|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 06-Juni-2008 kl. 18:37 |
|
Hvad bruger i til standby i Vista MCE?, bruger i bare Vista's egen eller noget andet? Til min XP MCe2005, brugte jeg noget der hed MCEstandby, eller noget i del stil, og det virkede fint, men virker vist ikke så godt med vista. |
||
![]() |
||
heol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Status: Offline Point: 52 |
![]() |
|
Jeg bruger Vistas egen strømfunktioner. Det virker upåklageligt her. Plejer at slukke når vi går fra stuen. Media Centeret starter så op et par minuter før planlagte optagelser og lukker pænt ned igen når det er optaget. mvh Henrik |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Hmm har prøvet at sætte det til, virker ikke helt for mig, må lige kigge nærmere på det, virker ellers fint på min stationær computer. |
||
![]() |
||
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Jeg bruger Media Center Standby Tool Det virker ret godt. Der er et par funktioner der ikke virker på Vista i forhold til på XP, men der udvikles stadig på det. /Peter |
||
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var faktisk også det jeg brugte til min gamle, bare en ældre version, har hentet den nye og den virker fint :) |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jeg fik store problemer med standby i Vista, efter jeg installerede den hotfix der skal bruges, når man skal have en Extender sat til.. Totalt tåbeligt at en sådan opdatering kan smadre alt.. Det er ikke lykkedes mig at få det tilbage til normalt endnu, påtrods af at indstillingerne er præcis de samme som inden jeg installerede Extender opdateringen.
|
||
![]() |
||
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Hej Kandersen, Jeg har også installeret det hotfix da jeg tilsluttede min extender. Efter det kunne PCen ikke længere finde ud af at gå i standby. Jeg ændrede en indstilling der hedder noget i retning af tillad standby mens der deles mediefiler eller noget i den retning - og nu kan den finde ud af at gå i standby igen. Desværre kan den så ikke mærke at der er en extender på, så den slukker efter det tidsrum jeg har sat idle standby til i MST (media center standby tool). Herman van Eijk der har lavet MST arbejder i øjeblikket på en udvidelse til MST, så den kan detektere at der er en extender tilsluttet. Han har dog nævnt at det bliver en premium version der ikke er gratis ... /Peter |
||
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Super! |
||
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Har i prøvet at stoppe extender servicen og, har i tjekket eventloggen?
virker Start run "c:\windows\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState"? Kører i med WOL? Eller kan problemet være relateret til dette? http://support.microsoft.com/kb/941145 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
heol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Status: Offline Point: 52 |
![]() |
|
Har selv været ude for standby problemer på forskellige maskintyper - de fleste har været BIOS fejl som producenterne efterhånden har fået løst, Grafik drivere ditto, og som Patrinarken er inde på hotfixes fra MS. En ekstra fejlkilde er "dårligt udviklede" drivere til diverse udstyr man måtte have installeret som "hænger". Der er forskellige værktøjer til at identificere drivere/software der hænger og diverse flaskehalse i Vista. Hvis I ikke har tålmodighed til at gennemgå diverse micosoft technet artikler, white books samt sysinternals værktøjer osv, er Ed Bott fra ZDNet en glimrende journalist der gennemgår de indbyggede værktøjer på en menneskelig måde her http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=437 De indbyggede værktøjer kan løse mange problemer og de er forholdsvis nemme at gå til. (hvis man er opmærksom på de er der) mvh Henrik |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Som udgangspunkt har jeg ikke gjort så meget ved det. Det skyldes dog mest af alt manglende tid. Men faktum er, at inden jeg installerede Extenderen (en Linksys DMA2100, som jeg havde til test, om som der er en anmeldelse på vej af), der virkede standby ganske glimragende på min Vista. Da jeg installerede Extenderen poppede Vista op med, at der skulle hentes en programopdatering til MCE, for at få Extender understøttelse. Denne kunne hentes direkte, og selve installationen af Extenderen kunne fuldføres udmiddelbart efter. Efter endt installering af Extenderen, så kunne min Vista ikke længere gå i standby, heller ikke selvom jeg havde tilladt, at Extenderen skulle kunne "vække" Vista maskinen fra standby. Jeg afinstallerede derefter Extenderen igen, for at installer den påny. Her valgte jeg så, at Extenderen IKKE måtte kunne vække Vista maskinen, (det giver ingen mening, men muligheden skulle jo afprøves). Standby funktionen virkede stadigvæk ikke. Nu er extenderen helt afinstalleret, alt er sat tilbage til normalt. Rent faktisk står min on/off knap på kabinettet til, at den skal sætte Vista i standby. Problemet er bare, at når jeg trykker på den (kort tryk som normalt), så lukker Vista maskinen helt ned. Vælger jeg at gå i standby fra "start" knappen, så lukker Vista helt ned. I det hele taget lukker Vista helt ned, uanset hvad pokker jeg vælger. Og nej, jeg har ikke kor WOL på noget tidspunkt, selvom jeg tror at det faktisk er det som Extenderen bruger. I såfald skal det mig bekendt være aktiveret i BIOS, og det nævnte installationen intet om på noget tidspunkt. Når jeg får tid, så vil jeg bore lidt mere i det. Foreløbig er min konklution, at det er noge bras, selvom Extenderen nu virker rimelig godt.
|
||
![]() |
||
MichaelMCE ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
Extenderen kan ikke sende WOL (magic packet). Derfor bruger Vista en form for standby som hedder 'ikke til stede tilstand', denne holder pc'en tændt for at lytte efter extendere. Det er denne standby tilstand du aktiverer når du laver den første setup af extenderen. Du kan derfor ikke kombinere s3 standby og extendere. Hvis du vil gendanne dine standby indstillinger som de var før, skal du indstille pc'en til at gå i slumre tilstand under strømstyring, som vist herunder:
Mvh. Michael. Edit: Der er en der har fået extenderen til at vække pc'en ved at benytte et netkort baseret på en Realtek RTL8139 chip her : http://thegreenbutton.com/forums/5/237144/ShowThread.aspx Redigeret af MichaelMCE - 11-Juni-2008 kl. 19:15 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |