Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jagularen
Ny bruger
Oprettet: 01-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 11:45 |
Den nye opdatering har også hos mig medført adskillige frysninger og sorte skærme, som jeg ellers ikke har haft problemer med tidligere.
Jeg kan se at min DVB BER nu svinger langt op flere gange - det skete aldrig før updaten.
Ligeledes er min Noise ratio faldet fra konstant 39.5 til 37.
Jeg aner ikke om disse hænger sammen med alle de sorte kanaler, men det er da et pudsigt sammenfald.
Aalborg-Nørresundby Antenneforening
Redigeret af Jagularen - 01-November-2008 kl. 11:47
|
There's no place like mine.
|
 |
summer
Bruger
Oprettet: 01-August-2006
Point: 192
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 11:50 |
Hvis vi ikke snart får en med stofa-viden i dette forum, så må vi jo "tæppebombe" Stofa Support med fejlene.
De kan da vist ikke være uvidende om, at der er problemer!!!
|
 |
dataho
Bruger
Oprettet: 25-Januar-2008
Point: 151
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 13:01 |
Jagularen skrev:
Jeg kan se at min DVB BER nu svinger langt op flere gange - det skete aldrig før updaten.
Ligeledes er min Noise ratio faldet fra konstant 39.5 til 37.
Jeg aner ikke om disse hænger sammen med alle de sorte kanaler, men det er da et pudsigt sammenfald.
Aalborg-Nørresundby Antenneforening
|
Jeg har oplevet fuldstændig det samme.
Århus Antenneforening. kundenr. 1405745
Redigeret af dataho - 01-November-2008 kl. 22:50
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 13:58 |
1.50 var oprindelig meget mere stabil end tidligere versioner, men blev efterhånden også mere og mere
ustabil. Efter opdatering til 1.58 skal min boks have cuttet strømmen 1 til 2 gange i døgnet. Oplevede
faktisk en "ny" type fejl igår. Ved tryk på tv-guide fik jeg hvid skærm i ca 1 sekund, Sort skærm i et
sekund, Hvid skærm i et sekund osv osv... Den havde jeg ikke set før... Bliver mere og mere glad for
at jeg er skiftet til component, så jeg stadig kan se tv mens den boot'er. Nu mangler jeg bare en
kontakt på strømmen, så jeg ikke behøver brække ryggen hver gang jeg skal om og hive den ud.
Aalborg
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
petlyl
Ny bruger
Oprettet: 02-Januar-2008
Point: 3
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 13:59 |
Jeg melder mig også ind i klubben med problemer efter opdateringen. Min BER svinger hele tiden og Noise ration faldet fra 38-39,5 til under 37. Zaptor boksen har ellers kørt find de sidste 3-4 mdr. øvøv
Først troede jeg fejlen lå hos mig men efter at have læst i dette forum kan jeg se andre har samme problem. Jeg har været i telefonkø i 30 min. hos Stofa men oggav til sidst.
Antenneforeningen Helsingør
|
 |
MichaelA
Guld medlem
Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 15:18 |
Hmm, det er tydeligt at der er store forskelle på hvordan Zaptor opfører sig forskellige steder i landet. Jeg oplever for første gang overhovedet at Zaptor virker som forventet.
Det er sgu da utroligt der er så stor forskel på samme box fra by til by.
|
Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
 |
Doose77
Bruger
Oprettet: 08-September-2007
Point: 183
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 15:36 |
Jeg har også oplevet sort skærm på 3 gange i dag hvilket medfører at strømmen skal tages fra. Pænt belastende. Desuden har jeg stadig kraftige pixeleringer på alle kanaler. Ligger på samme som Summer
Suk.
Aalborg.
|
 |
thomas_fogh
Bruger
Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 105
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 17:01 |
summer skrev:
Før sidste opdatering havde jeg ingen udslag i DVB BER. Nu svinger det helt op til 400.
Før sidste opdatering lå Noise ratio konstant mellem 38-39. Nu svinger den mellem 36,5 og 37,5.
I dag har der to gange været sort skærm på alle betalingskanaler. Kun genstart af zaptor rettede op på det. Håber ikke det fortsætter.
Sporadiske pixeleringer. Konen myrder mig, hvis det sker under "Vild med dans"
2166601
Hals antenneforening/Aalborg |
Jeg har nøjagtig de samme problemer mht BER, S/N ratio og sort skærm! Har været nødt til at genstarte 3 gange i dag!! Har Stofas testafdeling været på efterårsferie, da det her skulle testes? Eller havde de for travlt med at teste DigitalStart, så der kunne skrabes flere penge ind?!? Stofa er ikke ligefrem populær hjemme hos os lige nu, hverken hos mig eller konen. Først skulle vi lige pludselig betale for at pause tv og nu den her amatøragtige release. Havde jeg nogen mulighed for at få digital tv et andet sted fra, så skiftede jeg på stedet... Jeg håber at energiselskaberne og andre snart kan give Stofa noget konkurrence, så kan det være de tager sig lidt sammen. Århus Antenneforening.
Redigeret af thomas_fogh - 01-November-2008 kl. 17:06
|
 |
sømanden
Ny bruger
Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 16
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 17:18 |
DVB BER svinger meget var tidligere konstant 0e-9.
Noise ratio nu 37db, tidligere 39db.
Billedkvalitet, ok
Ingen AC3/dolby-digital via HDMI, så ingen forbedringer af dette problem. 
Viby 8260 (Århus Antenneforening)
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 18:18 |
sømanden skrev:
DVB BER svinger meget var tidligere
konstant 0e-9.
Noise ratio nu 37db, tidligere 39db.
Billedkvalitet, ok
Ingen AC3/dolby-digital via HDMI, så ingen
forbedringer af dette problem. pointer" onclick="AddSmileyIcon'smileys/smiley18.gif'"
alt=Ouch
http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley18.gif">
Viby 8260 (Århus Antenneforening) |
Og du har valgt digital lyd inde fra Indstillinger. Hvis
ja hvilken receiver/fjernsyn bruger du?
Og hvilke kanaler?
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
Lind01
Junior bruger
Oprettet: 12-Februar-2007
Point: 26
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 18:30 |
Har haft Zaptor i godt 1 år uden nævneværdige problemer. I går var der imidlertid sort skærm på alle kanaler undtaget DR1 og TV2 samt "Zaptor-kanalen". En genstart kunne ikke klare problemet, via stofa support blev der fremsendt ny kanalpakke hvorefter problemet var løs. I dag var den så gal igen, ny kanalpakke og ingen problemer i et par timer. Da samme problem opstod for treide gang blev jeg bedt om at geninstallere den seneste opdatering + ny kanalpakker igen. Nu er skærmen så gået ned igen........det er vist en ommer !!!!!!!
8462 Harlev
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 01-November-2008 kl. 19:13 |
Igen... Hvis man har problemer ved jeg at de supportere og udviklere der kigger med sætter pris på et kundenummer til at slå op - dette er ikke nødvendigt hvis man kontakter support direkte.
Og husk IKKE at skrive smartcard nummer!
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |