recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standby forbrug på Sony 40w4500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStandby forbrug på Sony 40w4500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Standby forbrug på Sony 40w4500
    Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 22:27
Jeg har lige opdaget et lidt skræmmende problem med mit tv...

Jeg har lige været i gang med at lave noget hjemmelavet ambilight til mit tv - dog kun hvidt led lys. I den forbindelse ville jeg gerne have, at det tændte og slukkede med tv'et, så jeg købte lige en tv spareskinne og sluttede det hele til. Nu opdager jeg så, at lyset ikke slukker sammen med tv'et.

Jeg har testet spareskinne med min xbox, og slukker jeg xboxen, så slukker alt andet også. Så kom jeg i tanke om en gammel strømmåler jeg havde liggende, og målte herefter strømforbruget på mit tv i standbymode. Det svinger mellem 14 og 15w. Sony oplyser det selv til 0,2w!

Strømskinnen burde slå fra, når forbruget er under 20w.

Er der nogle af jer andre, som har samme problemer med spareskinnerne eller er det mit tv som æder meget mere end det burde?
Til top
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 22:39
Lige en observation mere:

TV'et har en funktion som hedder Hurtig Start, som skulle øge standby forbruget, men tilgengæld starter det hurtigere. Den har altid været slået fra. Nu har jeg lige prøvet at slå det til. TV'et starter ikke hurtigere, og forbruget er det samme. Efterfølgende slog jeg det fra igen, men det ændrer ikke på opstartshastigheden og forbruget.

Nogle bud på hvordan jeg kommer ned på Sony's oplyste 0,2w?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 22:52

Måske fungerer W4500 serien ligesom W5500 serien når det gælder standby.

W5500 serien går først i en hurtig-start standby i ca. 10-15 minutter efter man "slukker" på fjernbetjeningen. I denne tilstand kommer der billede på med det samme man tænder, altså ligesom i hurtig-start tilstand. I denne tilstand bruges ca 15-20W ifølge manualen.

W5500 serien går efter disse 10-15 minutter ned i standby tilstand (med mindre hurtig-start er slået til for det aktuelle tidsrum), hvor forbruget er ca. 0.2W ifølge manualen.

Jeg foreslår du venter 10-15 minutter og checker om forbruget er faldet fra de 15W ned til ca. 0.2W.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu