recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standby strøm mv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStandby strøm mv.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Emne: Standby strøm mv.
    Sendt: 18-Marts-2009 kl. 08:55
Hej alle

I disse tider, hvor vi får tudet ørene fulde omkring CO2, energiforbrug osv. er der meget fokus på standbystrøm.
Egentlig har jeg altid ignoreret problemstilling, da jeg synes det har været for bøvlet at installere strømsparreskinne mv. på mit setup - men findes der rent faktisk en brugbar løsning, der ikke generer alt for meget i det daglige.

Så vidt jeg kan forstå, er strømskinnet baseret på om en enkelt tilsluttet enhed (typisk tv'et) er tændt.

Jeg har i mit setup:

TV
STB med HD
Surround reciever
DVD afspiller
Xbox 360
PS3

STB er en strømsluger, men da boksen har HD optager og oftet er timet vil det ikke fungere, at denne enhed er slukket. En anden ting er, at disse bokse generelt set er meget længe som at starte op.

Surround reciever bliver benyttet til både TVkigning(lyd) og ligeledes til musik (hvor fjernsynet jo er slukket). Det vil sige disse 2 enheder også skal have mulighed for at være tændt.

DVD afspilleren benyttes også som cd-afspiller, og skal naturligvis også kunne køre uden tv'et er tændt.

Konsollerne kører logisk nok udelukkende sammen med tv'et, så disse vil i praksis sagtens slukkes helt når de ikke benyttes.

Jeg ville da rigtigt gerne spare nogle hundrede kroner på elregningen - men kan det overhovedet lade sig gøre, uden at det bliver alt for bøvlet i forhold til det daglige brug af enhederne. Her vil det næppe funger, såfremt enhederne på den ene eller anden måde er "linket" til tv'et.

Er der nogen som har gjort sig de samme overvejelser, og findes der evt. en mere intelligent løsning?
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 09:15
Hej,

Kører lyden fra dine spillekonsoller og DVD altid igennem recieveren?

I så fald kan du lade receiveren styre skinnen, og så sætte DVD-afspiller, Xbox og PS3 i den.

-Kent
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu