recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standby & HDMI...hjælp needed.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStandby & HDMI...hjælp needed.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Emne: Standby & HDMI...hjælp needed.
    Sendt: 02-April-2007 kl. 01:55

Hej med jer

jeg kører pt med en hjemmestrikket vista medie center, hvilket jeg er utrolig glad for.

min opsætning er som følger:

intel dg965wh bundkort
intel core2duo e6600 cpu
kingston 2x1 gb ddr2-800
xfx 7950gt grafikkort m/ hdcp
2x400gb seagate 7200.10 (raid1)
pioneer 111 brænder

herudover har jeg pt et samsung le32r51 lcdtv, som skal skiftes ud med en sharp xd1 37" når det kommer hjem.

nu til mit problem...jeg har længe kørt med vga forbindelse fra pc til lcdtv, der har virket perfekt, dog en smule mat i farverne pga det analoge signal...nu ville jeg så med mit nye setup køre dvi-d til hdmi i lcdtv og det ligner da også en million, MEN...når maskinen lukker ned i standby og jeg starter den igen så er det som om dvi-d porten ikke bliver startet, og jeg ender med sort skærm. eneste løsning er at slukke pc helt og starte igen, så kommer billedet.

er der andre der har prøvet dette og evt hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette?!? er det samsung lcdtv der er skyld i det, grafikkortet eller hvad er skyld i det?

Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 15:21
Jeg havde det problem at hver gang jeg skiftede væk fra min HDMI indgang og så tilbage igen, så røg billedet fra mit Radeon 9600XT. Jeg opdaterede min grafikkort driver og vupti, så virkede det fint.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 17:33

jeg har selv samme fjernsyn..

Er fjernsyn tændt når du tænder for MCE? har du prøvet at rykke på OK når den er starte op?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu