recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stabil løsning til Boxer på MCE ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stabil løsning til Boxer på MCE ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stabil løsning til Boxer på MCE ?
    Sendt: 20-Juni-2012 kl. 08:19

Nu har jeg bøvlet med Hauppauge! WinTV-NOVA-T-Stick-Diversity + Hauppauge! Smart CI USB siden januar og det fungerer stadig ikke stabilt! (Når computeren har været i sleep, så virker CI ikke før man har skiftet frem og tilbage mellem forskellige krypterede kanaler)
Så jeg må nok ende med at skulle smide flere penge efter et nyt kort. Denne gang går jeg så efter en tuner med indbygget CI, ud fra den betragtning at det bør give mindre bøvl.
Det skal kunne fungere i Win7 MCE.
Er der nogen der har erfaringer med de her:
- Terratec H7
- Anysee E7 TC CI
- Anysee E-30 COMBO
Det skal kunne fungere stabilt med Boxer og med flere andre tunere (det er nok med 1 tuner til Boxer/CI, jeg har gjort det sådan i dag at TV2 kun bruger Hauppauge tuneren).

Jeg hælder mest til Terratec, da Anysee mere virket til at have fokus på kabel tv.

Redigeret af Stub - 20-Juni-2012 kl. 08:21
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 11:42
Der er kommet en ny mulighed..
Et PCIe baseret CI-interface fra digital devices, som skulle fungere også med 3. part TV-tunere..
(se digitalt.tv for anmeldelse)

Ellers ville jeg satse på en PCI eller PCIe baseret tuner, fremfor USB..
Der er ikke så mange muligheder, kender kun til digital devices og KNC..

Jeg synes ikke det anysee e7 t2c USB-baseret TV-kort, jeg har, virker helt stabilt altid...

Redigeret af avh - 20-Juni-2012 kl. 12:32
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 11:54
Kortet ser IKKE ud til at kunne fungere med andre kort end Digital Devices. Så vidt jeg kan se, så skal det forbindes med tuner kortet med ribbon kabel.

Jeg tror så foreløbig at jeg holder mig til Terratec H7, det ser simplerer ud end at skulle får 2 enheder til at snakke sammen. Er der nogen der har erfaringer med at bruge H7 og Boxer?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 12:35

Digital devices må fungere på en anden måde, der står helt klart support af 3.part TV-tuner..

Det må være ligesom Hauppauge wintv CI-interface som også kan fungere sammen andre TV-kort (jeg synes dog ikke det er stabilt)

Redigeret af avh - 20-Juni-2012 kl. 12:37
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 14:53
Nej, jeg synes heller ikke at Hauppauge løsningen er stabil nok.
Derfor tør jeg heller ikke satse på endnu en løsning som ligner den.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu