveren er sat til at skrive en lille entry i logfilen hver gang den oplever en bestemt fejl og skrivningen til filen er måske dét der bringer nas'en ud af standby!
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 17:37

tipsen - hvordan ville en sådan entry se ud i logfilen? Jeg har ikke så meget erfaring i at lave fejlsøgning i logfilen!

Nogen der ved hvornår ssots4.6 (eller 4.4) bliver frigivet "officiel" af qnap? Jeg overvejer at vente med videre afprøvning af 7.4.2 intil ssots frigives! 

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:04

tipsen - hvordan ville en sådan entry se ud i logfilen? Jeg har ikke så meget erfaring i at lave fejlsøgning i logfilen!

Nogen der ved hvornår ssots4.6 (eller 4.4) bliver frigivet "officiel" af qnap? Jeg overvejer at vente med videre afprøvning af 7.4.2 intil ssots frigives! 

Det er ikke en specifik entry jeg tænker på, men jeg oplever eksempelvis at Squeezebox Server eller nogle af mine plugins kan finde på at kommunikere med omverdenen af forskellige årsager. Hvis dette kikser, måske pga. en server der midlertidigt er ude af drift eller lignende kan Squeezebox Server afhængig af indstillinger finde på at skrive en eller flere entries til logfilen, hvilket vækker diskene af dvale. Jeg er måske dybest set helt lige glad med at en eller anden vilkårlig server ikke kunne tilgås på et eller andet tidspunkt - men jeg er ikke helt ligeglad med at nas'en ikke går i standby blot fordi den hele tiden gerne vil skrive denne information til logfilen! Derfor kan man kigge på hvilke entries der optræder i logfilen og se om niveauet for logning af specifikke hændelser måske skal modereres i forhold til behov! Man skal selvfølgelig være varsom, da potentielt vigtige meddelelser også kan undertrykkes på denne måde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det er ikke en specifik entry jeg tænker på, men jeg oplever eksempelvis at Squeezebox Server eller nogle af mine plugins kan finde på at kommunikere med omverdenen af forskellige årsager. Hvis dette kikser, måske pga. en server der midlertidigt er ude af drift eller lignende kan Squeezebox Server afhængig af indstillinger finde på at skrive en eller flere entries til logfilen, hvilket vækker diskene af dvale. Jeg er måske dybest set helt lige glad med at en eller anden vilkårlig server ikke kunne tilgås på et eller andet tidspunkt - men jeg er ikke helt ligeglad med at nas'en ikke går i standby blot fordi den hele tiden gerne vil skrive denne information til logfilen! Derfor kan man kigge på hvilke entries der optræder i logfilen og se om niveauet for logning af specifikke hændelser måske skal modereres i forhold til behov! Man skal selvfølgelig være varsom, da potentielt vigtige meddelelser også kan undertrykkes på denne måde.

Jeg har allerede fjernet al kommunikation fra/til mysqueezebox.com i den installerede 7.4.1 (og gjorde det også ved forsøget med 74.2, det fik dog ikke standby til at virke) samt den indtastede email, så her bør der ikke være nogen kommunikation kørende! Kender du til andre steder hvor kommunikering kan inaktiveres?
Du svarede ikke på om du kender til om ssots4.6 (eller 4.4) snart bliver lanceret?    
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 20:28
Jeg har konstateret at diskene går i standby NÅR man slukker for afspilleren på 7.4.2. Sætter man den bare på pause så kører diskene hele tiden.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Jeg har konstateret at diskene går i standby NÅR man slukker for afspilleren på 7.4.2. Sætter man den bare på pause så kører diskene hele tiden.

Kører du med ssots4.6 og hvilken qnap model har du?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 21:26

Kender du til andre steder hvor kommunikering kan inaktiveres?

Du svarede ikke på om du kender til om ssots4.6 (eller 4.4) snart bliver lanceret?

Du kan jo starte med at slukke afspillerne og se om det gør en forskel - jeg har for vane at slette playlisterne inden de sættes i standby - det havde engang en betydning hos mig. Hvis der stadig ikke er standby, kan du slukke alle andre enheder på netværket - bortset fra nas og squeezebokse. Derefter kan du prøve at stoppe Squeezebox Server. Hvis du når frem til at det er afspillerne eller Squeezebox Server, kan du arbejde videre derfra. Så kan du prøve at slå så meget ekstra funktionalitet og plugins fra i indstillingerne - ikke alle plugins er lige gode venner med standby ved jeg af erfaring.
Jeg har ikke umiddelbart noget "insider-viden" om SSOTS/SSODS - følger bare lidt med på Filips hjemmeside og på SlimDevices' forum - og det kan jeg se du også gør :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:16

Kører du med ssots4.6 og hvilken qnap model har du?

Nej ingen af delene. Men problemet er på alle platforme, da det er SBS der har problemet og ikke den platform den kører på.

Med hensyn til at slukke afspilleren så mener jeg at man slukker den på fjernbetjeningen. Ikke at man tager strømmen fra eller lignende.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
MesterLars Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 12:35
Tak for tpsne til at få installeret 7.4.2 og ssots 4.6 på min nye TS-119. Jeg havde også siddet og bøvlet med det uden held noget tid.

Det spiller bare - eneste problem er at under Internet Radio > Lokale.
Der plejer der at være en DR undermenu med alle deres kanaler... den har jeg ikke længere. Jeg har kun en 20 blandede danske kanaler - deriblandt et par fra DR, men ikke alle deres internetradioer :-|
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 16:37
Det er rigtigt den menu er forsvundet!! Underligt. Det må være sket ved 7.4.2.
Men du kan finde dem under Hovedmenu->RadioTime->Nationale netværk->Denmark Radio

Redigeret af Kurt Poulsen - 06-Marts-2010 kl. 16:38
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
fishytank Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2009
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 10:22
Hej,

Jeg havde et helvede med at installere ´SSOTS 4.6 på min nye Qnap 219P.
Den ville ikke accepterer 4.6 som ren indstallation, så måtte installere 4.2 og 4.6 derhenover bagefter.

SSOTS var lidt svær at finde, men jeg har lagt den i min dropbox ny, så i kan hente den derfra eller sende mig en email, så kan jeg sende den: http://dl.dropbox.com/u/2591735/SSOTS_4.6_arm-x19.zip

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu