|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Enig!
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg har sådan kigget på denne tråd og det forløb du har beskrevet, og er det ikke rigtigt at dine BSOD opstod efter MSTool blev installeret? Du skal passe lidt på med dette utillity... Jeg vil tro at du har et problem med en driver, most likely grafikkortdriveren. Redigeret af Patriarken - 13-Juni-2009 kl. 12:36 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Hej ChrisJJ Jeg geninstalleret igår efter at BIOS blev sat til S3 (guderne må vide hvordan det nogensinde har kunne virke rigtig i Vista) og nu virker standby uden problemer :) Det jeg også har gjort anderledes denne gang var at slå hibernate fra som det første "powercfg -h off" og så valgt at powerknappen skal Slumre systemet, det virker :) |
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
hej har ikke win 7 men i vista skal man ind i Personlige indstillinger > Pauseskærm og Skift indstillinger for strømstyring så skal den stå til Balanceret og klik på Skift indstillinger for model set den til com skal gå i slumretilstand ser så dan ud http://gemdet.nu/share-1163_4A33CA75.html |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan jeg godt forstå, det er vildt irriterende når tingene ikke bare virker. Men som du selv skrev tidligere, så er der mange hvor det ikke spiller helt optimalt i Windows 7, så måske RC1 bare ikke er helt færdig på det punkt, eller også så er det et driverspørgsmål? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Der er lige en detalje du skal holde øje med. Starter maskinen selv efter standby, hvis du f.eks har sat den til at optage. Og er det dermed "kun" knappen på din remote, som måske ikke virker. For hvis det er tilfældet, så vil jeg sige det er driveren til din IR receiver som måske er gået kold. Og du leder efter en løsning et helt andet sted.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg havde problemer med Vista og det med at tænde den fra remote, men opgaver startede den altid for. Min problemer bestod dog primært i, at Media Centeret startede uhæmmet. Men den lukkede altid ned igen når den skulle. Jeg valgte at slå det fra og tænder nu Media Centeret på knappen hvergang jeg skal bruge den. Jeg bruger heller ikke optage muligheden overhovedet, men det skyldes mest af alt, at jeg har en Yousee HDD stående lige ved siden af. Og når jeg alligevel ikke optager fra Media Centeret, så er der ingen grund til at smide den i standby.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej ChrisJJ Jeg spurgte en Windows EKSPERT der hedder Peter Brun om han evt. kunne hjælpe mig med mit standby problem. Hans svar lød sådan her: Prøv at tjekke op på følgende: Tjek desuden om følgende løser det:
Jeg har ikke selv prøvet, da min HTPC nu fungerer efter geninstallationen, men se om du kan få noget ud af det :) |
|
![]() |
|
![]() |
Spiller det 100% efter du skiftede til Vista, eller kører du Win7 igen, og det spiller nu? Hvis det er sidstnævnt, så burde du måske skrive, hvorfor/hvad du gjorde for det.
|
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Korrekt standby er nu også i høj grad et spørgsmål om
ordentligt bundkort drivere. Det virker ikke på mit media center med et AMD780G chipset (maskinen går i standby og går så efter 1-2 sec ud af standby igen) Min gaming spand som er baseret på et godt gammeldavs Nvidia 650i SLI chipset har ikke været i stand til at slukke :-) standby virkede fint men når man slukkede maskinen så genstartede den i stedet. Det er god fikset med Nvidia's nyeste chipset drivere. Så jeg forventer at problemerne med min HTPC og standby bliver løst når amd kommer med en chipset driver :-) |
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Jeg har samme gigabyte board (meget populært)
Nu har jeg ikke kørt vista siden win7 beta men så vidt jeg husker var standby også noget kuller i vista indtil man instalerede grafikkort og chipset/sb driveren fra AMD. Desværre dukker der kun grafikkort drivere op til win7 inde på amd's site. Så jeg venter også med længsel på nye drivere. Noget helt andet er at min htpc maskine også kører en lille web server så den skal slet ikke gå i standby mere :-) |
|
![]() |
|
torben9440 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
Ikke desto mindre virker det på mit GA-MA78GM-S2H (rev.1.1) Jeg bruger driverne som Win 7 7100 installerer + catalyst 9.5
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |