recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stabil HTPC mht. TV findes der sådan en?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStabil HTPC mht. TV findes der sådan en?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 11:06

Gad vide hvor meget forskel, der er på disse conax moduler...
Conax vers. 4.00e, som har været brugt i flere år, er vel stadig det der gælder...

men f.eks. her omtales vers. 1.2 af Pcb (printlayout)
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2194_Conax-CAM --Rev--1-2----4-00e-by-Smit.html

Det begynder at ligne gement rod med firmware versioner...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Gad vide hvor meget forskel, der er på disse conax moduler...
Conax vers. 4.00e, som har været brugt i flere år, er vel stadig det der gælder...

men f.eks. her omtales vers. 1.2 af Pcb (printlayout)
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2194_Conax-CAM --Rev--1-2----4-00e-by-Smit.html

Det begynder at ligne gement rod med firmware versioner...

Jeg tror du har meget ret i det med firmwaren. Hvor jeg ikke selv har ret mange erfaringer med Conax kan jeg i hvert fald konstatere at jeg ikke kan få visse Irdeto Cams til at køre stabilt. Om det er softwaren der snakker med CI/CAM eller om det er det software der ligger på CAMS eller det er det hardware der ligger i CAMS eller om det evt er PCI/Firewire controllere der forårsager disse problemer kan jeg ikke give et konkret bud på...

Jeg kan dog klart se følgende:

DUAL CA virker i conax mode(IKKE Irdeto), og desuden at dette CAM kører fornuftigt sammen med alle revisioner  TT-Budget serien(Som er meget  kræsne)

Noget helt andet:

Irdeto CAMs fra SMIT har andet software end dem fra SCM(Som virker bedre, men kræver commoninterface.exe(Hvis man kører DVBviewer server eller LMgestion SageEncoder) eller CI plugin til DVBviewer. )

Jeg kan IKKE kan lave et DUAL tuner setup med, nogen af de IrdetoCAMs jeg har testet på Fire/FloppyDTV.....Hverken på XP eller på Vista. Dette hverken med VMC MCE2005, DVBviewer.... Jeg kan derfor konstatere at de moduler der snakker med CAM'et også kan være synderen. Jeg har prøvet stort set ALT jeg kan komme i tanke om, og er endt med at køre med DVBviewer på alle mine PC'ere sammen med et SMIT Irdeto CAM Tuneren anvendes lokalt og når den ikke er i brug kan den køre Unicast til andre SageTV dvbviewer klienter(Eller via DVBlogic køre VMC osv)

Redigeret af Patriarken - 21-September-2008 kl. 12:02
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 12:34

Hvorfor insisterer folk på at bruge Vista MCE? - Mediaportal er udover at være meget mere lækkert og frit bygget op, super stabilt når det kommer til TV.

Eneste ulempe fra min synsvinkel af, er at det er bøvlet at få en remote til at virke med lige netop mit kabinet, som ikke understøtter MP.

Mickey

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Hvorfor insisterer folk på at bruge Vista MCE? - Mediaportal er udover at være meget mere lækkert og frit bygget op, super stabilt når det kommer til TV.

Eneste ulempe fra min synsvinkel af, er at det er bøvlet at få en remote til at virke med lige netop mit kabinet, som ikke understøtter MP.

Mickey

Det er jo i princippet lige meget hvilken frontend du bruger, hvis CAMS osv ikke virker....Men hvis du mener at have et stabilt system så fortæl om hvilken hardware/software(SVN server mv) du anvender...Og hvad du specifikt har gjort for at få det til at køre så stabilt. Remote control, det er min hobby ift HTPC....Det bliver intet problem...

Redigeret af Patriarken - 21-September-2008 kl. 13:04
Mit Setup
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 00:03

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Findes der evt. et andet system som er mere stabilt? Hvor det også er muligt at have sine film mm?

Ja:DVBViewer

Det har godt nok sine mærkligheder, men holder du dig til Core DVBViewer, så er det godt

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 13:53

Det kan den

Se her:

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 16:59

Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu