recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standby i Vista MCE.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStandby i Vista MCE.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af MichaelMCE MichaelMCE skrev:

Du kan derfor ikke kombinere s3 standby og extendere.

Jeg har også fixet det ved hjælp af et ekstra netkort.
Jeg satte et ekstra netkort i som forbinder PCen med min router.
Det netkort der sidder på bundkortet er så tilsluttet extenderen direkekte med et krydset netkabel. I strømindstillinger for netkortet har jeg sat den til wake on link. Dvs. så snart jeg tænder extenderen og der kommer lys i link-dioden, tænder PCen.
Jeg er i øjeblikket i kontakt med Herman van Eijk der udvikler Media Center Standby tool. Han arbejder på en udvidelse ang. extendere og standby. Hvis det har interesse, skal jeg nok opdatere når jeg ved mere om det.

/Peter

Redigeret af prinder - 12-Juni-2008 kl. 07:20

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
MichaelMCE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 08:11

Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Det netkort der sidder på bundkortet er så tilsluttet extenderen direkekte med et krydset netkabel. I strømindstillinger for netkortet har jeg sat den til wake on link. Dvs. så snart jeg tænder extenderen og der kommer lys i link-dioden, tænder PCen.

Fin måde at løse problemet med den manglende magic packet funktion. Kræver selvfølgelig bare at man  kan få trukket et ekstra kabel fra extender til pc. Og så er det ikke alle netkort der understøtter funktionen til at vågne på link.

Jeg er i øjeblikket i kontakt med Herman van Eijk der udvikler Media Center Standby tool. Han arbejder på en udvidelse ang. extendere og standby. Hvis det har interesse, skal jeg nok opdatere når jeg ved mere om det.

Jeg ser frem til at høre mere når du har opdateringer. 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 11:19

Nej det fandt jeg ud af. Men det var ikke det der stod i installeringen. Der stod netop at den kunne "vække" MCE.

Hvis du vil gendanne dine standby indstillinger som de var før, skal du indstille pc'en til at gå i slumre tilstand under strømstyring, som vist herunder:

Det står den til, og alligevel går den ikke i standby.. Det virker som om der er en indstilling i Vista, der blokere for standby nu, påtrods af at Extenderen er væk igen. JEg skal bare lige finde nødden, så jeg kan knække den

Til top
toerholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:20

/Peter

WOL virker mellem min DMA 2100 og mit medie center med Realtek 8169/8110,..  men jeg måtte hente nyeste drivere fra realtek og jeg bruger disse settings på netværks kortet

"wake on lan capabilities" = Pattern match and magic packet
"Shutdown Wake On LAN" = enabled
"WOL & Shutdown Link Speed" = 100 Mbps First

Jeg har en DLINK DIR-655 imellem extender og medie centret.

Redigeret af toerholm - 04-August-2008 kl. 12:22
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af toerholm toerholm skrev:

WOL virker mellem min DMA 2100 og mit medie center med Realtek 8169/8110,..  men jeg måtte hente nyeste drivere fra realtek og jeg bruger disse settings på netværks kortet

Det lyder smart. Det må være den der "Pattern match" der får det til at virke. Skal man konfigurere det "pattern" den skal vågne på?

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
toerholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 09:17

Oprindeligt skrevet af toerholm toerholm skrev:

Det lyder smart. Det må være den der "Pattern match" der får det til at virke. Skal man konfigurere det "pattern" den skal vågne på?

/Peter

Nej, det er ikke nødvendigt (ok ikke muligt) at kongifurere et bestemt pattern.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu