Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 12:19 |
KlausDM skrev:
kskruger skrev:
Nej, det er ikke noget fis at fyre af, tag et kig på næsten hvilken som helst LCD tv og og vælg et SD tv signal og du vil få et billede med slør, jo dårligere kvaliteten er på kanalene jo mere slør for du og jo bedre jo mindre slør.
|
Jeg prøver igen: Det har intet med panelteknologien at gøre, men scaleren bagved.
Klaus
|
Når du siger, at det ikke har noget med panelteknologien at gøre, hvorfor er der så ikke slør på plasma tv med samme SD tv signal, selv på helt billige plasma tv - din teori holder altså ikke, med det ene standpunkt. Det er vel også derfor, at flere og flere LCD fabrikanter går over til, at bruge Scanning backlight, for modvirke det slør som LCD tv har.
Redigeret af kskruger - 26-December-2010 kl. 12:28
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 12:27 |
kskruger skrev:
Når du siger, at det ikke har noget med panelteknologien at gøre, hvorfor er der så ikke slør på plasma tv med samme SD tv signal, selv på helt billige plasma tv - din teori holder altså ikke, med det ene standpunkt. |
Jo den gør. Klaus
|
|
 |
JordanDK
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 13:48 |
Alle tv, har deres fejl. Så du må ud og kigge for at finde ud af hvilke et der er bedst til dig.
Hvis vi tager VT20, så har det marginalt bedre billed i 50" end PS50C7705
Men PS50C7705 er det bedste til prisen, da Pana er en del dyrere, en del tykkere, og stikkene vender bagud.
Så hvis design har lidt at skulle sige, så er PS50C7705 der skal vælges.
Men igen vi kender jo ikke til dit prisleje, og om du er ligeglad med 3D osv osv.
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 14:38 |
Med udgangspunkt i at gengive billedet mest korrekt er Panasonic VT20 det TV som kommer tættest på . Men B&O har bevist at LCD teknologien godt kan hamle op med plasma, - desværre er de ret alene om at vride så godt et billede ud af LCD . . . Alle seriøse test dokumenterer at plasma stadig har førertrøjen mht billedgengivelse. Nogle brugere bryder sig dog ikke om det såkaldte korrekte billede - feks Pipper - og respekt for det, specielt når han modsat mange andre har afprøvet begge teknologier i eget stuemiljø. .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Darknezs
Super bruger
Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 15:20 |
Så har vi igen et spørgsmål, er min far stærkere end din !!  Og straks kommer der en masse sønner på banen !!  Hvis du har mulighed for det, er det en go ide, at selv se dem, i en seriøs butik. Selv kiggede jeg på 3 forskelige, LG, Panasonic og Samsung, jeg valgte LG, ikke fordi det var det bedste, men det var det jeg havde rå til, og der var meget lidt forskel på de 3,( i mine øjne) men næsten 10.000.- til forskel. LG og Pana var plasma, Samsung LCD Led. Så jeg valgte ud fra behov og pengepung. (min far kunne jeg desværre ikke selv vælge, den slapsvans)
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 15:32 |
KlausDM skrev:
Steen2000 skrev:
Hvordan er det nu. Er det stadig plasma? Hvordan med de dersens LED, er billedkvlaiteten god etc.??
|
LED er altså LCD fjernsyn med LED lys bag skærmen frem for lysstofrør.
Du kan ikke sige at en teknik er en anden overlegen, for der finde gode og dårlige indenfor begge genreer. Men bedste billedfremviser lige nu er Panasonics 50 VT 20 - som er et plasma.
Klaus
|
@ Klaus Jeg forstår ikke at du på den måde trækker VT 20 modellen frem og kalder den for den bedste billedfremrviser. Både her på recordere og på udenlandske fora er der alen lange tråde om forskellige fejl på den model, der relaterer sig til fremvisning af 50Hz materiale. Ikke uvæsentligt når man bor i Europa. Jeg synes med andre ord dit indlæg er lovlig unuanceret. Det samme gælder for mange af de andre indlæg der håndfast anbefaler det ene eller det andet. Har i overhovedet noget af have det I? Angående VT20 se f.eks her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89271&title=kalder-alle-panasonic-txp50vt20e-ejere Jeg har ikke selv modellen, men jeg ville overveje det to gange inden jeg tog springet. MVH tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 26-December-2010 kl. 15:39
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 15:54 |
Intet TV er perfekt . Heller ikke Panasonic VT20 . Uanset hvilke fejl brugerne hiver frem i diverse fora, så er alle seriøse testsites altså enige om at VT20 er bedst performende TV af dem som er i produktion (Pioneer 500/5090 er bedre ) . Indtil Flatpanels.dk, AVforums.com,HDTVtest.co.uk og OttoAV siger noget andet er PanaVT20 overall referencemodel . .
Jeg har selv fravalgt den pga design og pris/størrelse (65" er for stor og dyr )
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 16:08 |
tvkartoffel skrev:
Jeg forstår ikke at du på den måde trækker VT 20 modellen frem og kalder den for den bedste billedfremrviser. Både her på recordere og på udenlandske fora er der alen lange tråde om forskellige fejl på den model, der relaterer sig til fremvisning af 50Hz materiale. Ikke uvæsentligt når man bor i Europa. |
Det perfekte tv findes ikke. Derfor leder man efter det tv med færreste kompromis'er - lige nu er det VT20. Det er desværre sandt at der ikke er noget bedre lige i tiden. Klaus
|
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 20:33 |
Har plasma både i soveværelset og stuen. Eneste der irriterer mig en lille smule ved det i stuen, da det jo bliver brugt væsenlig mere end det i soveværelset er, spor fra undertekster. Det kan være ret irriterende i mørke scener, og så man så kan se lyse spor efter undertekster.
Prøver at vaske dem væk med at spille noget film uden brug af undertekster, men det holder jo bare ikke i det lange løb.
Derud over er jeg ganske tilfreds med plasma, og anbefaler det som regel også til venner og bekendte.
Som sagt før - Panasonic 50G20 er det bedste tv jeg nogen sinde har haft. Det stadig super fedt at se film på.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2037
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 01:39 |
Steen2000 skrev:
Har et Panasonic PX70 42" som jo i teknologi år er ældgammelt nu 
Overvejer nu et nyt 46". Men jeg aner ikke hvordan er det er med de forskellige teknologier nu? Dengang var det jo plasma der rykkede til film etc.
Hvordan er det nu. Er det stadig plasma? |
Plasma er stadig den [af de bredt tilgængelige teknologier] der producerer de bedste billeder, og har den bedste kontast [ægte/native kontrast, altså den kontrast der tæller]. Under ideele seerbetingelser er det hævet over enhver tvivl at det er en plasmaskærm man er nødt til at gå efter, hvis målet er den bedst mulige billedkvalitet i gengivelsen af sin kilde.
De forhold der ved normal brug af apparatet evt. alligevel kunne orientere én imod LCD/LED er f.eks forhold som en meget lysforurenet stue med ekstremt meget indfaldende lys. Nogle LCD kan være endog meget lysstærke (f.eks findes der en specielt lysstærke modeller til butiksrekalmer og open air), mens andre modeller kan være ret god til at håndtere reflektioner). Det kunne også være det æstetiske design af den enkelte tv model der betyder noget for en (eller ens kone). Her har de såkaldte LED-skærme i manges øjne den fordel at de kan produceres meget tynde. Men går man op i billedkvalitet, og da især hvis man måske endog ligefrem også går op i og direkte tilpasser miljøet til at man ser tv, så vil det fortsat kun være en velkaliberet plasma skærm der for alvor ville kunne gøre det for en no comprimise HiFi nørd. (eller evt. en high-end hjemmebio projektor naturligvis)
Steen2000 skrev:
Hvordan med de dersens LED, er billedkvlaiteten god etc.?? |
LED-tv er blot et LCD-tv med LED baggrundsbelysning. LED sparer strøm, og et LED-tv er lettere at gøre slankt, særligt hvis LED-lyskilderne placeres ude i siderne af skærmen. Prisen for at gøre det så slankt er så en generelt dårligere og mere ujævn fordeling af lyset på skærmen, og endnu værre brugen af local dimming ifbm den dynamiske kontrast, hvilket begge er parametre der direkte går ud over billedkvaliteten, hvis man anskuer det fra en er hardcore HiFi sindets perspektiv.
Redigeret af TBC1 - 27-December-2010 kl. 03:05
|
 |
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 06:43 |
Man kan ikke komme uden om, at man får mest for pengene ved plasma-teknologien, og dermed er det BEST-BUY...
Derfor kan LCD-teknologien også fremvise fine billeder, men de koster...
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 11:14 |
kskruger skrev:
KlausDM skrev:
[QUOTE=kskruger]Hvis du ser meget SD tv, altså ikke HD kanaler, så har LCD/LED tv stadige store problemer med slør i billedet, det problem har du ikke på plasma tv. |
Det er altså noget vrøvl at fyre af. Det har intet med panelteknologien at gøre, men scaleren bagved.
Klaus
|
Her er vi så i min omgangs kreds lodtet uenig med dig. Flere af mine venner har G20 og her imponerer SD signaler bestemt IKKE ift. LCD. De er meget mere grynet i det og står langt fra så godt som de burde . Men når der vises bluray og HD står de til gengæld super flot.
|
 |