|
ST60 Burn in - Garanti? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-August-2013 kl. 16:43 |
Har fået burn in (DR Ramasjang) logo i øverste venstre hjørne.
Købt gennem et Panasonic Center - er det noget garantien dækker? |
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det korte svar er nok - Nej.
Hvis du vil have noget gjort ved det, skal du gøre dig klar på et langt og sejt træk, hvor forbrugerrådet sikkert skal inddrages. Prøv at søg lidt her i forum. Mvh Peter
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det kan jeg ikke forestille mig vil blive godkendt som en fejl. Er det Burn In, eller bare retention, sidstnævnte kan fjernes med f.eks at køre "Myrekrig" i nogen tid.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Med mindre at tv´et har kørt på samme kanal i lad os sige mere end 3 timer, så tror jeg kun at det retention - vi kan jo håbe
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
mchammer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2013 Status: Offline Point: 18 |
er det forsvundet?
|
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Nej desværre, der kommer en tekniker og ser på det i næste uge og tager det med til rep. hvis nødvendigt - så indtill videre ok service.
|
|
|
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 791 |
Jeg har netop købt samme TV for mine forældre. Er det en god idé at sætte en dvd på der "brænder" farverne igennem på TV'et - som bare står og skifter farve efter få sekunder og lade det køre en del timer.
Det startede jeg med for ca. 4-5 år siden da jeg købte mit Pioneer 508XD. Mindsker dette mon risikoen for burn in? oo27 - efter hvor mange timer er det sket? Lyder godt nok træls. Håber de finder en god løsning for dig.
|
|
![]() |
|
Har vel haft TV´et i ca. 2 måneder, aner ikke hvor mange timer
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis nu vi siger 6 timer om dagen, så er det lige omkring 500 timer. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
I starten er plasmaen altid mere aggressiv og fosforen reagerer hurtigere. Det betyder at man indenfor de første 1000 timer altid har større risiko for en burn ind end efter denne tid. Det anbefales at man bruger 200 timer på break-in, før man får kalibreret sit tv. Da farverne ellers vil ændre sig for meget efterfølgende. Jeg kan kun anbefale at man passer på i starten, da det er én af ulemperne ved plasma.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
En af ulemperne ved plasma, skabt af Panasonic
![]() De lider hvert fald i meget højere grad af det end andre mærker. Billedkvaliteten kan ingen så tvivl om og deres design er også blevet super. Men med små børn duer det ikke, desværre. Håber du får det dækket, da det er træls at have burnin, |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Forventer også at få det dækket, men det er nu ikke noget der generer synderligt til dagligt, det er mest synligt ved helt hvide baggrunde og det er jo mest ved reklamer etc.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |