recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stand-by problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStand-by problemer

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 23:20

#Datori:Computerens DVI udgang er koblet med et DVI - HDMI kabel til skærmen (LCD-TV) som kun har en HDMI indgang.

Hvis din teori er rigtig, hvordan kan man så lave om på det, så man kan se BIOS'en på min skærm ???

#MCenterfreak: Jeg tror du har ret, men jeg venter på en BIOS opdate.

Redigeret af ajaj - 10-August-2006 kl. 23:23
Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 14:28
Jeg har ingen forklaring på dit problem med at komme ind i bios, men jeg kan fortælle, at jeg heller ikke kan komme ind i bios med de løsningsforlag, der er givet hidtil.

Selvom jeg ikke har en forklaring, har jeg en løsning! Den er besværlig og uelegant, men den virker.

Du skal hente noget af dit gamle udstyr frem fra kælder eller loft. Det du skal bruge er en vga skærm og et godt gammeldags tastatur med ledning. Forbind skærm og tastatur og fjern DVI - HDMI kablet (det var i hvert fald nødvendigt hos mig). Sluk for mediacentret (sluk helt! – ryk evt. stikket ud og hold det ude i 10 sekunder).

Start og tryk på <DEL>, så kommer du til bios som forventet.

Min ”Power Management Setup” fremgår af vedlagte billede (hvis ellers jeg kan finde ud af at vedlægge et billede!)

/Torben
Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 14:29
Nå, det med billedet virkede ikke. Jeg skal sende det, hvis én vil fortælle, hvordan man vedlægger billeder.
/Torben
Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 14:36
Det var jo let, selvom der ikke var nogen forklaring til billed-opladnings-ikonet. Men her er billedet:
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 18:58

Jeps, tricket virker også her. Med en alm. lcd-skærm samt dvi-dvi kabel fra en anden computer og et tråd-tastatur kom jeg fint ind i BIOS på DEL knappen !!!!!

Tak til jer alle for venlig deltagelse i denne tråd   

Tilbage står man med spørgsmålet, hvorfor virker det ????         &n bsp;         &n bsp;     

Men det skal man nok ikke tænke over  . Men et eller andet med HDMI har det jo nok at gøre.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu