recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stadig plasma - eller LED/LCD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStadig plasma - eller LED/LCD?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 15:39

Der er en lignende tråd ovre på Flatpanels.dk. Og jeg tillader mig lige at citere brugeren Weissbeer´s indlæg :

" Kvaliteten af SD-gengivelsen afhænger mere af selve skærmen end af størrelsen, synes jeg. Vores 63" Samsung plasma gengiver SD langt bedre end vore 52" Sony LCD (afstanden er cirka den samme: 2,5-2,8 m). Ja, faktisk vil jeg beskrive SD-billedet som lækkert på 63"'-eren.

SD har en tendens til at se grimt og grynet ud på LCD med en masse "fnidder" eller støj i billedet, og problemet bliver mere synligt med størrelsen. Her har plasma en klar fordel. Det betyder ikke, at LCD er noget bras. TV-verden bevæger sig jo i retning af HD, så problemet vil mindskes med tiden."
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Her er vi så i min omgangs kreds lodtet uenig med dig. Flere af mine venner har G20 og her imponerer SD signaler bestemt IKKE ift. LCD. De er meget mere grynet i det og står langt fra så godt som de burde
Er det på grund af panelet, eller elektronikken bag?Klaus
Det jeg skriver er at G20'eren ikke står nær så godt som mit og en kammerats HX700 når der vises SD.Om det er panelet eller elektronikken er jeg fuldstændig lige glad jeg.Fakta er bare at HX700 er bedre en G20'eren. Og jeg forstod som du skrev at plasma var bedre til SD, og her var det så jeg skrev at vi var uenige.

Jeg tror at forvirringen her skyldes at du fik blandet to citater sammen tidligere, og at det egentlig er kskruger, du skulle besvare. Det er ham der skrev at plasma var bedre til SD.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 09:45
Du har fuldstændig ret lunddal.
Jeg kan se at jeg har blandet to citater sammen, så en stor undskyldning
til KlausDM. Det er så kskruger der skulle være gået efter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 10:55

Jeg kan se at jeg har blandet to citater sammen, så en stor undskyldning
til KlausDM.

Det er i orden, syntes nok at det var ved at være lidt underligt det jeg blev "beskyldt for" :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg tror at forvirringen her skyldes at du fik blandet to citater sammen tidligere, og at det egentlig er kskruger, du skulle besvare. Det er ham der skrev at plasma var bedre til SD.

Jeg har ikke skrevet noget sted, at plasma er bedre til SD end LCD, det jeg skrev var at rigtig mange LCD skærme har slør når SD kvaliteten er halv dårlig, mens plasma skærme ikke viser samme slør ved samme signal. 

Til Pipper, giver dig ret i, at SD kvaliteten på G20 absolut ikke er noget at råbe hurra for.

Men det handler vel om, at fladskærme ikke er designet til SD signal, men derimod til HD/FullHD.
Desværre har tv udbyderne været for langsomme om, at skifte til HD kanaler, så selv billige skærme kunne få et pænt og flot billede.

Redigeret af kskruger - 28-December-2010 kl. 12:37
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg har ikke skrevet noget sted, at plasma er bedre til SD end LCD, det jeg skrev var at rigtig mange LCD skærme har slør når SD kvaliteten er halv dårlig, mens plasma skærme ikke viser samme slør ved samme signal. 

Til Pipper, giver dig ret i, at SD kvaliteten på G20 absolut ikke er noget at råbe hurra for. 

Det var også derfor jeg valgte at sælge mit G20 efter 3 uger. Jeg var simpelthen meget skuffet over SD på dette tv. Derimod stod resten rigtig godt når det ikke var SD. Jeg er så bare en af dem der kan se alle de fejl som plasma tv har. Dermed ikke sagt at at LCD  er uden fejl for det er de bestemt ikke.
Men som jeg skrev til trådstarter skal han nok ud og se hvad han syntes er bedst for ham.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Så skal du se dem på et Pioneer 427.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu