recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standby (S3) problemer i Win 7 RC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStandby (S3) problemer i Win 7 RC

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Emne: Standby (S3) problemer i Win 7 RC
    Sendt: 08-Juni-2009 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hej

Ved ikke om der er andre der har samme problem. Jeg har installeret Win 7 RC op til flere gang nu og har stadig samme problem med MEGET ustabil standby funktion.

Ofte vil PC'en ikke komme ud af standby efterfølgende. Kun ved en total restart. Standbytool hjælper ikke på problemet. Havde ingen problemer med Beta udgaven af 7'eren (eller Vista).

Der er ingen problemer med at gå i standby, det er mere med at komme ud af det igen.......

Ved godt at det ikke er den endelige version og alt det der...... men alligevel.

Hvad præcist sker der når du skal ud af s3?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 15:17

Den gør ikke noget. Ingen ting..... Jeg er nød til at tænde for PC'en på powerknappen.

Normalt bringer jeg den ud af standby ved at trykke på powerknappen på min remote eller trådløse keyboard, men det fungerer pludselig ikke mere. Har også prøvet med en anden IR modtager - samme resultat.

Hej.

Uden ellers at vide specielt meget om S3-standby, så havde jeg et lignende problem med mit bundkort (gigabyte ga-ma78gm-s2h). Den kunne tit heller ikke komme ud af standby-funktionen. Eneste løsning var reset eller "tænd-knappen".

Det hjalp dog at opdatere bios, hvorefter jeg ikke har problemet længere.

Blot en idé.

/Ersgaard

/Ersgaard
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 15:27
Har du enabled wake from usb i Bios.. Og har du givet dine enheder lov til at vække computeren i din strømprofil(poweroptions)?
Mit Setup
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 15:39

+ at på dette bundkort kan du vist sætte i bios og den skal lukke i S3 eller S4.

Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 14:36

Jeg er lidt i samme båd her.

Installerede Windows 7 RC1 på min HTPC og her driller standby også.

Først fortalte jeg Windows 7 at den skulle Slumre når der blev trykket på power knappen, det ville den ikke, så prøvede jeg at fortælle den at den skulle gå i dvale. Det ville den så godt gøre 1. gang jeg prøvede, men hvis jeg gør det inde fra selve mediecenterdelen så gør den igenting, eller rettere sagt, den står og arbejder i et godt stykke tid, for derefter helt at lukke ned?

Jeg har ikke prøvet så mange ting endnu, men gode forslag er velkommen :)

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 10:47

Så er jeg kommet lidt videre, dog uden at finde en løsning :(

I Vista, der virkede standby uden problemer, så jeg gik jo ud fra at det også ville gøre det i Windows 7.

Da jeg så begyndte at lege lidt med "powercfg" fandt jeg dog ud af at S3 ikke var slået til i BIOS???

Efter jeg så havde slået S3 til, som den eneste, virkede standby 1. gang jeg prøvede, da jeg så havde tændt den igen virkede det herefter ikke længere???

Vil det hjælpe at slå S1&S3 til i BIOS eller er det ligemeget i denne sammenhæng???

Jeg prøver ikke at stjæle tråden fra dig ChrisJJ men det virker som om vi kan hjælpe hinanden lidt her :)

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 12:51

Jeg overvejer at geninstallere nu hvor jeg har ændret i BIOS mht. S3, måske der er nogle indstillinger som Windows 7 ikke får med ved ændringen?

Umiddelbart syntes jeg også der er mange der har problemer med det og jeg finder det faktisk ret underligt at det stadigvæk er noget som der skal bøvles så meget med???

Til top
torben9440 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2009
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 10:04

Har du prøvet følgende indstillinger ?

Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 11:26
Nu har jeg ikke mit MCE helt oppe at køre endnu, da jeg mangler turner delen, men jeg selv bruger sleep-mode og her funger det udemærket.

Har været inde i BIOS/enable S3-mode og som Patriarken er inde på er wake from USB tilsluttet.

Com. går i sleep og slukker næsten alt. Jeg kan tænde igen "hit a key" på tasteturet ( Har ikke fjernbetjening, så kender ikke til om green-knappen vil fungere)

Men hvert fald bruger mit system kun omkring 5watt med S3 tilsluttet i sleep-mode.  Før stod var det indstillet til S1 og sleep-mode brugte 40watt og skulle dvale for lavt strømforbrug. Men så skal man til at rejse sig for sofaen hvor man fylder chips og cola i hovedet.

Redigeret af - Dark Nebula - - 13-Juni-2009 kl. 11:27
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
torben9440 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2009
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 11:29
Er det ikke forkert at den KUN kan vækkes med magic packet ? Kan du så vække den med magic packet ?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 12:01

Det ved jeg ikke. Går udfra at magic packs er EPG opdateringer o.l. andet skal ikke kunne vække pc'en via netkortet.

Magic packets over ethernet har ikke noget med EPG opdatering at gøre.

Dit netkort som understøtter WOL, betyder at den kan vækkes til live ved en special netværks information som sendes fra en anden pc til dit netværks kort. og så vil dette kunne tænde din pc når din bios har dette aktiveret.
Hele funktionen handler om at du kan sidde i afrika og tænde din pc derhjemme når du mener du har behov får at bruge den.

se evt WOL

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 12:18
Computeren starter vel men du har sort skærm ikke sandt?
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu